1
Vraag
2
Reacties
Dusty

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Downloaden app geeft foutmelding 'niet beschikbaar in dit land'.

Ik ben een tijd geleden verhuisd van Amerika naar Nederland. Nu wil ik een app downloaden en ik krijg de melding niet beschikbaar in dit land. Ik heb de telefoon hier in Nederland gekocht maar ik heb 2 Sims omdat ik om persoonlijke redenen mijn Amerikaanse nummer wilde behouden. Alles is overgezet van mijn oude op mijn nieuwe telefoon. Ik heb gezien dat bij Google play nog steeds staat dat  bij land en profielen nog steeds Verenigde Staten staat. Als ik dit wijzig naar Nederland wat voor consequenties heeft dit voor eventuele Amerikaanse apps? Alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12508Posts
  • 3605Oplossingen
  • 3281Likes

Als je deze aanpast kan het zijn dat je apps, die je in USA hebt aangekocht of gratis hebt gedownload, niet meer kan updaten. Het is net zoals bij Apple, als je een buitenlandse inlog hebt aangemaakt, en aangegeven dat je daar woont, dan kan je ook alleen die app's downloaden en updaten. De regels in USA zijn nu eenmaal anders dan in de EU.

Dus de kans dat je de app's, die je daar hebt geïnstalleerd, niet meer kunt gebruiken en/of updaten hier in Nederland. Of je moet elke keer omwisselen met account's (Nederland en USA). Proberen kan je natuurlijk altijd, backup maken van je toestel en kijken wat er gebeurd. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 12508Posts
  • 3605Oplossingen
  • 3281Likes

Als je deze aanpast kan het zijn dat je apps, die je in USA hebt aangekocht of gratis hebt gedownload, niet meer kan updaten. Het is net zoals bij Apple, als je een buitenlandse inlog hebt aangemaakt, en aangegeven dat je daar woont, dan kan je ook alleen die app's downloaden en updaten. De regels in USA zijn nu eenmaal anders dan in de EU.

Dus de kans dat je de app's, die je daar hebt geïnstalleerd, niet meer kunt gebruiken en/of updaten hier in Nederland. Of je moet elke keer omwisselen met account's (Nederland en USA). Proberen kan je natuurlijk altijd, backup maken van je toestel en kijken wat er gebeurd. 

Dusty
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heel hartelijk bedankt, ik moet het maar gewoon wagen dan. Fijne avond

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic