1
Vraag
2
Reacties
grotehar

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Iphone als hotspot

Soms gebruik ik mijn Iphone als hotspot voor gebruik van mijn Ipad.

Nu heb ik de indruk dat, als mijn Iphone is verbonden met Wifi, ik toch gebruik maak van mijn internetbundel als ik dan mijn iPad gebruik. Wie kan mij daarover duidelijkheid verschaffen? 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @grotehar
Welkom op de community van Vodafone. Ik leg je graag meer uit over het gebruik van de hotspot en wifi. Zodra je een hotspot aanmaakt en er een iPad mee verbind, dan zal de data uit jouw abonnement verbruikt worden. Verbind je daarna de iPhone met de Wifi, dan kan het zijn dat je iPhone terug springt naar ons netwerk omdat de Wifo minder sterk is dan ons netwerk. Kun je in de iPhone eens controleren of slimme netwerk wissel aan staat? Deze optie mag je uitzetten. Daarnaast raad ik altijd aan om de hotspot in je iPhone uit te zetten als deze niet meer gebruikt wordt. Dit scheelt niet alleen data maar ook batterij. 
@Energieboy heb jij nog wat tips voor @grotehar? Jij weet iets meer van iPhone's af dan ik :).

Bekijk in context

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @grotehar & @Louis 
Hotspot op je mobiel gebruikt altijd het mobiele netwerk. Ook al heb je je iPhone op wifi staan, als je met je iPad contact maakt via Hotspot op je iPhone, dan ga je gebruik maken van Vodafone internet (je databundel). 

Dus logisch dat je kosten maakt als je via je iPhone op je iPad internet hebt. 

Opmerking vanuit Apple: Persoonlijke hotspot is niet bij alle aanbieders beschikbaar. Hieraan zijn mogelijk extra kosten verbonden. Het aantal apparaten dat tegelijk verbinding kan maken met je persoonlijke hotspot is afhankelijk van je aanbieder en het model van je iPhone. Neem voor meer informatie contact op met je aanbieder.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @grotehar
Welkom op de community van Vodafone. Ik leg je graag meer uit over het gebruik van de hotspot en wifi. Zodra je een hotspot aanmaakt en er een iPad mee verbind, dan zal de data uit jouw abonnement verbruikt worden. Verbind je daarna de iPhone met de Wifi, dan kan het zijn dat je iPhone terug springt naar ons netwerk omdat de Wifo minder sterk is dan ons netwerk. Kun je in de iPhone eens controleren of slimme netwerk wissel aan staat? Deze optie mag je uitzetten. Daarnaast raad ik altijd aan om de hotspot in je iPhone uit te zetten als deze niet meer gebruikt wordt. Dit scheelt niet alleen data maar ook batterij. 
@Energieboy heb jij nog wat tips voor @grotehar? Jij weet iets meer van iPhone's af dan ik :).

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @grotehar & @Louis 
Hotspot op je mobiel gebruikt altijd het mobiele netwerk. Ook al heb je je iPhone op wifi staan, als je met je iPad contact maakt via Hotspot op je iPhone, dan ga je gebruik maken van Vodafone internet (je databundel). 

Dus logisch dat je kosten maakt als je via je iPhone op je iPad internet hebt. 

Opmerking vanuit Apple: Persoonlijke hotspot is niet bij alle aanbieders beschikbaar. Hieraan zijn mogelijk extra kosten verbonden. Het aantal apparaten dat tegelijk verbinding kan maken met je persoonlijke hotspot is afhankelijk van je aanbieder en het model van je iPhone. Neem voor meer informatie contact op met je aanbieder.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Deze melding wordt inderdaad op de iPhone weergegeven. Alleen wij als provider kunnen hier niets mee @Energieboy Enige wat hiervoor geldt is de juiste apn instellingen bij de hotspot 🙂 Wij hebben helaas geen optie om een hotspot in te stellen en aan/ uit te zetten. Dit kan alleen de gebruiker zelf.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Jawel, ik begrijp je opmerking, maar het gaat via mobiel data van Vodafone en niet via WiFi. En bij sommige providers is deze Hotspot gewoon niet te gebruiken (daarom ook de zin dat mensen het moeten navragen bij hun provider. maar in dit geval hoeft het niet). Bij Vodafone werkt het gewoon wel en daarom krijgt de klant data aftrek als deze via z’n iPad contact maar via de iPhone. 

Jammer genoeg gaat het dan niet via WiFi. Dit kan de iPad natuurlijk gewoon zelf! Dit hoeft dan niet via de iPhone. De optie Hotspot gebruik je eigenlijk alleen als je ergens bent waar je geen WiFi hebt en toch internet wil. 😉☺️

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic