Hi @mblanke2
Een warm welkom op de Vodafone Community.
Goed dat je deze vraag hier stelt! Ik kan mij voorstellen dat je nieuwsgierig bent naar wanneer jij de nieuwe update kunt verwachten. Je kunt dit via de volgende wijze controleren:
1. Ga naar www.samsung.com
2. Tik in het zoekveld de naam (bijvoorbeeld ''S6 Edge+'') of productcode (bijvoorbeeld: ''SM-G928F'') van jouw toestel.
3. Selecteer dan het betreffende toestel onder het kopje ''Producten''.
4. Onderaan de technische specificaties tref je de huidige Android-versie van je toestel, de periode waarin de software van je toestel wordt ondersteud en de updatestatus of de verwachte updatedatum voor de laatste beveilingsupdate.
De beveilingsupdate hoort vaak in april te zijn, tenzij er sprake is van een branded toestel. Dit kan je zelf controleren bij instellingen - info telefoon en dan kun je controleren of het toestel Vodafone branded is.
Bij branded toestellen duurt het meestal iets langer voordat de update beschikbaar is. Zodra de fabrikant de update vrijgeeft dan gaat Vodafone deze eerst testen. Het testen van de update en het oplossen van eventuele problemen neemt vaak wat tijd in beslag, waardoor de update even op zich kan laten wachten. We passen samen met Samsung de software wanneer nodig aan, zodat klanten met een branded toestel de best mogelijke update krijgen en dat eventuele bugs van tevoren weggewerkt zijn. We weten zo zeker dat je toestel goed werkt op ons netwerk en met onze diensten. Meestal is dit ongeveer een maand/ anderhalve maand later.