Gertjan96

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat kan ik doen aan enorm traag internet?

Mijn Vodafone simkaart is sinds vanmiddag geactiveerd. Nu heb ik via speedtest.nl gecheckt of de internetsnelheid bij mij thuis (Groningen stad) goed is, nadat ik merkte dat het laden van websites best traag was.

Helaas na meerdere pogingen kom ik, met 5g verbinding, niet boven 10Mbps, terwijl mijn nu afgelopen abonnement bij tele2 op 4g netwerk altijd wel richting de 100Mbps ging. Nu is 10 niet per se onwerkbaar, maar prettig is anders. Valt hier nog wat aan te doen, of zit ik nu 2 jaar lang vast aan enorm traag internet? 😞

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3610Posts
  • 1098Oplossingen
  • 1186Likes

Hi @Gertjan96, welkom hier!

Heel vervelend dat je een trage mobiele netwerkverbinding ervaart. Dat is natuurlijk niet handig. Ook voor gebruik van data in Nederland is het van belang dat de APN correct is ingesteld. Ook is het handig om voor de zekerheid te controleren of het probleem ook aan de orde is met de simkaart in een ander toestel / en een andere simkaart in jouw huidige toestel. We noemen dit ook wel een crosstest. Als dat geen verschil maakt is het handig om te bepalen of het probleem op specifieke locaties speelt of overal. Aan de hand daarvan kan je via deze pagina een netwerkcheck doen. Aan het einde van deze check wordt een case aangemaakt naar onze netwerkcrew om de verbinding/masten in jouw omgeving te controleren. Aan de hand van die uitkomsten kunnen verdere stappen bepaald worden. En uiteraard; hoe meer informatie/zaken je al hebt uitgesloten kun je delen bij dat verzoek. Dat zal het onderzoek alleen maar ten goede doen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12285Posts
  • 3560Oplossingen
  • 3205Likes

Altijd vervelend als je geen goed internet hebt. Het advies is daarom ook altijd om binnen 4G over Wifi te gebruiken. Dit helpt je beter bereik binnen in huis te hebben. Mocht je buiten problemen hebben, probeer dan eerst een SIMswap (je SIMkaart in een ander toestel en kijken of het dan beter is, en een ander SIMkaartje in je eigen toestel). Dat is de eerste test die je zelf kan doen om te zien of daar een verschil ik zit. Mocht dit niet helpen dan kan je nog even online kijken of ze misschien toevallig met het netwerk bezig zijn en is dit niet het geval, maar je blijft toch lage snelheden behouden, dan kan je nog een netwerk klacht indienen en dan gaan ze het voor je onderzoeken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic