1
Vraag
2
Reacties
EricNL

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Update beleid van de Vodafone branded S20 Plus.

Ik heb sinds eind juli de Samsung S20 Plus en het valt op dat de Vodafone branded versie (VDF) weken achterloopt bij de unbranded versie (PHN). Waar de PHN gemiddeld in de eerste twee weken van de maand een beveiligingsupdate krijgt is dat voor de VDF op een van de laatste dagen van de maand. Zoals de september update pas vandaag 29 september binnen komt. Nu is er qua software geen verschil tussen beide versies, dus waarom kunnen de updates niet gelijk uitgerold worden met de PHN versie? Stelt Vodafone deze beveiligingsupdates bewust uit?

Is het mogelijk om de PHN versie te installeren op mijn S20 Plus? 

Groeten, 

Eric. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @EricNL 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik heb van Vodafone begrepen dat ze graag alles goed willen doorlopen in een nieuwe update, ook al is er, volgens kenners, niet zoveel aangepast. Toch wil Vodafone even kijken of alles wel werkt, klopt en of er toch niet dingen in zitten die net dat kleine verschil kan maken dat er problemen ontstaan. Dat is dus het verschil tussen een branded toestel en een unbranded toestel.

Begrijp je frustratie maar daar is op dit moment niet zoveel aan te doen. Wel goed dat je het even laat weten want met deze info help je Vodafone natuurlijk ook altijd. Geeft aan dat je ze op de hielen zit en dat ze in het vervolg een beetje moeten opschieten 🙂

Of het mogelijk is om iets anders te installeren, weet ik niet. Volgens mij ben je dan je garantie kwijt, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb geen verstand van Samsung toestellen en ook niet over de volledige update of aanpassingen ervan. Daar zal iemand van Vodafone je antwoord op moeten geven. Heb nog even geduld, die komen de vragen hier langs en dan kunnen ze daar ook iets over melden.

Fijne dag nog!

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @EricNL 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik heb van Vodafone begrepen dat ze graag alles goed willen doorlopen in een nieuwe update, ook al is er, volgens kenners, niet zoveel aangepast. Toch wil Vodafone even kijken of alles wel werkt, klopt en of er toch niet dingen in zitten die net dat kleine verschil kan maken dat er problemen ontstaan. Dat is dus het verschil tussen een branded toestel en een unbranded toestel.

Begrijp je frustratie maar daar is op dit moment niet zoveel aan te doen. Wel goed dat je het even laat weten want met deze info help je Vodafone natuurlijk ook altijd. Geeft aan dat je ze op de hielen zit en dat ze in het vervolg een beetje moeten opschieten 🙂

Of het mogelijk is om iets anders te installeren, weet ik niet. Volgens mij ben je dan je garantie kwijt, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb geen verstand van Samsung toestellen en ook niet over de volledige update of aanpassingen ervan. Daar zal iemand van Vodafone je antwoord op moeten geven. Heb nog even geduld, die komen de vragen hier langs en dan kunnen ze daar ook iets over melden.

Fijne dag nog!

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @EricNL & @Energieboy ,

In dit topic lees je meer informatie over branded en unbranded toestellen. Daarbij wil ik toevoegen dat het niet zomaar in een paar klikken kan worden omgedraaid, daarvoor heb je nieuwe firmware nodig. Ook is het zo dat de Samsung Knox verzegeling niet verbroken mag zijn (dit zie je met het blote oog niet, maar een reparateur via de PC wel). Dus ja, je garantie kan vervallen als je flasht of root omdat het namelijk valt onder aanpassingen door derden.

Het updaten kan soms langer duren dan bij unbranded smartphones.

EricNL
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo @Energieboy en @SamsungExpert .

Bedankt voor jullie uitleg. Ik denk dat ik voorlopig maar gewoon de Vodafone branded versie blijf gebruiken. Ik hoop dat ze inderdaad voortaan wat sneller zijn. Mijn voornaamste reden om voor Samsung te kiezen is hun uitstekende update beleid, aangezien er verder geen verschil zit tussen de branded en unbranded versie zou je dus mogen verwachten dat Vodafone deze versies ook snel moet kunnen versturen.

Groeten, 

Eric. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic