1
Vraag
2
Reacties
ClaudSpijkerman

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Correlatie-ID (aanschaffen app via Google)

hoe kom ik aan een Correlatie-ID.

Heb het nodig om een melding te kunnen maken van ongeautoriseerde aankopen die via mijn Vodafone rekening lopen.

Het gaat al drie keer om een eenmalige dienst voor een app die ik in het voorjaar al heb opgezegd maar waarvan blijkbaar de eenmalige betalingen door blijven lopen. 

 

wie kan me verder helpen?

Abonnement is niet op te zeggen want komt nergens voor in mijn google play account. de oplossing zou zijn het deactiveren van je account in de app maar blijbaar hebben ze daar geen boodschap aan bij mirror.ai in de USA. 

Ik heb al 1 x voor jan doedel betaald, wil dat liever niet nog een keer doen. 

 

alvast bedankt voor al jullie reacties 🙂 

Groetjes, Claudia 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@ClaudSpijkerman ik heb je topic samengevoegd met het andere topic. Het heeft geen zin om meerdere topics te openen hierover. Wij kunnen geen Correlatie ID inzien omdat dit via de Google Playstore gaat. Je kunt de betaalwijze veranderen in Google Play. Dit gaat op dezelfde manier als hoe je de Vodafone factuur toegevoegd hebt. In PayInfo kun je een blokkade hiervoor op je nummer zetten en inzien wanneer en waardoor deze kosten gemaakt zijn. Dit zien wij verder niet in omdat dit via de Google Playstore gaat. Heb je de stappen ook doorlopen zoals ik aangegeven heb? Daarnaast kun je via de Google Play store ook de aanschaf zien met alle gegevens. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @ClaudSpijkerman 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Altijd vervelend als bedrijven zomaar dingen afschrijven. Heb je ook al eens gekeken bij payinfo.nl? Op deze site kan je eenvoudig je abonnementen & betalingen inzien die via je telefoonrekening afgerekend worden en je kan deze hier ook aanpassen. Misschien dat je daar op die site meer geluk hebt dan via je rekening of via Google. Laat nog even weten of het werkt en of het gelukt is, of niet. Bedankt!

ClaudSpijkerman
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hoi @Energieboy, ja daar met klantenservice gekeken maar die geeft aan dat het een eenmalige dienst is, zie screenshot Mirror uit mijn oorspronkelijke bericht... 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @ClaudSpijkerman. doordat je nummer in je screenshot staat, heb ik gelijk ook een aantal dingen kunnen controleren. Ik heb ook gelijk het screenshot verwijderd in verband met jouw privacy. Het is een openbare community waarbij iedereen kan meelezen. 

Het is een betaling geweest via de Google Playstore. Als het een eenmalige aanschaf of een abonnement is via Google Playstore, dan kun je dit alleen via Google terug vragen en stopzetten. Je hebt er voor gekozen om de betalingen van de Google Playstore op onze factuur te zetten. Op de factuur van Vodafone zal staan dat er een aanschaf is gedaan voor een Content- SMS dienst onder Google Playstore. Wij zien dit niet verder in omdat het aangevraagd is bij een derde partij. 
Je kunt via Google Play de betaalwijze veranderen.

Je hebt de optie om via www.payinfo.nl je nummer te blokkeren voor content- en SMSdiensten. Hierdoor kan er niks meer in rekening gebracht worden bij ons. Je dient dan wel de betaalwijze in de Google Playstore te wijzigen. Hier zie je ook welke dienst het is geweest.

ClaudSpijkerman
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hoi, ben ik weer.... Kan nu echt niemand mij helpen aan een correlatie id. Ik word nu voor de derde keer via mijn vodafone rekening belast voor een abonnement op Mirror.ai dat ik al bijna een jaar niet meer heb. Ik wil echt gewoon graag dat geld terug maar er is niemand die mij hier mee helpt. De app factureert via mijn mobiele telefoonrekening maar geeft nergens de optie om de eenmalige dienst op te zeggen. Dit klopt gewoon van geen enkele kant en ik snap gewoon niet dit in Nederland maar gewoon zo door kan gaan. 

Ik wil graag de claim indienen via google echter zij eisen een correlatie id, zie onder. 

ClaudSpijkerman_0-1639493564555.png

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@ClaudSpijkerman ik heb je topic samengevoegd met het andere topic. Het heeft geen zin om meerdere topics te openen hierover. Wij kunnen geen Correlatie ID inzien omdat dit via de Google Playstore gaat. Je kunt de betaalwijze veranderen in Google Play. Dit gaat op dezelfde manier als hoe je de Vodafone factuur toegevoegd hebt. In PayInfo kun je een blokkade hiervoor op je nummer zetten en inzien wanneer en waardoor deze kosten gemaakt zijn. Dit zien wij verder niet in omdat dit via de Google Playstore gaat. Heb je de stappen ook doorlopen zoals ik aangegeven heb? Daarnaast kun je via de Google Play store ook de aanschaf zien met alle gegevens. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic