1
Vraag
2
Reacties
ElwinDJZ

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

MS Intune Esim support

Goedemorgen,

 

Microsoft heeft sinds enige tijd een nieuwe feature aanstaan waarmee e-sims toegekend kunnen worden aan o.a. Apple iPads. Dit is onderdeel van het de MDM oplossing Intune.

 

De omschrijving is als volgt:

"Enter your carrier's activation URL to activate or update the cellular data plan on your eSIM-enabled device"

2021-11-09 10_08_58-Window.png

 

 

 

 

 

 

Graag hoor of lees ik meer over deze techniek.

Ik ben benieuwd of Vodafone dit ook ondersteunt of dit wilt gaan doen en de nabije toekomt.

 

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@ElwinDJZ betreft de URL: deze gegevens kunnen wij niet vrijgeven. Een eSIM werkt namelijk via een QR-code bij ons.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @ElwinDJZ
Welkom op de community van Vodafone. Dat is een hele duidelijke vraag. Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Wij blijven ontwikkelingen in de markt volgen en kijken daarbij ook naar de wensen van de klant. Indien wij ons aanbod hierop aanpassen zullen wij onze klanten hierover informeren.Hoe dit bij MS precies zit, durf ik helaas niet te zeggen. Ik ga de vraag intern doorgeven. Mocht ik een reactie hierop krijgen, dan laat ik dit gelijk weten. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Hoi @ElwinDJZ 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Volgens mij heb ik hier @Louis al eens over zien schrijven en dat het antwoord was dat die URL niet vrij gegeven mag, of kan worden. Volgens mij ging dit ook over een eSIM url maar heel zeker ben ik er niet meer van, daarom heb ik Steven z'n naam genoemd, dan zal hij je topic oppakken. 

** Nou kijk, we reageren op dezelfde tijd, grappig. Je hebt het antwoord dus al een beetje **

ElwinDJZ
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen,

Bedankt voor je snelle reactie en goed om te lezen dat de vraag duidelijk is.
Ik hoor graag wat jullie technische afdeling hier over te melden heeft, ik wacht je reactie geduldig af!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@ElwinDJZ betreft de URL: deze gegevens kunnen wij niet vrijgeven. Een eSIM werkt namelijk via een QR-code bij ons.

ElwinDJZ
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik snap dat Vodafone een keuze heeft gemaakt voor het gebruik van QR code's (Al ligt dat in deze tijd wat gevoelig, maar dat is weer een andere discussie 😉
Microsoft is met intune een van de grootste MDM aanbieders, de esim functie die nu als test geboden wordt maakt het beheerwerk aanzienlijk beter en er zijn een paar security opties die waarschijnlijk beter geïmplementeerd kunnen worden. Ik kan mij indenken dat wanneer een concurrent deze e-sim url optie wel bied ik dat bij een volgende contract aanbieding zwaar laat mee wegen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic