1
Vraag
2
Reageer en help mee
Rien11852

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Iphone12 na reparatie opnieuw defect/kapot

Ongeveer 2 weken geleden heb ik, tot grote vreugde, kunnen melden dat mijn iPhone 12 gerepareerd was en onderweg was naar mij.

Grote vreugde, helaas maar  van korte duur.

Welgeteld na 2 weken kan ik weer van voren af aan beginnen.

Toestel heeft weer de geest gegeven, niets, nada. Zo dood als een pier.

Ook een bezoek aan het Phonehouse mocht niet baten.

Aan mij ligt het niet, ik ben erg zuinig op dit soort dure apparaten.

Nog  even doorbijten tot  2026, dan kan ik een ander abonnement nemen.

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 12508Posts
  • 3606Oplossingen
  • 3281Likes

Hoi @Rien11852 
Ik zal even de andere topic er ook bij zetten, dat maakt het voor de lezers makkelijk en voor de moderatoren om terug t lezen. Dit is de topic waar je naar verwijst.

Uiteraard is dit vervelend en niet leuk wanneer je eindelijk je toestel terug hebt en dat het dan weer niet in orde is. Ik bedrijp alleen niet waarom je hier schrijft dat je naar PhoneHouse bent geweest. Heb je daar ook je abonnement afgesloten en je toestel gekocht? Zo ja, dan moet je ook daar weer naar terug want die geven je garantie op het toestel. Heb je je toestel niet daar gekocht, maar bij Vodafone, dan moet je natuurlijk naar een Vodafone winkel, die kunnen hem dan opnieuw opsturen (dan is het logisch dat PhoneHouse hier niets mee doet). 

Dat een toestel kapot gaat, of dat er iets mis mee is, is natuurlijk niet de schuld van Vodafone. Uiteraard moet het allemaal wel netjes en goed verlopen als je deze ter reparatie brengt. Als Dynafix aangeeft dat er een boardswap is uitgevoerd dan mag je er vanuit gaan dat het toestel nu in goede staat is. Nu ben ik niet werkzaam bij Vodafone maar ik denk wel dat de moderatoren hier je zullen melden dat je toch terug moet gaan naar een Vodafone winkel, of direct langs Apple Store (dit zou ik dan proberen, maar kan me voorstellen dat er niet eentje bij je in de buurt zit) en anders bellen met Dynafix om te melden dat je weer problemen hebt. 

Ik begrijp best dat als iets defect is dat je dan direct iets anders wilt, dat zou ik ook willen, maar Vodafone moet ook de reparatie protocollen afgaan bij z'n leveranciers. Dit kan overigens ook bij andere providers gebeuren. Je bericht zal in ieder geval weer worden gelezen door een Vodafone Medewerker en die kunnen je antwoord geven. Heb nog even geduld aub, waarschijnlijk lukt dit wel het weekend en anders maandag. 

Kan alleen maar succes wensen en ik hoop natuurlijk dat het deze keer wel allemaal sneller gaat. 

Rien11852
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

In ieder geval dank ik je hartelijk voor dit antwoord. 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 69Posts
  • 12Oplossingen
  • 28Likes

@Rien11852 dat is flink zuur dat je gerepareerde toestel nu weer defect is. Neem voor klachten zoals deze direct met Dynafix contact op om te kijken naar de oplossing. Dit lees je hier ook terug.
Dat deze opnieuw ingeleverd moet gaan worden voor een reparatie opdracht lijkt me een logische kwestie en hoop ik dat ze het toestel hierbij ook sneller weten te herstellen. 

Laat je weten hoe het verder verloopt? Bij aanhoudende problemen staan we voor je klaar. 

Rien11852
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag, zaterdag 15/3 toestel retour ontvangen. Ik ben pas heel positief als het toestel na een jaar nog probleemloos werkt. Vooropgesteld dat het niet aan Vodafone noch aan mij ligt hoop ik toch op een mooie iPhone 12 tijd.

Rien11852
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zoals eerder vermeld heb ik mijn iPhone 12 gerepareerd terug  ontvangen. Bij de eerder reparatie werd mij vermeld dat er een boardswap heeft plaatsgevonden, nu kreeg ik geen enkel begeleidend antwoord.

ik neem aan dat bij de laatste reparatie de batterij is vervangen door, waarschijnlijk, eentje uit dezelfde serie.

Op mijn iPhone blijft het batterijniveau, na opladen, op 100% en dan plotseling terug naar 0%. 
Ik krijg dan dezelfde indicatie als voor de reparatie.

Iedereen mag mij vertellen dat het erg zuur is om zo mijn iPhone 12 zo te ervaren.

Echt, ik wacht het einde van mijn contract af en ga dan als de wiedeweerga over naar een andere provider met een ander toestel.

Niet vreemd toch dat ik het een beetje gehad heb met de service van Vodafone en de reparaties van Dynafix.

Ik heb bij de eerste reparatie mijn toestel opgestuurd en kreeg het na 4 weken retour. 

Bij de laatste reparatie ben ik helemaal naar in Vodafone shop gereisd en daar het toestel afgegeven.

Na 1 week retour.

Mijn eerdere conclusie dat het niet aan Vodafone ligt blijft in stand alleen ga ik toch een “klein” beetje twijfelen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 168Posts
  • 31Oplossingen
  • 47Likes

Wat jammer te vernemen dat een definitief herstel uitblijft en je nog steeds niet met volle tevredenheid van je toestel kan genieten @Rien11852 

In dit geval is het handiger terug te gaan naar de winkel met de vorige retour bon zodat zij dit opnieuw kunnen opnemen in je dossier en contact kunnen opnemen met Dynafix. Ik hoop niet dat het nodig is, maar mogelijk wordt je toestel opnieuw opgestuurd.

Zorg er dus in ieder geval voor dat je je back up hebt gedraaid en Find my iPhone uit staat 🙂

Rien11852
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vanmorgen toestel weer aangemeld voor reparatie. De iPhone laadt op naar 100%, blijft daar op staan en na verloop van tijd is het niveau gezakt naar 3%. Het vervelende is dat het niveau niet geleidelijk gaat maar op een heel slecht moment. Ik heb Vodafone gevraagd om mijn toestel te schenken aan een goed doel. Ik ga dan op zoek naar een echt toestel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic