1
Vraag
2
Reageer en help mee
Bobbie2013!

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Rekening november 2024

Deze week ben ik teruggekomen van een reis naar Egypte. Omdat Vodafone niet bereikbaar was heb ik ter plekke een simkaart gekocht van Orange omdat ik bereikbaar wilde blijven. Ik ben niet gebeld en heb zelf ook geen gesprekken gevoerd. Toch krijg ik nu een nota van circa € 70.00 i.p.v. mijn gebruikelijke kosten per maand t.w. € 17.50. Gaarne uw reactie. Vriendelijke groeten C van Leusden

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 12296Posts
  • 3561Oplossingen
  • 3205Likes

Altijd vervelend als je onverwachte kosten hebt maar daar zal vast een verklaring voor zijn. Had je in Egypte je toestel aan toen je je Vodafone SIMkaart er "nog" in had zitten? Of zat die er al die tijd er nog in? Zodra je in Egypte aankomt zal je Vodafone SIMkaart contact maken met een netwerk aldaar, en dat kost je direct al een paar euro's (Egypte valt buiten de EU en is daarom ook ontzettend duur als je maar even contact maakt). Je smart telefoon maakt altijd contact en daardoor heb je altijd wel kosten, ook al doe je zelf helemaal niets, je toestel doet dat zelf wel (denk aan update, mail ophalen en andere dingen die direct verbinding maken met het internet). 

Ik ben niet werkzaam bij Vodafone maar ga er vanuit dat dit het probleem is, mits je echt in Egypte ook je Vodafone SIMkaart niet in je telefoon had zitten en daar echt helemaal niet hebt gebruikt. Dat kunnen de mensen van Vodafone wel voor je inzien en die kunnen je aangeven of de kosten, die zijn gemaakt, rechtvaardig zijn. Heb geduld, zodra iemand van Vodafone je bericht heeft gelezen dan zal deze je verder informeren. Oh ja, lees nog even onderstaande balk, dat helpt de medewerker sneller zoeken.

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Posts
  • 14Oplossingen
  • 24Likes

Goedemorgen @Bobbie2013! 

Welkom hier op de Community 🙂 Ik hoop dat je enorm hebt genoten van je reis door Egypte. 

Dat was vast bij thuiskomst even schrikken zo'n hoge factuur 😮

Nu kan ik zien dat de extra kosten niets te maken hebben met je reis door Egypte, wel met aankopen via Apple app store. Er zijn 2 aankopen geweest, waarvan 1 a €49,99 en 1 a €0,99.

De specificatie vind je ook als je je factuur download via PDF in MyVodafone.

Overigens kun je in je toestel via Media en aankopen ook terug vinden wat je precies hebt aangekocht.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12296Posts
  • 3561Oplossingen
  • 3205Likes

Oh jee, dat kan natuurlijk ook nog. Even nog ter extra aanvulling, je aankopen inzien via je telefoon doe je als volgt: Ga naar instellingen app, kies bovenaan je naam (Apple ID, klik daarna op Media en Aankopen en zie daar welke abonnementen je hebt of welke aankopen je hebt gedaan (die kan je los aanklikken en dan krijg je een overzicht). Mocht je niet meer via Vodafone willen betalen dan kan je kijken onder het kopje Beheer betaalmethoden. Want een aankopen is zo gedaan, kan per ongelijk zijn gebeurd, en als je daar dan betaling via je telefoon hebt staan dan kan het dus oplopen! Meer info over betalen via Vodafone, lees hier. 

Mocht je aankopen hebben via Entertainment, zoals het aankopen van Netflix of Storytel of Apple Music of Blender, dan moet je deze uitzetten via Entertainment pagina van Vodafone. Leer hier meer over op deze pagina

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic