We praten langs elkaar heen, merk ik @Energieboy Ik weet dat ik een Red Together abonnement heb met 20Gb EU data per sim, totaal 40Gb. Ik was alleen benieuwd, nav de post van @Louis, of het Red abonnement vanaf 1 februari 40Gb EU data heeft want zo interpreteerde ik de aangehaalde voorwaarde . Dan zou het wellicht nuttig kunnen zijn het Red Together om te zetten naar een Red abonnement. Er bleek echter nog een verandering te zijn per 1 februari: de datapot ging van 20Gb (40Gb met Ziggo, 20GB EU) naar 12.5Gb (25Gb met Ziggo en 25Gb EU). Deze informatie ontbrak aanvankelijk waardoor mijn aanname van 40GB EU moest worden bijgesteld.
Maar goed, het is zoals het is. Het is alleen jammer dat je vaak op zoek moet naar deze beperkende voorwaarden. Op een ander forum waar ik actief ben, was bijvoorbeeld een hoop onduidelijk over het Vodafone unlimited data prepaid weekbundel van 14Euro. Er staat in de productpagina:
7 dagen Unlimited
7 dagen lang onbezorgd onbeperkt online met Prepaid Unlimited. In Nederland en de rest van de EU-landen.
Op basis hiervan hadden een aantal camperaars deze prepaid sim besteld. Ook ik stond op het punt deze aan te schaffen totdat andere camperaars hun twijfels uitten of het werkelijk onbeperkt in de EU is. Ik heb twee keer contact gehad met de Vodafone klantenservice met de vraag of er daadwerkelijk geen beperkingen zijn in de EU. De eerste dame bevestigde dat er inderdaad geen beperkingen zijn maar dat nam de twijfel niet weg. Vervolgens heb ik nogmaals gebeld en de man die ik toen aan de lijn kreeg, gaf aan dat er inderdaad een beperking is van 2Gb per dag in de EU. Dus zelfs binnen Vodafone is het niet voor een ieder duidelijk. Wat voor mij is wel duidelijk dat bovenstaande productomschrijving domweg onjuist is. Hier wordt de consument doelbewust op het verkeerde been gezet. Juridisch zal het allemaal kloppen omdat het ergens in de FUP voorwaarden staat maar je moet er wel naar op zoek.