1
Vraag
2
Reacties
Jerry Kuyt

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

TP-link M7350 icm prepaid DataSim (EU)

Ik heb een prepaid DataSim in de mifi van TP-link (M7350) geplaatst.  Tijdens  de installatie via de webinterface een nieuw profiel aangemaakt met volgende instelingen : static / IPv4 & IPv6 / live.vodafone.com / PAP.  Geen username/password ingevoerd en aansluitend . Aansluitend de Mifi uitgezet en weer opgestart. Deze werkwijze heb ik elders op het forum gelezen en zou tot een wekende mifi moeten leiden. Helaas blijf de status van de mifi in de webinterface op connecting staan. Heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen is?

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Jerry Kuyt kun je de simkaart in een telefoon stoppen en controleren of deze werkt? Daarnaast mag je de pincode uitzetten zodat deze niet voor een belemmering zorgt. In je screenshot zag ik dat je de naam niet correct had staan van de APN. Dit moet Vodafone Live of Vodafone Internet zijn. Ook mag je de gebruikersnaam en wachtwoord invullen: gebruikersnaam het e-mailadres waarmee je inlogt bij My Vodafone en bij het wachtwoord het wachtwoord van My Vodafone in.

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Goed dat je het aangeeft @Jerry Kuyt. Als je de simkaart in een ander toestel stopt, kun je de pincode via de instellingen uitzetten. Hierdoor zal er geen pincode meer gevraagd worden. Weet je hoe je dit moet doen. Je kunt dan gelijk ook een My Vodafone account aanmaken in verband met de SMS die je gaat ontvangen. 
Om gebruik te maken van de APN, is er een My Vodafone account nodig. Via hier kun je een account aanmaken. Daarna kun je bij de APN instellingen het wachtwoord en gebruikersnaam instellen. 

Bekijk in context

Jerry Kuyt
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Steven, het is nu gelukt om verbinding te maken met het internet dankzij je aanwijzigingen om pin via mijn mobiele telefoon uit te zetten en vervolgens een account via mijn telefoon aan te maken. Hoefde hierna ook geen aanpassing in de Settings door te voeren.

Thanks

 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Jerry Kuyt 
Welkom op de Communite van Vodafone. Ik begrijp uit je bericht dat de bovenstaande instellingen niet werken.
Je mag de volgende instellingen eens invullen zover dat kan:
 

Het is mogelijk dat je de APN opnieuw moet toevoegen. De gegevens voor de APN zijn:
- Naam: Vodafone Live APN: live.vodafone.com
- Proxy: Niet ingesteld
- Poort: Niet ingesteld
- Gebruikersnaam: Niet ingesteld
- Wachtwoord: Niet ingesteld
- Server: Niet ingesteld
- MMSC: Niet ingesteld
- MMS-poort: Niet ingesteld
- MCC: 204
- MNC: 04
- Verificatietype: PAP
- APN-Type: *
- APN-Protocol: IPv4
- Roamingprotocol voor APN: IPv4


Wel in ipv 4 alleen zetten, volgens mij kan Vodafone ipv 6 nog niet aan. Al hoewel ik er niet geheel zeker van ben. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Jerry Kuyt,
Welkom op de community van Vodafone! Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk gebruik wilt maken van de TP-Link. Gelukkig lees ik dat @Energieboy je een tip doorgeeft betreft de instellingen. Het klopt dat wij (nog) geen IPv6 ondersteunen. Ik raad aan om IPv6 uit te zetten (indien mogelijk) en dan eens opnieuw te proberen. Nog een andere tip; vul eens bij gebruikersnaam het e-mailadres waarmee je inlogt bij My Vodafone en bij het wachtwoord het wachtwoord van My Vodafone in.  Laat je weten of het gelukt is?

Jerry Kuyt
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi Energieboy, allereerst wil ik je nog (verlaat ) bedanken  voor je reactie. Direct na je reactie heb ik het geprobeerd zoals door jou aangegeven. Werkte helaas niet.  Vandaag nog maar eens geprobeerd, met het zelfde resultaat. De connection status blijft op Connecting staan en heb vervolgens nog geen WiFi verbinding via de M7350. Op de mifi staat overigens wel onder Home Vodafone als provider….

stuur 3 foto’s mee, mocht je nog tips hebben, hou ik mij aanbevolen.


fijne dag verder.

 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Jerry Kuyt kun je de simkaart in een telefoon stoppen en controleren of deze werkt? Daarnaast mag je de pincode uitzetten zodat deze niet voor een belemmering zorgt. In je screenshot zag ik dat je de naam niet correct had staan van de APN. Dit moet Vodafone Live of Vodafone Internet zijn. Ook mag je de gebruikersnaam en wachtwoord invullen: gebruikersnaam het e-mailadres waarmee je inlogt bij My Vodafone en bij het wachtwoord het wachtwoord van My Vodafone in.

Jerry Kuyt
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi Steven,

 

Als ik de DataSim in mijn telefoon plaats krijg ik de boodschap “Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk DPD-authenticatie mislukt”

Wat bedoel je in je reactie met naam? Bedoel je dan de Profile Name? In dat veld mag ik namelijk geen naam met spatie ingeven.

 

Hoe ik de Pin uit kan zetten is mij niet duidelijk, op het internet kan ik namelijk hierover niets wezenlijks vinden (anders dan bij een reeds werkende SimCity op telefoon)

 


Ik heb ook geen Amy Vodafone met wachtwoord, aanmaken van een account kan volgens mij alleen door via bevestiging via sms en die kan ik niet ontvangen.

 

Sorry, maar het is mij allemaal niet duidelijk.

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Goed dat je het aangeeft @Jerry Kuyt. Als je de simkaart in een ander toestel stopt, kun je de pincode via de instellingen uitzetten. Hierdoor zal er geen pincode meer gevraagd worden. Weet je hoe je dit moet doen. Je kunt dan gelijk ook een My Vodafone account aanmaken in verband met de SMS die je gaat ontvangen. 
Om gebruik te maken van de APN, is er een My Vodafone account nodig. Via hier kun je een account aanmaken. Daarna kun je bij de APN instellingen het wachtwoord en gebruikersnaam instellen. 

Jerry Kuyt
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Steven, het is nu gelukt om verbinding te maken met het internet dankzij je aanwijzigingen om pin via mijn mobiele telefoon uit te zetten en vervolgens een account via mijn telefoon aan te maken. Hoefde hierna ook geen aanpassing in de Settings door te voeren.

Thanks

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super om te lezen @Jerry Kuyt! Heel graag gedaan. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan weet je de community te vinden 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic