sandyverbeek

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik word gebeld door een vreemd nummer 0033 3 30 29 87

Ik wordt dagelijks gebeld door een nummer uit Frankrijk ik neem niet op.
Zelf op onderzoek uitgegaan op het web maar kan niet achterhalen van wie of wat dit nummer is
11 Reacties 11
SMJ

Gedreven Meedenker
  • 68Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes
Hi sandyverbeek,

Goed dat je zelf al op onderzoek bent gegaan!

Ervaar je overlast hiervan? Anders zou je het nummer door ons kunnen laten blokkeren. Dat kan via deze link: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-dien...


sandyverbeek
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In eerste instantie wil ik graag weten waarvan het nummer is 🙂
Je wil toch ook geen erfenis van een rijke tante mislopen natuurlijk
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi sandyverbeek,

Als je familieleden/kennissen hebt in Frankrijk zou je dit eventueel aan hen kunnen vragen?

Ik heb ook even zitten zoeken, ik kom ook weinig resultaat tegen met betrekking tot het nummer. Mocht ik een update hebben over het nummer zal ik dit laten weten.
Narrock

Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
SamsungExpert

vraagje over dit onderwerp.
als ik gebeld wordt door een vreemd nummer uit Frankrijk. kan ik toch zeker wel veilig opnemen.

of heb ik dit mis???
zolang ik geen bevestiging toetsen in druk????
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Narrock,

Net zoals in Nederland er 0900 nummers zijn, zal dit ook vast het geval zijn in Frankrijk. Door op te nemen kunnen er al kosten worden gemaakt.

Als je nog vragen hebt horen we het van je.

Groet,
Narrock

Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
dus door gebeld te worden.
kunnen er bij mij kosten in rekening gebracht worden.
das fijn zeg. ik word gebeld.

en hebben jullie een functie omdat soort nummers te blokkeren
Dit soort dienst nummer moeten toch automatisch geblokt worden als jullie weten van dit probleem.

als ik naar een nummer bel snap ik dat ik op he licht kan worden.
maar er zijn sommige hulplijnen in Hongkong die je soms terug bellen na een klacht die will ik wel rustig kunnen beantwoorden.
Heb ik al eens gehad, twijfelde om op te nemen maar blij dat ik dat deed want was de help center in hongkong..

dus mijn nieuwe vraag hebben jullie een functie om betaal diensten (bij gebeld wórden) te blokkeren zeker uit die van het buitenland

zo niet waarom dan eigenlijk niet

alvast bedankt voor u reactie
Narrock

Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
SamsungExpert
dus door gebeld te worden.
kunnen er bij mij kosten in rekening gebracht worden.
das fijn zeg. ik word gebeld.

en hebben jullie een functie omdat soort nummers te blokkeren
Dit soort dienst nummer moeten toch automatisch geblokt worden als jullie weten van dit probleem.

als ik naar een nummer bel snap ik dat ik op he licht kan worden.
maar er zijn sommige hulplijnen in Hongkong die je soms terug bellen na een klacht die will ik wel rustig kunnen beantwoorden.
Heb ik al eens gehad, twijfelde om op te nemen maar blij dat ik dat deed want was de help center in hongkong..

dus mijn nieuwe vraag hebben jullie een functie om betaal diensten (bij gebeld wórden) te blokkeren zeker uit die van het buitenland

zo niet waarom dan eigenlijk niet

alvast bedankt voor u reactie
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Narrock,

Als je telefoon overgaat (rinkelt) worden er geen kosten in rekening gebracht, ook als je weigert klikt zullen er geen kosten in rekening worden gebracht. Er worden mogelijk wel kosten gemaakt bij het opnemen van het telefoontje of door tijdens het telefoontje 1, 2, 3... in te drukken in het keuze menu.

Vele Android of IOS apparaten hebben de functie om nummers te blokkeren, ook kunnen privénummers worden geblokkeerd (dit is niet altijd handig want sommige bedrijven bellen privé). Via Google is er altijd de mogelijkheid om te controleren vanuit welk land dit nummer belt (in Nederland begint een nummer met +31) elk land heeft zijn eigen landcode. HongKong bevat de volgende landcode, +852.

Dit is inderdaad een probleem wat zich helaas blijft afspelen, vele worden hiermee geconfronteerd. Vaak zullen de personen hierachter stoppen als er geen enkele reactie van het nummer komt. Via www.payinfo.nl kun je controleren of er enige betaaldiensten op het telefoonnummer staan.

In het buitenland zitten criminele bendes die vaak moeilijk vindbaar zijn of in een land zitten waar de overheidsinstanties minder actie tonen. Internationale samenwerking hierin is noodzakelijk.
Narrock

Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
SamsungExpert

ik weet van allerlij trucjes
gebeld worden dan met de kosten opgescheept zitten niet
meestal wel uit kijken als je een bevestiging toets nummer 1 of 2 etc. in moet drukken (meestal een bandje dat u dan belt) hang ik meteen op.
echter kosten voor het opnemen alleen ken ik niet je
naar wat ik ken moet je altijd iets doen.
zelf ja of yes zeggen kan gevolgen hebben met abonnementen.
daarom altijd wijs nooit opnemen met yes of ja.

terug bel scan ken ik ook.
OPTA is hier jaren geleden mee bezig om dit tegen te gaan

maar goed altijd handig om gewaarschuwd te zijn

bedankt
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Narrock,

Net als een 0900 nummer kan per minuut bijvoorbeeld een bedrag in rekening worden gebracht (als je opneemt).

Hopelijk heb ik je zo een beetje meer inzicht gegeven. Mocht je nog vragen hebben horen we ditgraag van je, het forum zit in je broekzak ;).

Nog een fijne dag verder.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic