1
Vraag
2
Reacties
Kanon1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet slecht in Frankrijk

Is het internet bij Vodafone in Frankrijk zo slecht. Wij zijn nu Frankrijk Na enkele testen zegt de dame dat ook kan zijn dat de simkaart of de IPhone stuk is kijk daar geloof ik niet !!

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Kanon1 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oh jee, op vakantie zijn in Frankrijk en dan geen verbinding hebben, dat is wel heel vervelend. Het kan natuurlijk overal aan liggen, ook aan het netwerk in Frankrijk. Aangezien je daar veel bergen en dalen hebt en in vergelijking minder masten dan in Nederland, heb je kans dat er punten zijn waar je gewoon minder bereik hebt. Ik weet niet wat je inmiddels hebt getest, dat heb je er niet bij geschreven, maar ik heb hier een paar testen die je kan uitproberen.

Als eerst, omdat er aangegeven is dat het aan je toestel kan liggen, of aan je simkaart, haal je eigen simkaart uit je toestel en stop die in een ander toestel, waarvan je weet dat die wel goed bereik heeft. En stop de simkaart van de ander in je eigen toestel. Zo kan je controleren of het aan je simkaart, toestel, of aan het netwerk ligt. Daarnaast kan je ook je toestel in vliegtuig modes plaatsen en weer terug zetten, dat geeft een kleine reset en soms wil dat wel eens helpen. Wat je ook kan doen is een ander netwerk provider kiezen en zien of je daar wel beter bereik mee hebt en zo niet, terug zetten om te zien of die dan wel goed bereik heeft.

Je zou eventueel ook nog de klantenservice van Vodafone kunnen bellen (vanuit het buitenland +31654500100 - gratis voor Vodafone 06-nummers) om te vragen of ze een reset willen geven van je nummer. Misschien dat er iets mis is met de connectie en dat het daarmee verholpen is. Proberen kan altijd, of het echt werkt, geen idee. Kom je er zo niet achter, dan zou ik toch wachten tot je terug bent in Nederland en een aantal testen hier ook nog eens uit te proberen om er zeker van te zijn dat het niet aan je toestel en/of simkaart ligt.

Bekijk ook eens deze topic, daarin staat hoe je je internet instellingen kan controleren, misschien is daar wel iets niet goed mee.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Kanon1 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oh jee, op vakantie zijn in Frankrijk en dan geen verbinding hebben, dat is wel heel vervelend. Het kan natuurlijk overal aan liggen, ook aan het netwerk in Frankrijk. Aangezien je daar veel bergen en dalen hebt en in vergelijking minder masten dan in Nederland, heb je kans dat er punten zijn waar je gewoon minder bereik hebt. Ik weet niet wat je inmiddels hebt getest, dat heb je er niet bij geschreven, maar ik heb hier een paar testen die je kan uitproberen.

Als eerst, omdat er aangegeven is dat het aan je toestel kan liggen, of aan je simkaart, haal je eigen simkaart uit je toestel en stop die in een ander toestel, waarvan je weet dat die wel goed bereik heeft. En stop de simkaart van de ander in je eigen toestel. Zo kan je controleren of het aan je simkaart, toestel, of aan het netwerk ligt. Daarnaast kan je ook je toestel in vliegtuig modes plaatsen en weer terug zetten, dat geeft een kleine reset en soms wil dat wel eens helpen. Wat je ook kan doen is een ander netwerk provider kiezen en zien of je daar wel beter bereik mee hebt en zo niet, terug zetten om te zien of die dan wel goed bereik heeft.

Je zou eventueel ook nog de klantenservice van Vodafone kunnen bellen (vanuit het buitenland +31654500100 - gratis voor Vodafone 06-nummers) om te vragen of ze een reset willen geven van je nummer. Misschien dat er iets mis is met de connectie en dat het daarmee verholpen is. Proberen kan altijd, of het echt werkt, geen idee. Kom je er zo niet achter, dan zou ik toch wachten tot je terug bent in Nederland en een aantal testen hier ook nog eens uit te proberen om er zeker van te zijn dat het niet aan je toestel en/of simkaart ligt.

Bekijk ook eens deze topic, daarin staat hoe je je internet instellingen kan controleren, misschien is daar wel iets niet goed mee.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic