Hoi @jvdschoo,
Welkom op de community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als er telkens geen gehoor tot slecht geluid is tijdens een gesprek. Ik zie dat @Energieboy je de juiste informatie heeft gegeven en een aantal tips geeft.
Bellen over Wifi is afhankelijk van het wifi signaal. Het kan verschillende oorzaken hebben waardoor het mis gaat met de verbinding. Denk hierbij aan de sterkte van het signaal, aantal apparaten wat gelijk gebruik maken van het signaal, netwerken met verschillende namen wat elkaar kruisen (2,4Ghz en 5Ghz), instellingen van de router en stoorsignalen (muren, ramen, apparaten etc). Om dit te voorkomen dien je stap voor stap alles uit te sluiten.
Bellen over wifi zal alleen actief blijven als het signaal van de wifi sterker is dan het signaal van ons netwerk. In je toestel zou je nog kunnen aangeven dat het toestel niet van de wifi mag afgaan zolang er een verbinding is
Gelukkig ben je er achter gekomen dat ons netwerk sterk genoeg is en een prima signaal geeft om te kunnen bellen.