1
Vraag
2
Reageer en help mee
Aalbregtse

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen netwerk verbinding met prepaid mogelijk

Hallo,

Mijn schoonvader op leeftijd heeft al enkele jaren een seniorentelefoon Profoon PM-650 met een Vodafoon prepaid kaartje.

Sinds enkele dagen krijgt hij geen netwerkverbinding en hij kan ook niet worden gebeld.

 

Heeft voorheen wel gewerkt. Ook geen bericht van Vodafoon dat er iets aan de hand zou zijn: beltegoed is nog aanwezig.

In de instellingen van het toestel kan ik het netwerk ook niet handmatig instellen. Er wordt geen enkel netwerk gevonden.

De SIM card zit er goed in en het toestel werkt verder normaal.

 

Hij is momenteel in de omgeving van Eindhoven. Daar zijn geen storingen bekend.

 

Wat kan er aan de hand zijn? Ik lees iets over het uitfaseren van 2G/3G ...

 

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Aalbregtse 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uh ja, je hebt het goed gelezen over het uitfaseren. Dit kan een reden zijn waarom het toestel niet meer te gebruiken is. Je kan dit controleren door z’n simkaart in een ander, modern toestel, te stoppen en te zien of het daar wel goed in werkt. En dan een ander simkaartje in z’n eigen toestel. Daarmee kan je controleren of het aan het simkaartje ligt of aan het toestel. Ik zelf denk dat het aan het toestel ligt. Als een ander simkaart in z’n toestel het ook niet doet, dan eens kijken voor een nieuw mobiel. Alle providers zijn momenteel aan het uitfaseren. 

Nu zou 2G het nog moeten doen tot 2024, alleen 3G is nu afgesloten. Dus even bovenstaande testen en zien wat er gebeurd. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Aalbregtse
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Allereerst, wat super lief dat je jouw schoonvader hiermee helpt! Ik zie dat @Energieboy gelukkig snel paraat was om je met extra informatie en tips verder op weg te helpen. Ik ben benieuwd of hier nog iets is uitgekomen 🙂  ? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic