Hoi
Sjoewi Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Volgende informatie heb ik via internet gevonden, misschien heb je hier iets aan?
Google Play services is gestopt .Mocht je de melding Google Play services is gestopt ontvangen zul je in vele gevallen zien dat deze melding kan komen om de 10 seconden of bij het vergrendelen van je apparaat. Maar wat doe je eraan?
1. Herstart je telefoon even opnieuw (dit heeft in sommige kleine gevallen wel nut).
2. Clear de cache van de Google Play services door te gaan naar Apps > Instellingen > Applicatiebeheer > Scrol helemaal naar rechts >> Zie Google Play services en klik op clear cache (buffer leegmaken)
3. Ben je nog bij stap 2? Mooi! Ga nu vanuit de informatie van Google Play services terug naar alle apps en klik op de menu knop met
Appvoorkeuren opnieuw instellen er zal geen informatie verloren gaan alleen de voorkeuren in apps zal naar de standaard instellingen worden aangepast.
4. Log uit met het account wat je op dit moment gebruikt op het toestel en kijk even of en ander Google account verandering brengt. Sync ook alles aan elkaar voor en betere verbinding met de services.
Heeft dit tot nu toe nog geen effect gehad op de melding? Dan kun je ook wat moeilijkere stappen nemen (
ervaring kan hierbij handig zijn)!
- Denk bijvoorbeeld aan het opnieuw installeren van de Google Play Store.
- Of het bijwerken van Google Play services/deze opnieuw in te stellen.
Wil je deze stappen toch niet volgen? Dan kun je altijd een reset voeren van het toestel (zorg eerst wel voor een back up van al je gegevens, bekijk de website van je fabrikant en zoek meer informatie over welke tools hun gebruiken).
Hebben al deze stappen
niet geholpen? Dan hoop ik dat er iemand anders is die je hier verder mee kan helpen. Zelf weet ik niet zoveel van Android toestellen af namelijk.