1
Vraag
2
Reageer en help mee
Sjoewi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Google play services is gestopt

Veel apps waaronder Ziggo mail crashen bij het openen met de mededeling dat Google play services is gestopt....wat moet ik doen?

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Sjoewi
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Volgende informatie heb ik via internet gevonden, misschien heb je hier iets aan?

Google Play services is gestopt .
Mocht je de melding Google Play services is gestopt ontvangen zul je in vele gevallen zien dat deze melding kan komen om de 10 seconden of bij het vergrendelen van je apparaat. Maar wat doe je eraan?

1. Herstart je telefoon even opnieuw (dit heeft in sommige kleine gevallen wel nut).

2. Clear de cache van de Google Play services door te gaan naar Apps > Instellingen > Applicatiebeheer > Scrol helemaal naar rechts >> Zie Google Play services en klik op clear cache (buffer leegmaken)

3. Ben je nog bij stap 2? Mooi! Ga nu vanuit de informatie van Google Play services terug naar alle apps en klik op de menu knop met Appvoorkeuren opnieuw instellen er zal geen informatie verloren gaan alleen de voorkeuren in apps zal naar de standaard instellingen worden aangepast.

4. Log uit met het account wat je op dit moment gebruikt op het toestel en kijk even of en ander Google account verandering brengt. Sync ook alles aan elkaar voor en betere verbinding met de services.

Heeft dit tot nu toe nog geen effect gehad op de melding? Dan kun je ook wat moeilijkere stappen nemen (ervaring kan hierbij handig zijn)!


  • Denk bijvoorbeeld aan het opnieuw installeren van de Google Play Store.
  • Of het bijwerken van Google Play services/deze opnieuw in te stellen.

Wil je deze stappen toch niet volgen? Dan kun je altijd een reset voeren van het toestel (zorg eerst wel voor een back up van al je gegevens, bekijk de website van je fabrikant en zoek meer informatie over welke tools hun gebruiken).

Hebben al deze stappen niet geholpen? Dan hoop ik dat er iemand anders is die je hier verder mee kan helpen. Zelf weet ik niet zoveel van Android toestellen af namelijk.
Annejoy

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

heb weer hetzelfde probleem als vorig jaar……….de oplossingen hier geschreven kunnen niet uitgevoerd worden of doen het gewoon niet

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Annejoy wrote:

heb weer hetzelfde probleem als vorig jaar……….de oplossingen hier geschreven kunnen niet uitgevoerd worden of doen het gewoon niet

Dat is natuurlijk vervelend. Ik heb op de andere topic een bericht geplaatst. 
Misschien heb je daar iets aan? https://forum.vodafone.nl/apps-diensten-5/nieuwe-topic-oud-probleem-300837

hrj

Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes

Is het geheugen (8gb?) vol? Zo ja dan kan ik mij voorstellen dat play services niet kan updaten. Maak ruimte door wat apps te verwijderen. Vervolgens niet alleen de cache maar ook de gegevens van play services teverwijderen en dan toestel opnieuw opstarten.

Indien mogelijk verwijderde apps opnieuw installeren. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hebben jullie het hiermee kunnen oplossen @Annejoy @Sjoewi?

Annejoy

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

 

alles wat vorig jaar nog lukte om te herstellen lukte niet, alle Google apps waren niet meer te bedienen, waren niet aan te klikken,  het verwijderen van apps en caches legen waar mogelijk hielp ook niet, het geheugen was zeker niet vol, ik hou dat altijd aardig bij.  Uiteindelijk mn foto's op mn pc overgezet en de telefoon helemaal gereset.

 

met vriendelijke groet

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super om te horen @Annejoy. Hopelijk heb je er nu geen last meer van.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Topic gesloten

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic