1
Vraag
2
Reacties
Deelder

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Re-activatie prepaid sim

Ik woon in het buitenland, maar heb al vele jaren een prepaid vodafone nummer dat ik gebruik als in NL (of roaming waar mogelijk). Door Corona situatie meer dan 1.5 jaar niet naar NL kunnen reizen, en het lijkt dat vodafone prepaid nummer niet meer actief is. Daar ik nu eindelijk binnen 1 week in NL zal zijn, wil ik kijken of sim gereactiveerd kan worden, of dat ik anders hetzelfde nummer kan krijgen. En kan ik dit regelen terwijl in quarantaine?

 

Veel dan alvast voor advies en practische stappen! Marianne

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Deelder
Welkom op de Community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als een nummer uit de lucht wordt gehaald. Zeker in tijden als deze. Indien het Prepaid nummer niet meer werkt, dan zal het nummer uit de lucht worden gehaald. De informatie die @Energieboy aangeeft, klopt helaas. 😞  Je tegoed en nummer blijven onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Gebruik je je prepaid nummer langer dan 6 maanden niet? Dan vervalt je tegoed en nummer. Meer hierover lees je in dit topic. Is je mobiele nummer al volledig afgesloten? Dan kunnen we het helaas niet meer her aansluiten. Het behouden van je oude prepaid nummer is in dit geval dus niet meer mogelijk. Wil je toch weer prepaid gebruiken, bestel dan een nieuwe simkaart. Je krijgt dan een nieuwe prepaid simkaart, met een nieuw 06-nummer. Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het graag!

Bekijk in context

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dom is niemand, als je het niet wist, dan kan je het ook niet weten en ben je ook niet dom 😉😜 - dus verwijt het jezelf niet, het kan gebeuren. Nu weet je het wel en zal het je niet meer gebeuren 😁 - Ja hoor, je kan een nieuwe simkaart aanvragen, dat kan via deze link (en nog gratis ook): https://sim.vodafone.nl/prepaid/details/25754 

Dit is de algemene prepaid pagina met meerdere simkaarten (maar daar zit een tegoed op en bovenste url is een gratis simkaart): https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid 


** sorry, Steven z'n bericht was bij mij nog niet in het zicht toen ik mijn bericht schreef **

Bekijk in context

Deelder
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

ok ik heb het uitgezocht, was super makkelijk! Dank!

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Deelder 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als eenmaal je nummer weg is, dan kan je deze niet weer opnieuw activeren. Heb je binnen 6 maanden geen belletje, sms’je, of data gebruikt met je prepaid simkaart, dan is het jammer genoeg niet meer mogelijk om deze te gebruiken. Je zegt dat je al 1,5 jaar het nummer niet meer hebt gebruikt, dus dan is het echt over en uit. zoals je zelf al zegt, het nummer is niet meer actief, dan is die ook niet meer actief te maken. Mooier kan ik het niet maken, wel duidelijk ☺️😉

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Deelder
Welkom op de Community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als een nummer uit de lucht wordt gehaald. Zeker in tijden als deze. Indien het Prepaid nummer niet meer werkt, dan zal het nummer uit de lucht worden gehaald. De informatie die @Energieboy aangeeft, klopt helaas. 😞  Je tegoed en nummer blijven onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Gebruik je je prepaid nummer langer dan 6 maanden niet? Dan vervalt je tegoed en nummer. Meer hierover lees je in dit topic. Is je mobiele nummer al volledig afgesloten? Dan kunnen we het helaas niet meer her aansluiten. Het behouden van je oude prepaid nummer is in dit geval dus niet meer mogelijk. Wil je toch weer prepaid gebruiken, bestel dan een nieuwe simkaart. Je krijgt dan een nieuwe prepaid simkaart, met een nieuw 06-nummer. Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het graag!

Deelder
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Energieboy veel dank voor duidelijk antwoord, jammer, maar begrijp niet anders. Nu kijken hoe ik een nieuwe sim kan krijgen terwijl in quarantaine!

 

Deelder
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Veel dank, daar ik helaas in de 1.5 jaar dat ik in buitenland was, niet kon roaming of op afstand opwaarderen, ga ik ervanuit dat nummer inderdaad afgesloten is. Jammer, maar begrijpelijk. Sorry als ik wat dom ben, maar kan ik een nieuwe sim bestellen, per post laten bezorgen en dan thuis activeren? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Nee, joh daar hoef je niet voor je excuses aan te bieden of jezelf dom te benoemen. Dat is nergens voor nodig @Deelder. De community is er juist om vragen te beantwoorden. Het maakt verder niet uit of dit hele makkelijke of moeilijke vragen zijn! Het is zeker mogelijk om een simkaart te bestellen en deze later te activeren. Dit simkaart kun je aanvragen via onze website. Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het graag! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dom is niemand, als je het niet wist, dan kan je het ook niet weten en ben je ook niet dom 😉😜 - dus verwijt het jezelf niet, het kan gebeuren. Nu weet je het wel en zal het je niet meer gebeuren 😁 - Ja hoor, je kan een nieuwe simkaart aanvragen, dat kan via deze link (en nog gratis ook): https://sim.vodafone.nl/prepaid/details/25754 

Dit is de algemene prepaid pagina met meerdere simkaarten (maar daar zit een tegoed op en bovenste url is een gratis simkaart): https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid 


** sorry, Steven z'n bericht was bij mij nog niet in het zicht toen ik mijn bericht schreef **

Deelder
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

ok ik heb het uitgezocht, was super makkelijk! Dank!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan @Deelder. Ik ga dit draadje sluiten. Mocht je nog vragen hebben, dan weet je de community te vinden 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic