1
Vraag
2
Reacties
Ruud de Bree

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Uitgaande SMTP server

Ik probeer mijn uitgaande server te activeren. Die doet het al een tijd niet meer. Kan iemand mij de juiste invoer gegevens geven ?

Nu staat er: sendmail.vodafone.nl

Als gebruikers naam mijn inlog email adres

Het wachtwoord is gelijk aan mijn wachtwoord van my Vodafone

SSL staat aan en port 587.

 

Toch werkt het niet

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Ruud de Bree 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Stop maar met zoeken want uitgaande mailserver van Vodafone werkt niet meer, ik denk al bijna 1,5 jaar. Als je zoekt op de community dan kom je wel een aantal topics tegen met deze zelfde vraag en klachten van klanten. Het is dus niet meer mogelijk om de uitgaande mailserver van Vodafone te gebruiken. 

Als oplossing geeft Vodafone door dat je de uitgaande mailserver van je provider moet gebruiken waarvan je mail afkomstig is. Dus als je een Ziggo mail hebt, dan even de instellingen opzoeken bij Ziggo. Of als je Strato/Google/Live hebt, dan daar opvragen. 

Er is door Vodafone verder geen informatie meer verstrekt over dit probleem. Of ze er mee bezig zijn of niet, dat is niemand duidelijk, spijtig genoeg. Maar niemand van Vodafone heeft hier een juist antwoord op, of weten het gewoon niet. 

Bekijk in context

Ruud de Bree
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Na de nodige mailtjes uiteindelijk de reactie gehad van Vodafone dat zij de externe SMTP server niet meer in de lucht heeft. Dat blijkt al enige tijd geleden te zijn gestopt. Helaas was de medewerkster van de service desk daar niet van op de hoogte in eerste instantie. Met alle respect vind ik dat wel heel vreemd.

Verder werd verwezen naar de handleidingen van Vodafone. Op zich keurig opgezet per smartphone model, maar ook hier zijn de handleidingen niet actueel. Bij POP3 instellingen SMTP verwijst men met vage teksten naar instelling server en gebruikersnaam. Het blijkt dat gebruikersnaam en wachtwoord optioneel is. Naar mijn mening heeft Vodafone hier in het kader van klantvriendelijkheid nog wel een een uitdaging. In ieder geval is dit probleem opgelost. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Ruud de Bree 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Stop maar met zoeken want uitgaande mailserver van Vodafone werkt niet meer, ik denk al bijna 1,5 jaar. Als je zoekt op de community dan kom je wel een aantal topics tegen met deze zelfde vraag en klachten van klanten. Het is dus niet meer mogelijk om de uitgaande mailserver van Vodafone te gebruiken. 

Als oplossing geeft Vodafone door dat je de uitgaande mailserver van je provider moet gebruiken waarvan je mail afkomstig is. Dus als je een Ziggo mail hebt, dan even de instellingen opzoeken bij Ziggo. Of als je Strato/Google/Live hebt, dan daar opvragen. 

Er is door Vodafone verder geen informatie meer verstrekt over dit probleem. Of ze er mee bezig zijn of niet, dat is niemand duidelijk, spijtig genoeg. Maar niemand van Vodafone heeft hier een juist antwoord op, of weten het gewoon niet. 

Ruud de Bree
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Na de nodige mailtjes uiteindelijk de reactie gehad van Vodafone dat zij de externe SMTP server niet meer in de lucht heeft. Dat blijkt al enige tijd geleden te zijn gestopt. Helaas was de medewerkster van de service desk daar niet van op de hoogte in eerste instantie. Met alle respect vind ik dat wel heel vreemd.

Verder werd verwezen naar de handleidingen van Vodafone. Op zich keurig opgezet per smartphone model, maar ook hier zijn de handleidingen niet actueel. Bij POP3 instellingen SMTP verwijst men met vage teksten naar instelling server en gebruikersnaam. Het blijkt dat gebruikersnaam en wachtwoord optioneel is. Naar mijn mening heeft Vodafone hier in het kader van klantvriendelijkheid nog wel een een uitdaging. In ieder geval is dit probleem opgelost. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Zoals ik al schreef, stop maar met zoeken. 
Ik heb een vermoeden dat Vodafone zelf al een lange tijd weet dat ze geen SMTP meer gaan/blijven ondersteunen maar dat ze het niet aan de grote klok willen hangen. Dat is natuurlijk heel vervelend want zo zijn je klantenservice mensen ook niet op de hoogte, behalve die het weten en er niets over mogen zeggen. Wat betreft de handleidingen per toestel is natuurlijk handig, maar dan moet het wel up to date zijn en dat is het niet altijd. In het kader van klantvriendelijkheid heeft Vodafone zeker nog een uitdaging. Ik zou voorstellen om je klantenservice mensen niet uit te besteden maar zelf te beheren en betrokken houden bij Vodafone, dat helpt al een heel stuk.

Maar goed, er zijn wel meer klantenservice diensten die een flinke opfris cursus kunnen gebruiken. Hoe om te gaan met klanten en hoe klantvriendelijk is klantvriendelijk 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic