1
Vraag
2
Reageer en help mee
turqut

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mail ontvangen over nummer opzegging

Hoi,

 

Ik heb een mailtje ontvangen dat ik mijn abonnement wilde opzeggen. Maar dat heb ik niet verzocht. Het nummer gebruikte ik niet zo veel. Dus, ik wilde graag weten waarom dit gebeurde en wat gedaan kunnen worden om mjjn nummer te heractiveren?

7 Reacties 7
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @turqut
Een warm welkom hier op de Vodafone Community. 

Het is wel even schrikken als je ineens een e-mail krijgt dat je nummer wordt opgezegd. Je geeft al aan dat je het betreffende nummer niet heel veel gebruikt. Ik vermoed dat het dan ook gaat om een prepaid abonnement. Kan dat kloppen? Zo ja, dan dien je jouw tegoed minimaal 1 keer in de 6 maanden te gebruiken. Als je jouw nummer 6 maanden niet gebruikt dan kun je je tegoed 3 maanden niet gebruiken. Je bent de eerste 2 maanden wel nog bereikbaar. Waardeer je in die 3 maanden op? Dan blijven je nummer en het tegoed gewoon van jou. Als je niet opwaardeert, sluiten we je nummer af en vervalt je tegoed. Kortom: gebruik dus minimaal 1x per 6 maanden je tegoed. Dan weten we dat jouw nummer in de lucht moet blijven.

Mocht het niet om een prepaid abonnement gaan, geef dan een gil en stuur mij een privéberichtje met extra informatie zodat ik een kijkje achter de schermen kan nemen: 
Naam contractant:
Adres:
Mobiel nummer:
E-mailadres:
Geboortedatum:
Laatste 4 cijfers IBAN rekeningnummer:

Je kunt mij een privébericht sturen door naar je inbox te gaan op de Community, een bericht op te stellen en mij als ontvanger te kiezen. 


 

turqut
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi!

 

Hoe kan ik checken of mijn nog geldig is? Ik herinner me niet wanner de laatste tijd was toen ik het gebruikte. Dus, als ik dit weet dan kan mijn tegoed opwaarderen. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Het tegoed hoeft niet opgewaardeerd te worden, hoor. Je moet het enkel even gebruiken. Stuur bijvoorbeeld even een SMSje of bel kort. Dan weten wij dat het nummer actief moet blijven :-). 

turqut
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de simkaart ingevoerd. Helaas is er geen dekking. Het laat pas "Geen service" zien.

Wat betekent dit?

Spara

Raadgever
  • 76Posts
  • 14Oplossingen
  • 39Likes

Dan zit je hoogstwaarschijnlijk al over die 6 maanden heen en is het nu spannend of je het nummer nog weer actief kan krijgen. Dat hangt ervan af hoelang het nummer niet gebruikt is, zoals Cecilia heeft uitgelegd.

 

Heb je je nummer minder dan 9 maanden geleden nog gebruikt, dan krijg je hem weer actief door op te waarderen, is het langer geleden, dan is je nummer definitief weg.

Ik zou even contact opnemen met Vodafone of even langs een Vodafone winkel gaan om hier uitsluitsel over te krijgen. Ik zou het in ieder geval zo snel mogelijk doen omdat je na afsluiting nog maar 1 maand hebt om je nummer weer actief te krijgen. Wellicht heb je dus al te lang gewacht.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@turqut Wat betreft dit laatste sluit ik mij volledig aan bij @Spara! De kans is aanwezig dat je het nummer al langer dan 9 maanden niet hebt gebruikt. Het nummer is dan definitief weg. Is het korter dan 9 maanden geleden, dan kan het nummer geactiveerd worden door op te waarderen. Ik raad je aan om dit even te dubbelchecken bij een medewerker (Vodafone winkel, klantenservice). 

Ik kan dit ook voor je nakijken, maar dan heb ik de volgende informatie van je nodig: 
Naam contractant:
Adres:
Mobiel nummer:
E-mailadres:
Geboortedatum:
Laatste 4 cijfers IBAN rekeningnummer:

Je kunt mij een privébericht sturen door naar je inbox te gaan op de Community, een bericht op te stellen en mij als ontvanger te kieze

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @turqut

Bedankt voor jouw privéberichtje! Helaas heb ik slecht nieuws. Het nummer is al uit de lucht en is dus langer dan 9 maanden niet gebruikt. Ik kan dit nummer ook niet meer voor je activeren. Sorry!

Ik ben nog even mee gaan denken en wat misschien nog een optie is, is het aanvragen van een gratis prepaid simkaart. Je hebt dan de keuze uit een gratis simkaart (geen tegoed) die je kan opwaarderen wanneer en met welk bedrag jij wilt of de simkaart met een tegoed van € 5,- (hiervoor betaal je eenmalig € 5,-). Zo heb je toch weer een simkaart met mobiel nummer om bereikbaar te zijn en om te gebruiken wanneer jij wilt. Houdt er dan alleen rekening mee dat je eens per 6 maanden het nummer gebruikt (bellen of sms'en), zodat je een vergelijkbare situatie in de toekomst voorkomt 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic