1
Vraag
2
Reacties
yyy1412

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

prepaid - can i use it outside the EU?

Do you have a prepaid sim that works outside EU? specifically Saudi Arabia?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hello @yyy1412 
It is possible to use a Vodafone Prepaid outside the EU.
But the best is to buy there a prepaid and put it in your smartphone!

For price information, see: https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/tarieven/actueel/tarievenoverzicht_prepaid_buitenland.pdf?...

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hello @yyy1412 
It is possible to use a Vodafone Prepaid outside the EU.
But the best is to buy there a prepaid and put it in your smartphone!

For price information, see: https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/tarieven/actueel/tarievenoverzicht_prepaid_buitenland.pdf?...

yyy1412
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thank you for the answer, I mean I need my dutch number to work when I go to saudi arabia, but I only need the minimum to be able to receive necessary calls, thanks again

Energieboy wrote:

Hello @yyy1412 
It is possible to use a Vodafone Prepaid outside the EU.
But the best is to buy there a prepaid and put it in your smartphone!

For price information, see: https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/tarieven/actueel/tarievenoverzicht_prepaid_buitenland.pdf?...

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Unfortunately there are no bundles for outside the EU @yyy1412 with prepaid.

komatsu300

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Steven wrote:

Unfortunately there are no bundles for outside the EU @yyy1412 with prepaid.


Maar dat is toch een vreemde zaak, ik heb een oud prepaid kaartje met een nummer wat alleen geldig is voor Digid. Als Nederlander in het buitenland (buiten EU) gebruik je Digid regelmatig voor overheidsdiensten, UWV etc.

Daar kan je dus niet meer inloggen met SMS code! Het nummer kan je eenvoudig weg niet veranderen. Bovendien heeft mijn oude kaartje nog volop beltegoed en dat ben ik dus ook kwijt. Hoe moet dat opgelost worden?

Natuurlijk heb ik hier een lokaal prepaid kaartje, maar dat functioneert niet in Nederland, de SMS verificatie code in ieder geval niet.

In ieder geval begrijp ik dan nu wel dat mijn oude kaartje niet meer werkt, geen bundel, geen connectiviteit !

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @komatsu300 
Dit verhaal heeft niets met je vraag te maken. Je bent wel bereikbaar in het buitenland met je prepaid kaart van Vodafone maar je kan geen bundels kopen voor buiten de EU. Dat is echt heel wat anders dan waar jij last van hebt. 

Je eigen topic is al geopend en ik zou zeggen, wacht daar op een moderator / medewerker van Vodafone. Die kan je op je eigen topic antwoord geven. 

komatsu300

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoe gaan Nederlandse buitenlanders buiten de EU dan gebruik maken van Vodafone prepaid? @yyy1412  in Saudi Arabia toch ook niet. De bundels zijn alleen bruikbaar in Europa.

Iedere maand je bundel opwaarderen voor alleen bereikbaar te zijn, is dan wel een dure grap. Daar wil ik geen last van hebben inderdaad. Advies aan @yyy1412 is dan ook, stel je vrienden en kennissen op de hoogte via whatsapp en een lokaal kaartje.  Ben je altijd bereikbaar via Wifi.

We wachten het antwoord af van mijn eigen topic, een leuke vraag voor Vodafone gebruikers buiten de EU die Digid gebruiken.

 

yyy1412
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

This is why I asked, because I am going to Saudi Arabia for a while, and I need it only to be available and for Digid use. Unfair to pay for a monthly service I will not use.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic