1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ellen1968

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement niet stopgezet door Vodafone, kosten 20 maanden doorgelopen.

Vandaag kom ik erachter dat ik 20 maanden betaald heb voor een abonnement dat ik niet meer gebruik. Feitelijk een bedrag aan abonnementsgelden van ruim €325,-- teveel betaald. 

In de nacht van 12 op 13 mei 2023. Nummer is direct geblokkeerd en op 20 mei 2023 heb ik contact opgenomen met Vodafone om een nieuw toestel te bestellen en het abonnement te verlengen. Er werd gezegd dat dit niet mogelijk is met hetzelfde nummer en dat er een nieuwe simkaart/nummer toegewezen moest worden. Het oude nummer zou worden opgeheven. 

Nu blijkt, door een heel attente medewerker van Vodafone, dat het oude nummer helemaal niet is stopgezet en ik dus 20 maanden lang abonnementsgeld heb betaald. Eerlijk is eerlijk, ik heb hier zelf nooit eerder goed naar gekeken. Een andere medewerker Vodafone heeft nog gevraagd bij de afdeling Facturering of ze ook konden nagaan of dit nummer inderdaad ook 20 maanden niet is gebruikt; dat konden ze niet checken. Ik krijg zelfs nog een maand opzegtermijn om m'n oren...

Ik ben al jaren klant bij Vodafone (Red Together dus 5 klanten in totaal), altijd netjes de facturen betaald en dan kan er niet gekeken worden naar hoe hierin mij tegemoet te komen...Ik ga ervan uit dat Vodafone dit allemaal gelogd heeft en kan aantonen dat zij geheel terecht mij 20 maanden lang abonnementsgelden in rekening heeft gebracht terwijl ik hier geen gebruik van heb gemaakt en te horen heb gekregen dat het abonnement zou worden stopgezet. 

Hoor graag hoe dit opgelost gaat worden.

Groet,

Ellen

6 Reacties 6
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 102Posts
  • 16Oplossingen
  • 29Likes

Goedemorgen @Ellen1968 

Goed dat je aan de bel trekt om deze situatie op te helderen. 

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik er in ben gedoken, en zelf ook met vragen zit.

Ik zie dat er op 20 mei 2023 contact is opgenomen om het abonnement te verlengen + het bestellen van een nieuw toestel. Deze bestelling is destijds geannuleerd door een fout in de order. Mijn collega heeft toen geprobeerd contact op te nemen, maar kreeg je helaas niet te pakken.

Het annuleren van de order zorgt er alleen niet voor dat het abonnement dan direct wordt stopgezet. Dan wordt het abonnement stilzwijgend verlengd met de huidige voorwaarden.

Als dit anders zou zijn, had je van ons ook communicatie ontvangen ter bevestiging, dat is dus niet het geval.

Dit betekent simpelweg dat er geen aanleiding is geweest tot opzegging, en dit ook niet is vastgelegd. Nu is het eerste moment van opzeggen geweest op 27 november, en geldt er vanaf die datum 1 maand opzegtermijn. Dit is dan ook terecht en door een eerdere collega al aan je bevestigd.
Ik ga er vanuit dat ik je hiermee voldoende op de hoogte heb gesteld.

Ellen1968
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Jamyla,

Dank voor je reactie. Je hebt me hiermee op de hoogte gesteld maar voor mij is dit nog geen bevredigende oplossing. Zoals je aangeeft is er een verlenging ingevoerd echter, aan de telefoon werd mij verteld dat dit niet mogelijk was en dat er een nieuwe sim-kaart aangevraagd moest worden omdat het bestaande nummer geblokkeerd was in verband met diefstal van het toestel. Dat je collega dan een verlenging registreert verbaast me en heeft me destijds ook verbaasd maar ik weeet niet hoe een en ander bij Vodafone intern geregeld is. De annulering is gedaan omdat er door je collega iets niet goed was ingevoerd en er 2 bestellingen waren gedaan. Kortom, een intern Vodafone verhaal waar ik nu de dupe van ben van geworden. Als we gisteren met elkaar concluderen dat dit nummer al veel eerder opgeheven had moeten worden en ik krijg dan ook nog een maand opzegtermijn om m’n oren dan voel ik mij als trouwe en loyale klant totaal niet serieus genomen. Zeker niet nu ik net gisteren weer mijn abonnement verlengd heb en een nieuw toestel heb aangeschaft. Ik kan me niet voorstellen dat een professionele partij als Vodafone zo met haar klanten om wenst te gaan. Ik hoor daarom graag een concrete oplossing in de vorm van een tegemoetkoming in de door mij onterecht gemaakte kosten.

Groet,

Ellen

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 102Posts
  • 16Oplossingen
  • 29Likes

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op had gehoopt. Helaas moet ik concluderen dat ik je in deze kwestie ook geen bevredigend antwoord zal kunnen geven. 

Mijn eerder genoemde reactie is ook door andere afdelingen waaronder klachten al naar je uitgesproken. Een positiever antwoord heb ik dan ook niet, dus kunnen we je via de Community, maar ook de andere contactwegen hier niet in helpen.

Mocht je om welke reden dan ook het niet met dit antwoord eens zijn, staat het je vrij hiervoor de geschillencommissie in te schakelen. 

Ellen1968
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jammer! Zou je me kunnen aangeven op welke manier en op welk adres ik de gewchillencommissie kan bereiken?

Alvast dank!

groet,

Ellen

Ellen1968
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En ik kan me niet herinneren dat ik iemand van de afdeling Klachten heb gesproken? Wie en wanneer was dat? 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 102Posts
  • 16Oplossingen
  • 29Likes

@Ellen1968  Jij niet direct, maar de collega die je eerder gesproken hebt van de afdeling facturen heeft intern overleg gehad.

Telecommunicatiediensten - De Geschillencommissie

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic