1
Vraag
2
Reacties
Mic61

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Fysieke simkaart of eSIM gebruiken i.c.m Samsung S22?

Hallo allemaal! 

Mijn S22 ultra is nu 3 jaar oud. Ik vraag mij af of verstandig is een esim te gebruiken... 

De technologie op de simkaart verbeteerd met de tijd, en om de zoveel tijd vraag ik een nieuwe aan. 

Nu de esim chip ingebouwd in mijn mobiel blijft natuurlijk hetzelfde sinds dag 1.

Ik neem aan dat de technologie op deze chip is ook verbeteerd met de tijd, maar alleen toegepast op nieuwe toestellen, en dus niet op de mijn. 

Wat is dus beter? Toch een esim op mijn 3 jaar oude toestel of een nieuwe simkaart van plastic, maar wel in 2024 gemaakt? 

Bedankt voor het meedenken. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 56Posts
  • 11Oplossingen
  • 12Likes

Goedemorgen @Mic61 

De techniek van de fysieke simkaart wordt niet perse verbeterd. De chip van de fysieke simkaart werkt al jaren perfect 🙂

Nu kan het wel zo zijn dat als je de simkaart jaren lang in bezit hebt, de chip door gebruikssporen minder goed leesbaar wordt voor je toestel. Dan is vervanging een optie, wat je eerder ook hebt gedaan.

Voor nu geen reden dus om aan die techniek te sleutelen.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 12Posts
  • 5Oplossingen
  • 2Likes

Hallo @Mic61 , het klopt zeker dat de techniek niet stilstaat. Dat blijft in een razend tempo doorgaan. Een sluitend antwoord kan ik helaas niet geven op je antwoord. Het antwoord is namelijk ook afhankelijk van de staat van je huidige toestel. Ik ga je hier wel zo goed mogelijk mee helpen.
 

Je drie jaar oude toestel kan prima de eSIM techniek aan. De software hierin wordt wel constant verbeterd, toch is de software in de S22 Ultra recent genoeg om probleemloos de eSIM te verwerken. Dus hier kun je ook voor kiezen wanneer je geen fysieke simkaart meer wilt.
 

Je bent altijd welkom in 1 van onze winkels om de staat van je huidige toestel te controleren. En misschien heeft mijn collega in de winkel wel een heel mooi aanbod om je S22 om te ruilen voor een nieuw toestel. 

Mic61
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Je bent dus ermee eens dat de technologie niet stil sta, ondanks dat mijn telefoon in prima staat verkeerd, ik ben altijd erg voorzichtig ermee geweest. Maar tja, na 3 jaar hebben ze zeker wat uitgevonden bij Samsung... Misschien ga ik toch over naar esim... moet nog ff over nadenken.

Een ander vraag is hoe snel de chip op de simkaart (van plastic) verbeteerd. Ik heb de mijn 1 jaar geleden laten vervangen.

Hoe dan ook bedankt voor je reactie. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 56Posts
  • 11Oplossingen
  • 12Likes

Goedemorgen @Mic61 

De techniek van de fysieke simkaart wordt niet perse verbeterd. De chip van de fysieke simkaart werkt al jaren perfect 🙂

Nu kan het wel zo zijn dat als je de simkaart jaren lang in bezit hebt, de chip door gebruikssporen minder goed leesbaar wordt voor je toestel. Dan is vervanging een optie, wat je eerder ook hebt gedaan.

Voor nu geen reden dus om aan die techniek te sleutelen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic