Het is weer gelukt hoor. Naar jaren abonnementen wisselen van providers omdat ik elke keer weer teleurgesteld wordt, is het wederom een provider gelukt om mij te verbazen met hun bijzondere service keuzes en compleet debiele processen.
Telefoon is vergrendeld want de pincode is meermaals verkeerd ingevoerd. Afijn kan gebeuren. Gelukkig kan ik gewoon inloggen op mijnvodafone om de pukcode te achterhalen....wacht...oh ik moet inloggen met een SMS code. Hmm ja, nee heel logisch. Dat kan natuurlijk niet, want ik kan niet in mijn telefoon. En daarom moet ik mn pukcode ophalen. Duidelijk dat hier een heeeel slim persoon over heeft nagedacht.
Het feit alleen al dat een pukcode opvragen achter dezelfde inlogmuur zit als 'normaal' inloggen, is natuurlijk al dom. Maar dat niemand bij dit bedrijf heeft nagedacht over deze fout, laat maar weer zien hoe begaan men nou echt is.
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat er een mfa geforceerd is zonder dat ik dat zelf heb ingesteld. En het feit dat mfa middels sms helemaal niet veilig is maar je altijd een 6digit on-person key moet gebruiken. Maarja, daar zal je vodafone natuurlijk nooit over horen.
Ik ga maar weer eens een volgende provider zoeken.