1
Vraag
2
Reacties
Adriaan1956

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat kost het aanzetten van een mobiele hotspot?

Zijn er extra kosten aan verbonden als ik mijn mobiel als wifi hotspot gebruik?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Adriaan1956,
Welkom op de community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat je dit heel graag wilt weten. Gelukkig geeft @Energieboy je hier al informatie over.

 


"De data die de hotspot verbruikt gaat in eerste instantie gewoon uit je bundel. Is je bundel op en heb je geen BloX Beperkt Internet aanstaan? Dan ga je kosten buiten je bundel verbruiken."



Hotspot gaat van je bundel af
De data die de hotspot verbruikt gaat in eerste instantie gewoon uit je bundel. Is je bundel op en heb je geen BloX Beperkt Internet aanstaan? Dan ga je kosten buiten je bundel verbruiken.
Zodra je een hotspot aanmaakt op je telefoon, is de hoogte van de kosten afhankelijk van het apparaat waarmee je gaat verbinden. Een tablet of telefoon verbruikt minder data dan een laptop.
Verder zijn de kosten ook afhankelijk van wat er op het toestel gedaan wordt: apps, internet, downloaden, streamen.

Tips: bekijk verbruik en gebruik BloX
Op het toestel waarmee je de hotspot aanmaakt, kun je inzien wat er aan data verbruikt is. Is de bundel op en je wilt snel internet of geen kosten buiten de bundel maken, zet een data BloX aan via My Vodafone. Ik raad je ook zeker aan om de BloX Beperkt Internet aan te zetten, zodat je geen kosten buiten de bundel kunt maken in Nederland en de EU. Ben je buiten Nederland, dan heb je te maken met de Fair Use Policy

Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het graag! 

 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Adriaan1956 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Nee, daar zijn geen extra kosten aan verbonden. Natuurlijk wel als je bundel op is, maar anders gaat het gewoon van je databundel af. En ben je in het buitenland dan wel opletten dat je niet boven de Fair Use Policy uit komt. 

Heb je je databundel verbruikt, neem dan een BloX 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Adriaan1956,
Welkom op de community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat je dit heel graag wilt weten. Gelukkig geeft @Energieboy je hier al informatie over.

 


"De data die de hotspot verbruikt gaat in eerste instantie gewoon uit je bundel. Is je bundel op en heb je geen BloX Beperkt Internet aanstaan? Dan ga je kosten buiten je bundel verbruiken."



Hotspot gaat van je bundel af
De data die de hotspot verbruikt gaat in eerste instantie gewoon uit je bundel. Is je bundel op en heb je geen BloX Beperkt Internet aanstaan? Dan ga je kosten buiten je bundel verbruiken.
Zodra je een hotspot aanmaakt op je telefoon, is de hoogte van de kosten afhankelijk van het apparaat waarmee je gaat verbinden. Een tablet of telefoon verbruikt minder data dan een laptop.
Verder zijn de kosten ook afhankelijk van wat er op het toestel gedaan wordt: apps, internet, downloaden, streamen.

Tips: bekijk verbruik en gebruik BloX
Op het toestel waarmee je de hotspot aanmaakt, kun je inzien wat er aan data verbruikt is. Is de bundel op en je wilt snel internet of geen kosten buiten de bundel maken, zet een data BloX aan via My Vodafone. Ik raad je ook zeker aan om de BloX Beperkt Internet aan te zetten, zodat je geen kosten buiten de bundel kunt maken in Nederland en de EU. Ben je buiten Nederland, dan heb je te maken met de Fair Use Policy

Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het graag! 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic