Andere gebruikers met deze vraag

ffvdelft

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Kan niet bellen naar 1 specifiek nummer

Ik heb een gekke vraag, waar ik met de Vodafone klantenservice maar niet uit kom.

Bij onze jachthaven hebben wij een hek dat open gaat als je een bepaald nummer belt, dat nummer is een data nummer, en is een buitenlands (+33) nummer.  In het systeem is mijn nummer opgenomen zodat wanneer ik bel met mijn telefoon, het hek open gaat. Het enige dat daarvoor moet gebeuren is dat als ik bel de telefoon overgaat. Nu krijg ik echter al bijna een jaar lang, als ik bel, de tekst “het nummer dat u heeft geprobeerd is geblokkeerd, the number you have dialed is currently barred”, en het hek gaat dus niet open...

Ik heb een Vodafone duo Sim, en heb deze normaal in een iPhone 8 zitten, echter deze ook in een iPhone 6 en een Samsung A20 geprobeerd, geen van allen werkt. Dit is het enige nummer waarbij het niet werkt.

Nu heb ik al heel wat jaren (ruim 10 schat ik in) dezelfde Sim en van de week stelde de Vodafone medewerker voor om de Sim te vervangen, misschien zou dat helpen. Van de week eindelijk de nieuwe sims ontvangen. Ik heb deze in mijn telefoons gedaan en geprobeerd te activeren wat niet helemaal lukte via de pc. Spontaan kon ik opeens wel het nummer, met de oude Sim, bellen! Jippie dacht ik. Maar moest natuurlijk wel nog mijn nieuwe Sims activeren. Dat lukte mij dus niet via de pc en heb het ook via de telefoon geprobeerd, maar ook daar kwam ik er niet uit. Uiteindelijk wel gelukt de nieuwe Sims te activeren via de klantenservice (waarvoor dank!) echter het +33 nummer werkt nu weer niet... 

Ik heb nu mijn werknummer/telefoon van een andere provider toe laten voegen aan het systeem en die werkt gewoon.

Toch zou ik heel graag willen dat het gewoon op mijn eigen toestellen gaat werken, zodat ik mijn werktoestel niet steeds mee hoef te nemen.

Mijn vrouw heeft ook Vodafone en bij haar werkt het wel gewoon... 

Ik heb van andere jachthaven leden begrepen dat er meer mensen zijn met een Vodafone abonnement die er problemen mee hebben.

Ik hoop dat iemand hier soortgelijke ervaringen mee heeft, of zelfs een oplossing.

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik ze graag.

Groet, Folkert

 

Andere gebruikers met deze vraag