1
Vraag
2
Reacties
rv2

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Onenumber werkt niet meer na wissel iphone 14 naar 16

Sinds ik gewisseld ben van mijn iphone 14 naar een 16 werkt mijn onenumber niet meer op de apple watch. Ik probeer alle doorlopen stappen hieronder op te sommen.

- iphone omgezet, maar zonder eerst onenumber los te koppelen op oude telefoon. (niet wetende dat dit zo moest)

- niet werkend te krijgen op nieuwe telefoon. De configureer knop in de watch app op de iphone gaf maar aan er gaat iets mis.

- abonnement verwijdert (onenumber) echter nieuwe aanvraag ging niet. in vodafone winkel hebben ze mijn annulering stop gezet. Daarna zou het moet werken naar 1 uur. toestellen uitgezet, aangezet en ik kon de configuratie doorlopen.

- watch geeft nu aan dat er een simkaartje is, maar bij verbinding komt altijd te staan, geen verbinding.

- al eens het account verwijdert van de watch en opnieuw toegevoegd maakt allemaal geen verschil.

- als ik mijn vaste simkaartje wil omzetten naar een esim (heb in de iphone nog een fysiek kaartje) dan krijg ik een melding dat dit ook fout gaat omdat er nog een esim verzoek loopt.

ik heb dus echt het idee (mede door me zelf) dat er in de backend iets helemaal stuk is.

graag hulp.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3619Posts
  • 1105Oplossingen
  • 1187Likes

De openstaande order is inmiddels verwerkt/gesloten @rv2. Wil je eens kijken of het nu wel lukt om OneNumber over te zetten met onderstaande stappen? Zo niet, dan hoor ik het graag en wil ik OneNumber voor je verwijderen zodat er een nieuwe aanvraag gedaan kan worden.

OneNumber overzetten op een nieuwe Apple Watch
Zorg voor dat je begint dat je watch gekoppeld is aan je iPhone. Weet je niet hoe je dit doet? Volg de stappen van Apple

1. Open de Watch App
  2. Selecteer je nieuwe watch. Er verschijnt een vinkje achter de gekozen watch.
  3. Ga naar Mobiel Netwerk en kies Configureer mobiel netwerk
  4. Kies 'naar activeren' en log in met de gegevens van My Vodafone
  5. Kies voor Vervang bestaand apparaat.
  6. Kies het apparaat dat je wil gebruiken en klik op Apparaat vervangen.
  7. We bevestigen je bestelling per e-mail. OneNumber wordt geactiveerd.
  8. Je krijgt een sms zodra OneNumber actief is. Het kan tot 24 uur duren voordat OneNumber werkt op je Apple Watch.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3619Posts
  • 1105Oplossingen
  • 1187Likes

Hi @rv2, goedemorgen en welkom hier!

Flink balen dat OneNumber niet meer werkt nadat je jouw nieuwe toestel hebt geïnstalleerd. Jouw vermoeden klopt. Er is inderdaad iets in de backend stuk. Er is op 6 november een order ingeschoten m.b.t. een wijziging voor OneNumber, maar deze order is vastgelopen in het systeem en blokkeert nu alles. Op dit moment kunnen we dus OneNumber niet voor je verwijderen, zodat er een nieuwe aanvraag gedaan kan worden of een andere handeling. De vastgelopen order moet eerst handmatig opgelost gaan worden. Dit kan alleen gedaan worden door een speciale afdeling. Er is op 12 november een case aangemaakt voor OneNumber en hierin staat inderdaad ook aangegeven dat deze vastgelopen order de werking blokkeert. In dit geval moet ik je dus vragen om deze case af te wachten, sorry. Je krijgt uiteraard bericht n.a.v. de case. 

rv2
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

En hoelang is dat wachten dan precies. we zijn 10 dagen verder en ik heb nog niets gehoord en het werkt ook nog niet.

Echter wat wel werkt is dat dat onenumber op de factuur staat en ik er dan wel voor kan betalen.

En nu lijkt deze reactie een beetje geïrriteerd, en dat ben ik dan misschien ook wel een beetje. Echter wil ik niemand op de persoon aanvallen. maar ik vindt dit gewoon niet kunnen. er moet iemand in de admin zijde gewoon bij mijn abonnement zien dat er een orde/aanvraag vast zit. gooi die eruit en klaar.

rv2
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

of mijn bericht zet mensen aan het werk, of dit is puur toeval. ik krijg een sms dat mijn onenumber is stop gezet.

zou ik deze dan nu opnieuw kunnen aanvragen, of moet ik nog even wachten?

rv2
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hij doet het weer 🙂

Dit kan gesloten worden!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3619Posts
  • 1105Oplossingen
  • 1187Likes

De openstaande order is inmiddels verwerkt/gesloten @rv2. Wil je eens kijken of het nu wel lukt om OneNumber over te zetten met onderstaande stappen? Zo niet, dan hoor ik het graag en wil ik OneNumber voor je verwijderen zodat er een nieuwe aanvraag gedaan kan worden.

OneNumber overzetten op een nieuwe Apple Watch
Zorg voor dat je begint dat je watch gekoppeld is aan je iPhone. Weet je niet hoe je dit doet? Volg de stappen van Apple

1. Open de Watch App
  2. Selecteer je nieuwe watch. Er verschijnt een vinkje achter de gekozen watch.
  3. Ga naar Mobiel Netwerk en kies Configureer mobiel netwerk
  4. Kies 'naar activeren' en log in met de gegevens van My Vodafone
  5. Kies voor Vervang bestaand apparaat.
  6. Kies het apparaat dat je wil gebruiken en klik op Apparaat vervangen.
  7. We bevestigen je bestelling per e-mail. OneNumber wordt geactiveerd.
  8. Je krijgt een sms zodra OneNumber actief is. Het kan tot 24 uur duren voordat OneNumber werkt op je Apple Watch.

rv2
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

het werkt weer 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic