Zeer frequent, teveel dus, krijg ik in ons huis de melding van de IMS-service dat noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking mogelijk is. Op dit forum zijn er er twee tips om de melding weg te krijgen.
De eerste is (te) rigoureus door de de hele functie dan maar uit te schakelen, zie https://forum.vodafone.nl/bellen-sms-133/wat-is-ims-service-melding-298524.
Bij de tweede tip gaat het om het uitschakelen van de melding, zonder de service uit te schakelen, zie https://forum.vodafone.nl/bellen-sms-133/vodafone-nl-wi-fi-melding-ims-service-299254. Deze tip werkte uitstekend op mijn vorige telefoon een S8+. Op mijn S20+5G van nu kan ik het wel vergeten. Grijs is grijs en doet ook wat je verwacht, namelijk niks kunnen uitschakelen, of zie ik iets over het hoofd?
Aangezien Vodafonebereik in huis verre van optimaal is, wil ik juist van deze functie gebruik kunnen maken om onze bellers goed te woord kunnen staan. Zoals het nu is moet ik 10 à 20 keer per dag deze melding wissen of accepteren dat die er altijd blijft staan.
Vraag: Staat deze problematiek bij Vodafone op de radar om daar nog aanpassingen op uit te (laten) voeren? Naast de melding dat noodoproepen niet beschikbaar is, is er ook nog het statusicoon van de IMS-service waaruit je kan afleiden dat VoLTE is geactiveerd. Ook zonder die melding weten we waar we aan toe zijn, als het om 112 gaat.
We zijn natuurlijk het meest geholpen, als Vodafone het signaal hier in onze omgeving verbetert.
edit: Naast ‘IMS Service’ is er ook een app ‘IMS Settings’. Ook daar valt niets in te stellen, het nut ontgaat me dan ook geheel. Bij beide apps zijn overigens alle gevraagde machtigingen toegekend.
Opgelost! Ga naar oplossing.