1
Vraag
2
Reacties
Roosp

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wordt compleet genegeerd door Vodafone

Eind maart door Ziggo benaderd om over te stappen, goede deal en daarbij ook nog goede deal bij Vodafone voor 2 van onze nummers. Ziggo kwam pas begin mei alles aanleggen en dat bleek niet te kunnen door kapotte kabels. Zij hebben uit coulance het contract ontbonden, omdat dit niet door mij fout ging. Gelijk Vodafone gebeld dat ik ook die abonnementen niet meer wilde omdat ik nu geen goede deal meer had. Ben al 3 weken hiermee bezig, net weer half uur in de wacht gestaan. Daarna 20 minuten met een medewerker gesproken die allemaal afdelingen heeft gesproken en niemand kan mij helpen. Niemand kan zien wat er aan de hand is, ik zou of mijn nummer terugkrijgen of een coulance regeling. Krijg vandaag een mailtje, case gesloten....that's it, geen uitleg niets! Wederom klantenservice weet van niet. Als ik vraag, wat moet ik nou doen krijg ik de opmerking geen idee en hij hangt gewoon op! Nog nooit zo'n slecht bedrijf gezien als Vodafone. Het is gewoon een gevangenis waar je niet meer uitkomt! 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Roosp,
Welkom op de community van Vodafone. Als ik het goed begrijp heb je zowel bij Ziggo als bij ons een abonnement genomen maar is er het een en ander mis gegaan bij ZIggo. Bij hun is het contract stopgezet en loopt het contract van Vodafone nog. Ook heb je via verschillende manieren al contact opgenomen en is zelfs het onderzoek afgesloten en is het abonnement al buiten de zichttermijn. De enige manier om het buiten de zichttermijn stop te zetten is via hier: https://www.vodafone.nl/support/contact/e-mail/. Normaal gesproken wordt er binnen 5 werkdagen gereageerd op je mail. Mocht het druk zijn, dan kan dat langer duren maar ontvang je hierover ook een bericht. 

Ik kan voor je controleren wat er uit het onderzoek is gekomen. Je mag mij hiervoor een privebericht sturen met daarin de volgende gegevens:
Voor- en achternaam
Adres en postcode
Geboortedatum en laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
Mobiel- en casenummer
 

Bekijk in context

18 Reacties 18
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Roosp 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oei, dit is natuurlijk wel heel vervelend en zeker nu je het idee hebt dat Vodafone je negeert. Hoe VodafoneZiggo hier mee omgaat, geen idee. Ik weet wel dat als je van je contract af wil, dat je dan binnen 14 dagen dit moet hebben geregeld. Maar dat Ziggo nu iets niet kan waarmaken en jij daardoor geen Vodafone meer wil, is natuurlijk een heel ander verhaal. Nu werk ik niet bij Vodafone dus verwacht niet dat ik iets voor je kan doen, sorry! Maar gelukkig zijn er wel medewerkers van Vodafone hier online en die kunnen je waarschijnlijk wel helpen met een antwoord. Dit kan een positief antwoord zijn, maar ook negatief. Tenslotte zijn het nog altijd twee bedrijven met hun eigen contracten met als klantenvoordeel, als je ze beide neemt, dat je korting krijgt. Maar ja, ik jou geval zit het natuurlijk wel net even iets anders.

Daarom vraag ik je nog even te wachten, maandag is er weer iemand van Vodafone aanwezig en die kan met je mee kijken en je helpen met een antwoord vanuit Vodafone. Ik hoop voor je dat het positief uitvalt, succes in ieder geval en een fijn weekend!

Roosp
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie! Ik heb voor alles begrip en sta ook open voor oplossingen maar in ruim 3 weken tijd niemand van Vodafone die even de moeite neemt om contact met mij op te nemen. Even een belletje met hoe zullen we dit oplossen. Nee, compleet negeren en alleen rekeningen sturen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ziggo zei ook in 1e instantie dat ik niet kon opzeggen omdat het buiten het termijn was maar na uitleg kwamen ze daar op terug en netjes alles afgesloten. Ik heb de deal met Vodafone gesloten puur omdat ik een deal met Ziggo had. Dan siert het een bedrijf om een coulance regeling aan te bieden of het liefst wat ik wil, gewoon mij laten gaan. Terug naar mijn oude aanbieder....Maar ik krijg niemand aan de lijn, geen reactie op mails. Dit ruikt gewoon naar oplichting.....maar gelukkig heb ik een rechtsbijstand verzekering die ik ook zeker nu ga inschakelen, zo ga je niet met mensen om.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Roosp,
Welkom op de community van Vodafone. Als ik het goed begrijp heb je zowel bij Ziggo als bij ons een abonnement genomen maar is er het een en ander mis gegaan bij ZIggo. Bij hun is het contract stopgezet en loopt het contract van Vodafone nog. Ook heb je via verschillende manieren al contact opgenomen en is zelfs het onderzoek afgesloten en is het abonnement al buiten de zichttermijn. De enige manier om het buiten de zichttermijn stop te zetten is via hier: https://www.vodafone.nl/support/contact/e-mail/. Normaal gesproken wordt er binnen 5 werkdagen gereageerd op je mail. Mocht het druk zijn, dan kan dat langer duren maar ontvang je hierover ook een bericht. 

Ik kan voor je controleren wat er uit het onderzoek is gekomen. Je mag mij hiervoor een privebericht sturen met daarin de volgende gegevens:
Voor- en achternaam
Adres en postcode
Geboortedatum en laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
Mobiel- en casenummer
 

Roosp
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb je een bericht gestuurd! Bedankt alvast voor het meekijken!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens! Ik heb gelijk even de systemen gecheckt en zie dat mijn collega je heeft geprobeerd te bellen op 20-05 en daarna een SMS is verstuurd met de tekst: Beste Mevrouw R. ****** , Ik heb uw geprobeerd te bereiken ivm de klacht over het aangaan van het abonnement ivm ook Ziggo aansluiting.  Ik zie dat er reeds op 12 mei contact is geweest. Ik lees dat mijn collega reeds uit coulance compensatie heeft gegeven. Ik zal daarom ook de case met nummer 11081830 gaan sluiten als zijnde behandeld.   Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.  mvg C*****  van Vodaofone Complaints.   Op 12-05 is er contact geweest en is er uit coulance op alle 3 de nummers gratis data toegevoegd @Roosp

Roosp
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb van niemand een belletje/sms of mail of iets anders gekregen. Kan zijn dat ze het nummer van mijn dochter hebben gebeld aangezien het onder andere over haar abonnement gaat. Hoe kom ik er dan achter wat de coulance compensatie is? Nogmaals. ik heb nog niets ontvangen qua mail etc.......En ik heb geen 3 nummers abonnement, maar 2. Dat heb ik ze ook al meerdere keren aangegeven.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ah ok,! Dan zit daar een stukje verwarring. Excuses! De SMS is verstuurd naar het nummer wat eindigt op een 7.  Per nummer is er 10GB aan data per maand toegevoegd. uit coulance.

Roosp
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nogmaals dank Steven voor het uitzoeken. Maar ik zou heel graag een medewerker willen spreken om een en ander door te nemen, ik heb mijn nummer (dus niet van Vodafone) al verschillende keren doorgegeven. Heb jij nog een tip zodat ik wel iemand kan spreken die hier ook vanaf weet? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Wat wil je hier verder nog over weten? Op beide nummers is er uit coulance 10GB per maand aangesloten omdat er geen Ziggo is. Iedere medewerker kan dit opzoeken. Je mag hiervoor bellen met 1201 maar ik help je ook graag verder.  Mocht je contact willen opnemen met de afdeling complaints, dan kan dat via https://www.vodafone.nl/support/contact/e-mail/

Roosp
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nou omdat ik graag ook zelf wil "meedenken" over abonnementen die ik heb afgesloten. Mijn dochter had in de deal dus 15 GB en onbeperkt bellen. Mijn man heeft niet veel internet nodig omdat hij bijna altijd op WIFI zit. Dus daar zou ik willen schuiven. Ik heb al heel vaak gebeld en dan krijg ik te horen dat ze mij niet kunnen helpen en via de mail krijg ik geen reactie. Als ik bijvoorbeeld mijn eigen provider Tele2 bel krijg ik gelijk iemand aan de telefoon die alles kan uitleggen, aanpassen etc. Nog nooit problemen gehad maar bij Vodafone is alleen de verkoop afdeling bereikbaar en in mijn geval is niemand beschikbaar. Helemaal in het begin van deze ellende kreeg ik van een medewerker te horen dat ik een coulance regeling of vertrek mogelijkheid zou kunnen krijgen maar ik krijg alleen extra internet wat dus niet extra is, dat zal al in mij deal met Ziggo samen. Ik vind het raar, als er een probleem is ik niet samen met een medewerker telefonisch kan zoeken naar een oplossing waar iedereen blij mee is. Vodafone heeft dus dit bedacht en ik moet het maar accepteren. Je wil toch een blije klant die jaren blijft of zie ik dat verkeerd? En over dat 3e abonnement, daar heb ik ook nooit ja op gezegd. Ik heb duidelijk tegen een collega gezegd dat ik daar over na wilde denken en hij mij die week daarop kon bellen maar dat heeft hij nooit gedaan, kreeg een simkaart opgestuurd. Ik heb daar (wederom) voor gebeld, die is toen geannuleerd maar jij hebt het weer over 3 nummers. Ik vind het allemaal zo vaag en geheimzinnig bij jullie gaan. Ik wil gewoon dat iemand mij belt en we alles even doornemen, dat is toch een normale gang van zaken? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

In dit geval raad ik dan toch aan om een mail te sturen @Roosp. Normaliter wordt er binnen 5 werkdagen gerageerd op de mail tenzij het druk is. Gaat het om een klacht, dan kan dit tot 30 werkdagen duren. Je ontvangt dan ook een mail dat het langer gaat duren. Betreft het feit dat ik het over 3 nummers heb, is puur vanwege de logging. Daar heb ik mijn excuses voor aangeboden. Ik kan helaas geen belafspraak voor je regelen via hier. Dit is echt iets wat met complaints opgepakt moet worden. Vermeld dan ook duidelijk dat je het niet eens bent met de coulance die gegeven is en wat er precies gebeurd is. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als ik hierop mag reageren, of beter te schrijven, een aanvulling op mag geven?!
Een mail sturen helpt, dat heeft nu ook geholpen maar men heeft het verkeerde nummer gebeld (die van je dochter, waarschijnlijk). Als je dan een mail stuurt, schrijf er dan ook duidelijk bij welk nummer ze moeten terugbellen en op welke tijden het voor jou het beste is. Dan kunnen ze daar rekening mee houden en krijgen ze niet je dochter aan de lijn, of helemaal niemand. En bedenk ook, het kan zijn dat ze anoniem bellen, of met een nummer dat je niet kent. Neem dan wel op! 

Dit wilde ik alleen even kwijt als extra aanvulling. Succes!

Roosp
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie, alleen maar fijn als iemand meedenkt! Maar ik heb vanaf het begin al aangegeven dat het nummer van mijn dochter is en mijn nummer doorgegeven, ook in de verschillende mails die ik al heb gestuurd 🙂 Maar er is in de hele maand mei nog niemand geweest die mij gebeld heeft. Ik heb 1x een reactie op mijn mail gekregen (van de meerdere die ik heb gestuurd). Toen vroegen ze om aanvullende gegevens zoals adres, bankrek nr etc. Alles aangegeven en weer niets meer gehoord.....hopeloos....

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Daar kan ik verder niet over oordelen. Ik kan alleen zien wat er besproken is en wat mijn collega's in het systeem noteren. Daarnaast zien wij ook SMS'jes vanuit ons wat verstuurd zijn. Wanneer heb je de mail met gegevens verzonden?

Roosp
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

16 mei heb ik een reply gestuurd op een mail van Vodafone met al mijn gegevens, niets op gehoord. Maar in al mijn mails naar hun zet ik mijn gegevens, dus dat kan het niet zijn. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Vanaf de 16e zitten we letterlijk vandaag op de 5 werkdagen. Indien het al doorgezet is naar de klachtenafdeling, dan zal dit 30 dagen duren zoals ik hierboven ook al aangeef @Roosp.  Ik wil je dan ook verzoeken om af te wachten.

Roosp
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Eens, maar ik begon met bellen en e-mailen op 29 april....dus dat zijn iets meer dan 5 werkdagen 🙂 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het geldt vanaf het laatst gestuurde antwoord @Roosp. Mocht het al doorgezet zijn naar de klachtenafdeling dan duurt dit langer. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic