Ik heb sinds 19 juli een nieuw abonnement bij Vodafone, onbeperkt data en bellen.
In combinatie met Ziggo Euro 22,50 per maand.
Per 1 oktober krijg ik een factuur van Euro 23,63 vanwege een prijsverhoging vlg. CBS.
*Als je op de site van Vodafone kijkt naar de veel gestelde vragen hierover, staat vermeld:
Waarom geldt de indexatie alleen voor abonnementen afgesloten voor 1 juli.
Vodafone mag de tarieven een keer per jaar op 1 oktober aanpassen aan de hand van de consumentenprijsindex van het CBS.
Voor particuliere klanten geldt de indexering alleen als je op 1 oktober 2024 langer dan 3 maanden klant bent of langer dan 3 maanden geleden hebt verlengd.
*In de algemene voorwaarden "Artikel 8- tarieven staat bij punt 2:
Vodafone mag de tarieven een keer per jaar op 1 oktober aanpassen aan de hand van de prijsindex van het CBS.
Als Vodafone dit doet binnen 3 maanden nadat je met Vodafone jouw overeenkomst bent aangegaan, mag je de overeenkomst kosteloos beeindigen.
*
Ik heb i.v.m. deze verhoging een klacht ingediend, waarvoor een case is aangemaakt.
Na 14 dagen niets gehoord en toen maar weer gebeld.
Heb zeker 6 verschillende medewerkers aan de lijn gehad en heb bijna 2 uur aan de lijn gehangen.
Al deze medewerkers mogen het alleen aanhoren, maar mogen zelf helemaal niets beslissen en als je dan vraagt naar iemand die dat wel kan, is dat niet mogelijk.
Kortom komt bij mij over als een heel klantonvriendelijke benadering
Vlg. hun klopt de verhoging, omdat ik voor 1 juli het contract heb afgesloten, maar dat contract heeft een ingangsdatum van 19 juli en een einddatum van 18 juli 2026 en ook de betalingen gaan per die datum in!!!
Ook kosteloos opzeggen is dus vlg. hun niet mogelijk.
Maar ik heb helemaal niets afgenomen voor 19 juli!!!
Is vergelijkbaar met een auto (of ander product) die je besteld, maar waar de levering later geschied i.v.m. levertermijnen.
Dan is de leverdatum de datum voor aanvang van de garantie periode, etc..
Ook kan je bij Vodafone-Ziggo geen schriftelijke klacht indienen.
Als je op de site van Vodafone kijkt naar de prijs van nieuwe abonnementen, dan is deze nog steeds 22,50 Euro is in combinatie met Ziggo; dus zonder de prijsverhoging van 1 oktober.
Dus let op met afsluiten van contracten: dit is het “kortzichtig klantonvriendelijke” verdienmodel van Vodafone.
Bij de gesprekken voor het afsluiten van het contract heeft geen enkele medewerker mij gewezen op de inflatie verhoging.
Ook bij het afsluiten van contracten wordt er geen woord gerept over de inflatieverhoging; alleen te vinden in de leveringsvoorwaarden; tactiek? Dan wel een kostzichtige.
Ik voel me dan ook zeer benadeeld en onbehoorlijk behandeld door Vodafone.
Ik voel dit als misleiding en een onbehoorlijke behandeling door Vodafone.
Gelukkig heb ik deze week een glasvezelkabel aansluiting gekregen; en zoals een ieder kan begrijpen, is het eerste wat ik ga doen na het eindigen van de contracttermijnen, mijn abonnementen bij Ziggo en Vodafone beeindigen.