1
Vraag
2
Reageer en help mee
jvdschoo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bellen via wifi gaat mis

Hallo,

Ik heb via het werk al een tijdje een Nokia 8.3. Regelmatig komt het voor dat ik iemand bel maar dat de gebelde persoon mij niet hoort maar ik hem/haar wel. Helpdesk reset mijn nummer dan en ik moet mijn telefoon helemaal uitschakelen en weer aanzetten.

Onlangs belde ik de helpdesk van het werk en het gesprek begon te lopen maar ik hoorde geen beltoon. Paar keer geprobeerd maar steeds hetzelfde. Toen ik zag dat het toestel via wifi belde heb ik de wifi uitgezet en toen lukt het wel om te bellen. Zou je zeggen zet bellen via wifi uit, maar ik woon in een gebied met een slecht gsm bereik dus bellen via wifi is wel handig. Wat kan ik doen om dit probleem te voorkomen?

 

Groet jac.

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @jvdschoo 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Altijd lastig als je in een gebied woont waar bellen niet echt mogelijk is. Daarvoor heeft Vodafone 4G over Wifi en dat zou het een stuk makkelijker moeten maken. Echter, daar zijn natuurlijk wel een paar regels aan verbonden om het ook goed te kunnen gebruiken. Wat als eerst belangrijk is, en ik denk dat dit bij jou het geval is, dat je wifi prima op orde is. Zodra je maar even op een plek staat waar je wifi zwak is, dan heb je deze service al niet meer. Of dat routers zijn ingesteld dat je 2,4Ghz en 5Ghz op dezelfde naam zitten en dan komt je telefoon in de war en weet hij even niet meer welke hij moet kiezen op een plek waar het net even slecht is. Maar ook teveel mensen op een zelfde kanaal wifi kan ook een probleem zijn. 

Dus 4G over Wifi is leuk, maar dan moet ook je router/modem hier goed voor zijn en prima werken. Ik zou eerst uitzoeken of je router goed op orde is, prima wifi geeft en toch zou ik dan, als je het probleem blijft houden, 4G over Wifi uitzetten. Zeker als je daarmee veel problemen hebt. Ik had allemaal dingen kunnen noemen om het op te lossen maar deze heb je zelf al ondernomen, dus daar kan ik dan ook niet zoveel meer aan toevoegen. Misschien dat Vodafone nog een tip heeft, die ik over het hoofd zie, dan zullen ze dit hier nog aangeven. Elke dag, buiten het weekend om, komt er iemand van Vodafone en kijkt mee om te zien of die ook niet iets kan betekenen. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @jvdschoo,
Welkom op de community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als er telkens geen gehoor tot slecht geluid is tijdens een gesprek. Ik zie dat @Energieboy je de juiste informatie heeft gegeven en een aantal tips geeft.

 

Bellen over Wifi is afhankelijk van het wifi signaal. Het kan verschillende oorzaken hebben waardoor het mis gaat met de verbinding. Denk hierbij aan de sterkte van het signaal, aantal apparaten wat gelijk gebruik maken van het signaal, netwerken met verschillende namen wat elkaar kruisen (2,4Ghz en 5Ghz), instellingen van de router en stoorsignalen (muren, ramen, apparaten etc). Om dit te voorkomen dien je stap voor stap alles uit te sluiten.

 

Bellen over wifi zal alleen actief blijven als het signaal van de wifi sterker is dan het signaal van ons netwerk. In je toestel zou je nog kunnen aangeven dat het toestel niet van de wifi mag afgaan zolang er een verbinding is

Gelukkig ben je er achter gekomen dat ons netwerk sterk genoeg is en een prima signaal geeft om te kunnen bellen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic