1
Vraag
2
Reacties
Arisbobo

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet bengeland

Goede dag . Is mijn internet gebruik in Engeland niet meer gratis ? Ik heb een rekening in Engeland van ruim 60 euro . Zou graag weten hoe dat daar nu zit . 

Mvg a v d haar 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Oh nee, het maritieme netwerk. Dat is helemaal zuur. Het Maritieme netwerk is het satelietnetwerk waarmee je kunt verbinden in de bergen, op een boot / zee of in de lucht. Hier betaal je helaas aparte kosten voor omdat dit niet onder je bundel valt. Op boten, in vliegtuigen of in de bergen, kun je het beste de Wifi uitzetten/ mobiele data uitzetten zodat je niet kunt verbinden met dit netwerk @Arisbobo

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Arisbobo 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Engeland valt nog altijd onder het gebruik van je bundel en valt in 2021 nog altijd in de EU bundel. Waarschijnlijk heb je toch meer gebruikt dan je mag gebruiken in de Fair Use Policy? Je kan in je My Vodafone app zien waaraan die kosten zijn gemaakt. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Arisbobo,
Welkom op de Community van Vodafone. Kosten buiten de bundel maken is nooit fijn! Gelukkig zie ik dat @Energieboy je al informatie geeft over Engeland en waar je kunt inzien hoe de kosten zijn ontstaan. Engeland valt op dit moment nog altijd onder de EU bij ons. Dit betekent dat je gebruik mag maken van je bundel zoals hier in Nederland. Ook klopt het dat je te maken hebt met een Fair Use Policy. Via https://www.vodafone.nl/abonnement/buitenland lees je alles over je abonnement en de EU. Het bedrag wat je benoemt, is een bedrag wat alleen bij data kan voorkomen. Dit geeft aan dat je bundel al verbruikt was en hierdoor kosten buiten de bundel zijn gemaakt. Voordat de data op was, heb je een SMS gehad over het verbruik bij 80 en/of 100 procent verbruik. Ik raad je aan om de BloX Beperkt Internet aan te zetten. Hierdoor kun je geen kosten maken met data in Nederland en de EU. Door deze BloX wordt de data vertraagd als deze op is. 

Arisbobo
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hai het is op de boot naar en van Engeland.  Dan gaat de WiFi naar een Amerikaanse internet provider.  Maritiem of zo . Moet dus voortaan WiFi uit zetten op de boot . Maar bedankt voor de reactie.  Mvg aris 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Oh nee, het maritieme netwerk. Dat is helemaal zuur. Het Maritieme netwerk is het satelietnetwerk waarmee je kunt verbinden in de bergen, op een boot / zee of in de lucht. Hier betaal je helaas aparte kosten voor omdat dit niet onder je bundel valt. Op boten, in vliegtuigen of in de bergen, kun je het beste de Wifi uitzetten/ mobiele data uitzetten zodat je niet kunt verbinden met dit netwerk @Arisbobo

Arisbobo
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat dacht ik al . Dank u ik weet nu wat ik moet doen op de boot . Mvg aris 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan! Ik ga dit draadje sluiten. Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic