1
Vraag
2
Reacties
Feetje1968

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Geen internet zonder wifi

Wie kan mij de juiste instellingen geven om te kunnen internetten zonder wifipunt?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Feetje1968
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ja, blijkt dat ik toch mijn mobiele data niet goed had staan en bleek ik via datagebruik aan en uit kunnen zetten, dus kan nu eindelijk weer buiten WiFi gebruik maken van mijn databundel??
Ben echt een digibeet maar nu snap ik het eindelijk, maar jij Steven super bedankt vj support, top van jou?

Bekijk in context

7 Reacties 7
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Feetje1968

Welkom op de Community!
Als eerste dien je natuurlijk mobiele data/mobiele gegevens aan te zetten.

Natuurlijk mag je ook 4G aanzetten.
* Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators.

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - mobiele datanetwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Laat je weten of het gelukt is?
Feetje1968
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dank je Steven, maar vwb de namen toegangspunten staat alles in mijn mobiel correct, ook al vind ik het op de site van Vodafone erg lastig te vinden.
Ik zelf heb maar gewoon 'n Alcatel pixi 4,geen I Phone of Samsung. Dit toestel blijkt volgen Vodafone geschikt voor 4g te zijn, maar is ook nog een vraagteken want kan 'm alleen op op 2/3g krijgen.
Heb dus alles geprobeerd en gedaan volgens jouw info maar dus nog steeds geen internet buiten een wifipunt. Erg vervelend, want betaal er wel voor maar kan het niet gebruiken.
Ik ook soort digibeet, dus ga maar persoonlijk langs een vodafonewinkel want snap het gewoon niet meer.
In ieder geval super bedankt voor de genomen moeite, tof van jou
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ben je inmiddels langs een winkel gegaan en hebben zij het kunnen instellen voor je? Mocht je nog niet zijn geweest, laat mijn collega's daar ook onze systemen checken of daar alles correct staat. Dit mag natuurlijk ook door ons een berichtje te sturen via Facebook of Twitter.
Feetje1968
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ja, blijkt dat ik toch mijn mobiele data niet goed had staan en bleek ik via datagebruik aan en uit kunnen zetten, dus kan nu eindelijk weer buiten WiFi gebruik maken van mijn databundel??
Ben echt een digibeet maar nu snap ik het eindelijk, maar jij Steven super bedankt vj support, top van jou?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Feetje1968
Een mens is nooit te oud om te leren, toch :wink:

Super geweldig dat het je is gelukt en dat je het hier nog even hebt terug gekoppeld.
Veel plezier en geniet van je mobiele data 🙂
Feetje1968
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Inderdaad Energy, ook van 1968? nooit te oud om te leren en thanks?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Fijn dat het is opgelost. Topic nu gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic