Steven wrote:
Super om te lezen dat dit de oplossing was Saud
tmoesel kun je hier iets mee?
Het is goed om te lezen dat dit toch gewoon kan werken.
De set van 2 SIMkaarten die ik in het verleden bij VodafoneGmbH had bleek zich als een soort (toevallige) tussenvorm van Duo-SIM en Multi-Data SIM te openbaren, voor zowel ik weet wat deze beide vormen bij VodafoneNL inhouden. Het was UMTS-only (er was toen nog ook geen LTE) en thuis (niet verplaatsen) bleek de Data-SIM gewoon te werken omdat dan telefoon dan vrijwel altijd ongebruikt in de hoek aan de lader lag.
Maar overweg bleek bij iedere cellhandover een disconnect, dus de 5 euro maal 24 maanden is 120 euro bleek toen zijn geld niet waard. Portforwarding was toen helemaal niet aan de orde, de laatste jaren wel, maar ik heb ondertussen diverse alternatieven.
M.b.t. IP camera op afstand voert het (mogelijke) datavolume de boventoon. Vrij concreet is dat als je meer complexe beeldanalyse wilt doen, je al gauw 24/7 de complete videostream nodig hebt. Voor een standaard FullHD camera zonder verder optimalistie is dat dan grofweg 50GB per dag. Met standaard bewegingsdetectie enkele GB's aan data per dag, dus dat is wel goed te doen zoals Saud het nu heeft en daar zie ik ook wel mogelijkheden. Maar is momenteel voor mij mosterd na de maaltijd. Ik heb geen coax-kabel, anders zou een Red-Together wel wat zijn geweest en binnen een half jaar moet er glasvezel liggen. Tot die tijd kan het niet uit abo's etc ( 5 providers in totaal) te veranderen. Een enkele keer koop ik een dagbundel (prepaid) om bulk aan data af te handelen, maar op mijn smartphone is momenteel zo'n 200MB (via Vodafone netwerk) voldoende omdat die vrijwel al zijn data via WiFi doet.
Als het 1 en ander native IPv6 zou zijn, zal ik nog eens een bekijken wat de beste optie is, ik heb dat ruim 2 jaar geleden moeten afbreken/verbannen.