1
Vraag
2
Reacties
Janson

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

oplichting telnr bij Vodafone 01891

ben in gesprek met Vodafone kl. service. zij gaan ff naar een andere afdeling, ik wacht dan komt ze terug met een paar vragen. op de rekening staat nu 6.25 euro gesprekskosten en wel van nr 01891 ken ik niet heb ik ook nooit gebeld. wel weet ik dat vodafone met verlenging mijn abbonement mijn telnr zonder mijn toestemming ter beschikking voor andere doeleinden doorgeeft.heb ook telnrs uit Finland die mij bellen

nerm niet op,  gooi ik direkt weg, heb nu schade van Vodafone haar handelen en ze doen er niks aan . nu met 6.25 euro ook niet denk ik ook niet. heb ze nog niet gebeld wil eerst graag weten hoe hier er over gedacht wordt

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Janson 

Het is zeker schrikken als je deze kosten op de factuur ziet staan voor het bellen naar de klantenservice. Ik vermoed dat je gebruik hebt gemaakt van een nummerinformatie- en doorschakeldienst. Zij hanteren hier tarieven voor. Nadat zij je hebben doorgeschakeld naar het gewenste nummer blijft de teller doortikken en berekenen zij dus kosten voor hun dienst. Je betaalt dus voor de service van het doorverbind nummer. Deze kosten worden vervolgens doorberekend aan jou op de factuur. Een vergelijkbare situatie met dit telefoonnummer zie je hier waarbij een persoon via dit nummer is doorverbonden naar Post NL. Ook hier zie je een aantal meldingen over deze doorverbindservice. 

​​​​​​@Energieboy stuurt al een handige pagina waarop onze telefoonnummers zichtbaar zijn en dat je via deze nummers gratis met ons in contact kunt komen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de kosten van een doorverbind nummer. De kosten kunnen we dan ook niet voor je vergoeden. In de toekomst wil ik je dan ook aanraden om via ons reguliere nummer of een ander kanaal (bijvoorbeeld chat) met ons contact op te nemen. 

 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Janson 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Heel vervelend dat je een rekening krijgt als je belt met de klantenservice. Maar dat zou niet hoeven als je naar het gratis nummer belt van Vodafone. Het nummer dat jij aangeeft, ken ik niet als klantenservice nummer. Hoe heb je deze gevonden? Toevallig via Google? Ik denk dat je naar een doorschakel nummer hebt gebeld, die niet van Vodafone is, maar dat je dan toch doorschakelt bent naar Vodafone en zo krijg je hoge kosten. 

Vodafone geeft je nummer natuurlijk nooit door aan een Fins bedrijf. Ik denk eerder dat iemand gewoon een nummer pakt en belt. Wil je dat Vodafone geen gegevens doorgeeft aan derden dan kan je dit zelf aanpassen in My Vodafone app kan je naar Service en dan helemaal beneden naar Privacy instellingen. Daar kan je dan aangeven of Vodafone je gegevens aan derden mag geven, of niet. Dus die instellingen moet je daar dan aanpassen, als je dit niet wil. 

Als je de klantenservice belt via deze pagina (daar kan je het juiste nummer vinden), dan is het gratis (1201 via je mobiel of 0800-0094 of 0800-0560 - alles gratis)

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Janson 

Het is zeker schrikken als je deze kosten op de factuur ziet staan voor het bellen naar de klantenservice. Ik vermoed dat je gebruik hebt gemaakt van een nummerinformatie- en doorschakeldienst. Zij hanteren hier tarieven voor. Nadat zij je hebben doorgeschakeld naar het gewenste nummer blijft de teller doortikken en berekenen zij dus kosten voor hun dienst. Je betaalt dus voor de service van het doorverbind nummer. Deze kosten worden vervolgens doorberekend aan jou op de factuur. Een vergelijkbare situatie met dit telefoonnummer zie je hier waarbij een persoon via dit nummer is doorverbonden naar Post NL. Ook hier zie je een aantal meldingen over deze doorverbindservice. 

​​​​​​@Energieboy stuurt al een handige pagina waarop onze telefoonnummers zichtbaar zijn en dat je via deze nummers gratis met ons in contact kunt komen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de kosten van een doorverbind nummer. De kosten kunnen we dan ook niet voor je vergoeden. In de toekomst wil ik je dan ook aanraden om via ons reguliere nummer of een ander kanaal (bijvoorbeeld chat) met ons contact op te nemen. 

 

Janson
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

luister jullie alle 2, ik ben meer als 10 jr bij vodafone en bel altijd het gratis nr 1201. in dit gesprek moest die vrouw kla. service iets opzoeken, ze bleef ongeveer 8 minuten weg en kwam terug toen nog een keer was 12 minuten. heb de hoorn erop gedaan want dit vind ik geen manier van doen, nooit meegemaakt. Na een half uur belt deze vrouw mij op en legt wat uit. snap er niks van bedank haar en beindig het gesprek dan staat er op de rekening 6.35euro voor 6,35 secondes, ik betaal dat dus niet. . er staat geen lang gesprek op die datum en tijd op de rekening dat vind ik ook heel raar 

Janson
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

kijk allemaal klschten over dat nr van vidafone klanten.

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/01891

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Geweldig om te lezen: luister jullie alle 2
Hmm, alsof wij niet weten, en vooral Cecilia, wat het nummer van de klantenservice is van Vodafone en dat het nummer, wat jij aangeeft, niet van Vodafone klantenservice is. En als de klantenservice je terug belt dan rekenen ze daar geen geld voor. 

Wat je ook hebt gedaan, er moet een verklaring zijn voor die kosten. Beetje vreemd dat als je 1201 belt, je daar een rekening voor krijgt, want die is er niet. Het is echt gratis, daar kunnen we het toch over eens zijn. Anders misschien een idee dat @Cecilia Vodafone verder in het systeem kijkt wat je dan wel hebt gedaan en waarom er wel kosten zijn. 

Maar goed, ik werk niet voor Vodafone dus ik laat het aan de medewerkers over van Vodafone om dit uit te zoeken. Heel vervelend en er zal toch een verklaring voor zijn. Afwachten maar wat ze aangeven. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Janson 
Dat er frustraties zijn, dat is duidelijk. Laten we het alleen wel een beetje netjes houden en opmerkingen als '’luister jullie alle 2'’ achterwege houden. Daar schiet niemand iets mee op. In ieder geval. Zoals @Energieboy al aangeeft is het nummer wat jij is gebeld niet van Vodafone, maar van een nummerinformatie en doorschakeldienst. Dat kun je ook teruglezen op het internet en de pagina's die ik in mijn vorige bericht vermeldde. Zij hanteren vaak een bedrag van € 0,90 cent per minuut (en een starttarief) en die teller tikt dus door als zij je doorverbinden naar het nummer wat je zoekt. Ze berekenen dus zelfs kosten voor het doorverbinden naar een gratis telefoonnummer van een klantenservice. Je zegt ook: '’Kijk allemaal klachten van Vodafone nummers'’. Die conclusie trek je naar mijn mening iets te snel, want niet iedere melding geeft aan bij welke provider zij zitten. En daarbij gaat het dus ook om doorverbonden worden naar diverse nummers. In de voorbeelden zie je dan ook o.a. Post NL en Essent. 

En als wij jou terugbellen, dan worden daar sowieso geen kosten voor berekend. Dat is dus hetzelfde als ieder ander die jou belt. Voor die gesprekken betaal je ook niet. En als jij belt naar onze rechtstreekse nummers dan betaal je ook niets. 

Ik wil gerust je factuur nader nakijken. Dat is geen enkel probleem. Vermeld daarvoor in je Community profiel je volledige gegevens. De kosten voor het bellen naar een nummerinformatie en doorschakeldienst vergoeden wij alleen niet. Die kosten zijn namelijk niet aan ons betaald, maar aan de betreffende doorschakeldienst. Wij bereken ze alleen door aan de klant op de factuur. 

Janson
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

oke, bereken het maar niet door van 01891 want ik betaal het niet het is een automatische incasso van vodafone die storneer ik en betaal deze rekening van vodafone minus die 6,35euro.Kennelijk heeft vodafone een kontractmet deze 01891 lui want anders zouden ze het niet doen denk ik. en nogmaals ik bel altijd het gratissnr 1201 van Vodafone

privat gegevens mbt privacy geef ik hier niet. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Janson wrote:

privat gegevens mbt privacy geef ik hier niet. 

Wel beetje vreemd. Je wil dat iemand van Vodafone je helpt en mee kijkt en dan wil je je privacy gegevens niet geven. Als je gewoon bij je profielinstellingen je gegevens invult dan kan alleen Vodafone deze inzien en verder niemand anders. Dus niet hier maar bij je profielinstellingen

En ik wil niet vervelend zijn hoor, maar als je geld terug gaat storten dan krijg je straks alleen maar te horen dat je je rekening niet wil betalen en dan ben je nog verder van huis. Vodafone heeft niets met dat nummer te maken en als je nu 1x de fout hebt gemaakt door toch een verkeerd nummer te hebben gebeld, dan kan je dat ook best toegeven ?. Je hebt toch echt zelf gebeld, daar kan je niet onderuit. Tenminste, als je je gegevens niet wil doorgeven aan Vodafone, dan kunnen ze het ook niet voor je uitzoeken. 

Als je dan echt denkt in je recht te staan, dan zou ik er alles aan doen om het uit te laten zoeken. Wel jammer hoor! Enne, ik werk niet bij Vodafone, laat dat duidelijk zijn. Ben ook een klant en als mij het zou overkomen dan zou ik wel mijn gegevens geven om het uit te laten zoeken. Maar ja, dan ben ik. 

Succes, ik zal uit het gesprek gaan, ik kan je niet verder helpen. Wie weet @Cecilia Vodafone nog wel?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Janson 

De kosten worden sowieso doorberekend. Het zijn namelijk geen kosten voor ons servicenummer, maar kosten voor een doorschakeldienst. Deze kosten worden dus uiteindelijk betaald aan de doorschakeldienst en niet aan Vodafone. In ieder geval. Als je je gegevens niet met mij via deze weg wilt delen dan kan ik dus niet een nader kijkje nemen op je factuur.  De mogelijkheden worden dan behoorlijk beperkt. Je zou dan kunnen overwegen om via een andere weg contact te zoeken. Ook dan zal je wel je gegevens met een andere collega moeten delen, want zonder gegevens weten wij niet wie je bent en kunnen we je ook niet verifiëren. Ik raad je aan om je factuur niet te storneren. Dit met het oog op incassokosten en andere vervelende zaken die dan om de hoek kunnen komen kijken. 

Ik wens je verder een prettige dag toe. 

 

Janson
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

oke, dan weet ik het antwoord van vodafone wel.:wij kunnen niks doen want wij zijn niet verantwoordelijk voor uw doorverbinding/ bellen naar dat nr 01891. 

hetzelfde gebeurde naar post. nl daar kreeg degene die de klacht aangaf bij provider hetzelfde antwoord d en juridisch kloot dat ook, ik vind dat Vodafone hier niet aan mee moet doen zulke 01891 nrs beter blokkeren, het ligt niet altijd aan de klant zoals hier beoogt wordt. . ik heb nu alle betaal nummers geblokkeerd dus word niet meer lastig gevallen door 01891 althans dat hoop ik. 

 

Janson
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

gedeeltelijk profiel ingevuld

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Janson 
Ik heb je factuur even bekeken. Het betreft hier een uitgaand gesprek op 19 november (duur: 6 minuten en 21 seconden) naar het doorschakelnummer: 01891. Zoals ik eerder aangaf rekenen zij vaak iets van € 0,80 - € 0,90 per minuut (en nog een starttarief). Dat verklaart wel de hoogte van het bedrijf i.c.m de duur van het gesprek. 

Janson
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

oké, heb  ik heb gewoon ern bekend nummer heb gedraaid en die hebben mij dan door geschakeld met 01891? alleen ik weet niet eelk5 nummer dat is die mij heeft doorgeschakeld. heb mijn nummer bellijst ng in mijn telefoon staan en niemand gebeld op de 19 de november

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Je kunt in My Vodafone zien wanneer je naar dit nummer gebeld hebt. Dit doe je door de rekening te specificeren. Hierdoor kun je precies zien wanneer je gebeld hebt en naar welk nummer dit geweest is, naar welk nummer je een sms hebt gestuurd en wanneer je data hebt verbruikt. Ik heb gelijk ook even de rekening erbij gepakt voor je. Op 19-11-2020 om 12:19 uur heb je contact gehad met dit nummer.  Wij zien helaas niet in naar welk nummer je daarna doorgeschakeld wordt. 
Het lijkt mij dan ook verstandig om dit nummer niet meer te gebruiken. Dit is zonde van de kosten! 
 

Janson
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

allemaal bekend. het was een gesprek met 1201 dit is vodafone.in dat gesprek is doorverbonden .en ik ben niet de enige die dit heeft gehad. voor mij is deze zaak omdat het in herhalingen valt nu gesloten, dank voor het meedenken. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Wij verbinden geen nummers door naar dat nummer. 
Wij kunnen namelijk alleen nummers intern doorverbinden en hierdoor blijft dit gewoon 1201. 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic