1
Vraag
2
Reageer en help mee
tvdhout

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

IPv6 op het mobiele netwerk

Beste,

Ik heb de verschillende posts op dit forum met dezelfde vraag als ik gelezen, maar wil het onderwerp toch weer eens opwerpen.

Op het mobiele netwerk van Vodafone hebben we alleen een IPv4 verbinding, en geen IPv6 (Ziggo thuis doet al netjes IPv4 én IPv6).

Het mobiele netwerk van KPN biedt op dit moment al wél IPv6 aan. Voor de globale adoptie van IPv6 zou het goed zijn als Vodafone zich ook meebeweegt. Voor een uitgebreide FAQ over IPv6 verwijs ik graag naar de recente post door SIDN (Stichting Internet Domeinregistratie Nederland, beheerder van het .nl top-level domein): https://www.sidn.nl/moderne-internetstandaarden/ipv6

Stuur deze vraag a.u.b. door aan een netwerkbeheerder bij Vodafone.

Vriendelijke groet,

een toekomstgerichte Vodafone klant

6 Reacties 6
Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1742Oplossingen
  • 2205Likes

Hoi @tvdhout, welkom op de community van Vodafone. Dat is een hele goede vraag. Helaas weet ik hier heel weinig over. Ik ga je vraag intern doorzetten. Mocht ik een reactie krijgen dan laat ik dit hier gelijk weten. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1084Posts
  • 197Oplossingen
  • 327Likes

Hey @tvdhout. Het is hier al mooi lang stil. Betekent niet dat we niets doen, maar helaas hebben we nog geen nieuwe informatie en dus een antwoord. De vraag staat nog steeds uit en ik heb het zojuist voor een 3e keer nagevraagd.

AoxoMoxoA

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Lycke 

Ook ik ben nu benieuwd naar de status geworden.

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10562Posts
  • 3280Oplossingen
  • 2526Likes

Afgelopen week nog naar gevraagd en kreeg als antwoord dat ze hier nog niets van weten. Duurt allemaal best lang, jammer! Net zoals het gebruik van een smart Watch, dat wil ook maar niet van de grond komen. Afwachten maar 😩

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1084Posts
  • 197Oplossingen
  • 327Likes

Het concrete antwoord dat ik nu net krijg is dat er nog niets concreet bekend is :-(. Helaas zit er dus niets anders op dan afwachten. 

grunnsat

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik kreeg eens als antwoord dat "Er nog geen vraag naar is" volgens het Vodafone management.

Dit is het met afstand domste antwoord dat maar mogelijk is. Je kunt op zo'n manier het Vodafone netwerk niet eens als uitwijk gebruiken voor je Ziggo netwerk als je specifiek gebruik maakt van IPv6 verbindingen.

Dat je het management van een telecommunicatiebedrijf nog moet gaan uitleggen dat IPv6 nu toch heus standaard aanwezig moet zijn, is godgeklaagd.

Steven
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1742Oplossingen
  • 2205Likes

Hoi @tvdhout, welkom op de community van Vodafone. Dat is een hele goede vraag. Helaas weet ik hier heel weinig over. Ik ga je vraag intern doorzetten. Mocht ik een reactie krijgen dan laat ik dit hier gelijk weten. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1084Posts
  • 197Oplossingen
  • 327Likes

Hey @tvdhout. Het is hier al mooi lang stil. Betekent niet dat we niets doen, maar helaas hebben we nog geen nieuwe informatie en dus een antwoord. De vraag staat nog steeds uit en ik heb het zojuist voor een 3e keer nagevraagd.

AoxoMoxoA

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Lycke 

Ook ik ben nu benieuwd naar de status geworden.

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 10562Posts
  • 3280Oplossingen
  • 2526Likes

Afgelopen week nog naar gevraagd en kreeg als antwoord dat ze hier nog niets van weten. Duurt allemaal best lang, jammer! Net zoals het gebruik van een smart Watch, dat wil ook maar niet van de grond komen. Afwachten maar 😩

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1084Posts
  • 197Oplossingen
  • 327Likes

Het concrete antwoord dat ik nu net krijg is dat er nog niets concreet bekend is :-(. Helaas zit er dus niets anders op dan afwachten. 

grunnsat

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik kreeg eens als antwoord dat "Er nog geen vraag naar is" volgens het Vodafone management.

Dit is het met afstand domste antwoord dat maar mogelijk is. Je kunt op zo'n manier het Vodafone netwerk niet eens als uitwijk gebruiken voor je Ziggo netwerk als je specifiek gebruik maakt van IPv6 verbindingen.

Dat je het management van een telecommunicatiebedrijf nog moet gaan uitleggen dat IPv6 nu toch heus standaard aanwezig moet zijn, is godgeklaagd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic