Alle modellen van de iPhone 12 zijn te bestellen via onze webshop.
< Ik wil een iPhone 12 bestellen >
Wil je liever persoonlijk advies bij de aanschaf van de iPhone 12? Ga dan langs één van onze Vodafone winkels of bel ons via 0800-0560 (gratis). We helpen je graag!
Levertijd
Als je bestelt wil je natuurlijk ook weten wanneer je de iPhone ontvangt. Vanaf 23 oktober mogen de eerste toestellen geleverd worden. Klanten die als eerste besteld hebben, ontvangen ook als eerste het toestel. Je wordt per sms op de hoogte gehouden worden van je bestelling. Bekijk meer informatie over de levertijden van iPhone 12. We plaatsen, indien beschikbaar, in dit topic ook actuele updates over de status van levertijden.
Levering
Na je bestelling ontvang je meer informatie over de levertijd van je toestel. Heb je verlengd? Dan sturen we een e-mail zodra de bestelling is verstuurd. Daarin staat ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt volgen.
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna plannen we pas een leverafspraak.
Bestelling wijzigen
Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor neem je contact op met 0800-0560 (optie 1). Een wijziging van je bestelling kan wel betekenen dat er een langere levertijd gaat gelden.
Aanvullende informatie
Mis je relevante informatie in dit topic? Of heb je zelf nog aanvullingen? Laat het ons weten in de reacties of open je eigen topic. De Community gaat graag met je in gesprek!
Twijfel je nog of je gaat bestellen? Of wil je in gesprek met andere Apple fans over de nieuwe iPhone 12 modellen? Bekijk dan eens het iPhone 12 - Ervaringen & Discussie topic.
Eerdere updates
Update 23 oktober 15:30 uur
Goed nieuws! Vandaag zijn de leveringen van de eerste pre-orders gestart. We begrijpen dat er de afgelopen week wat onduidelijkheden waren over de orders. Onze excuses hiervoor. We zijn hard aan het werk om te zorgen dat iedereen toch de gewenste iPhone zo snel mogelijk in bezit heeft. We zijn hierbij ook afhankelijk van de voorraad die Apple ons levert.
Informatie over de levering van jouw iPhone wordt gecommuniceerd via sms. Zodra jouw levering klaarstaat ontvang je een Track & Trace code.
Heb je een vraag? Laat het ons weten in dit topic, dan helpen we je zo goed mogelijk.
Update 27 oktober 10:45 uur.
Goed nieuws! De website is aangevuld met de specifieke levertijden per type toestel én besteldatum.
Update 27 oktober 12:00 uur.
Helaas is aan ons de verkeerde informatie doorgegeven over de levering van de iPhone's. De pagina is weer aangepast. Het gaat om de leverdata voor bestellingen vanaf vandaag, niet vóór vandaag. Zowel klanten die eerder hebben besteld als vanaf vandaag worden op de hoogte gehouden per sms. Mijn excuses voor de verwarring!
Update 29 oktober 17:00 uur
We begrijpen dat er behoefte is aan duidelijkheid. Welke informatie is nu leidend voor de levertijd van jouw iPhone?
Heb jij een bestelling gedaan én al een sms met informatie over de levering ontvangen? Dan is deze leidend. De informatie uit de sms is dus voor jou de correcte en enige leveringsinformatie die geldt.
Heb je besteld en nog geen sms ontvangen? Kijk dan op www.vodafone.nl/levertijd voor jouw verwachte leverdatum. Let op: dit is een verwachte leverdatum. Ook hier geldt dat de informatie in de sms die je gaat ontvangen uiteindelijk leidend is.
Uiteraard willen wij ook graag iedereen zo snel mogelijk blij maken met de nieuwe iPhone 12. Maar, we zijn zoals elk jaar afhankelijk van de leveringen die we van Apple ontvangen. Voor sommige toestellen geldt een langere wachttijd dan waar we op gehoopt hadden.
Update 4 november 11:00 uur
Bedankt voor het aanleveren van de voorbeeldnummers gisteren. We zijn aan het onderzoeken waarom een aantal van jullie geen sms heeft ontvangen. Het lijkt wellicht ontzettend simpel om jullie nu een sms te sturen met daarin de verwachte leverdatum. Helaas is dit niet het geval. De sms'jes worden gestuurd door een geautomatiseerd systeem dat gekoppeld is aan het bestelsysteem. Door hier veranderingen in aan te brengen kan dit als gevolg hebben dat jullie verkeerde sms'jes gaan krijgen en dat willen we uiteraard voorkomen.
Zodra er een update is, plaatsen we deze weer in dit topic.
Update vrijdag 6 november 14:00 uur
De tweede pre-order periode voor de iPhone 12 Mini en de iPhone 12 Pro Max is ook gestart! Daarnaast is de iPhone 12 en de iPhone 12 Pro natuurlijk ook nog steeds te bestellen via onze webshop.
Update 12 november 11:30 uur
Naar aanleiding van jullie feedback, én het intern aankaarten van de verschillende issues die in dit topic besproken zijn, hebben we nu een update over de levertijden voor zowel voor als na 21 oktober, per model. Zie onderstaande tabel voor een verwachting van de levertijden. Dit is een indicatie op basis van de informatie die we van Apple ontvangen. Zodra jouw toestel daadwerkelijk verzonden wordt, ontvang je van ons een Track& Trace code.
Update 17 november 15:00 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden als tabel in een bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12.
Update 24 november 13:58 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12.
Update 9 december 11:00 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12.
Update 21 december 12:00 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12.
Update 29 december 12:00 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12.
Update 5 januari 16:00 uur
We hebben de meest recente informatie over de levertijden aangepast en aan de bijlage toegevoegd aan dit topic. Het zijn de verwachte levertijden per type toestel en besteldatum voor alle verkrijgbare modellen van de iPhone 12.
Hier ook nog altijd niks gehoord, ook geen sms helaas. Betreft een iphone 12 64gb geeneens de pro dus...
Pats16 wrote:
Ruud001 wrote:
PS heeft inmiddels IEMAND een sms of t&t gekregen, dat ze vandaag hun iPhone krijgen?
Hier nog geen sms, maar week 44 is leidend dus tja
Same, hopelijk toch vandaag nog een T&T voor morgen.
Mij is wel verteld dat er vandaag waarschijnlijk geen levering uit apple komt dus morgen lijkt kansloos. Apple heeft een aantal iphones in de winkel liggen dus wellicht voor sommige hier een optie 🙂
Als ik dit lees, voelt het niet goed. In voorgaande jaren, kreeg je op ± donderdag de T&T en op vrijdag werd de telefoon geleverd. Vorige week wel, nu dus niet. Voor zover ik dat hieruit kan opmaken. Hmm raar. Er gaar ergens iets goed mis...
Nou jongens.. Ben benieuwd of ik hem morgen krijg.
FTEK wrote:
Nou jongens.. Ben benieuwd of ik hem morgen krijg.
Dat is dan wel weer hoopvol… welk type toestel had je besteld?
Ik heb mijn om 14:15 ge pre-orderde Iphone 12pro gold 256 gb afbesteld en een gewone 12 256 bbesteld. Die krijg ik vandaag. Klaar met het wachten en het gebrek aan communicatie. Dan maar geen Lidar en 3e camera.
Wessaman wrote:
FTEK wrote:
Nou jongens.. Ben benieuwd of ik hem morgen krijg.
Dat is dan wel weer hoopvol… welk type toestel had je besteld?
De Iphone 12 pro, oceaanblauw! Eigenlijk geloof ik er niks van. ?
FTEK wrote:
Wessaman wrote:
FTEK wrote:
Nou jongens.. Ben benieuwd of ik hem morgen krijg.
Dat is dan wel weer hoopvol… welk type toestel had je besteld?
De Iphone 12 pro, oceaanblauw! Eigenlijk geloof ik er niks van.
Dan zitten we in ieder geval in hetzelfde schuitje….
FTEK wrote:
Wessaman wrote:
FTEK wrote:
Nou jongens.. Ben benieuwd of ik hem morgen krijg.
Dat is dan wel weer hoopvol… welk type toestel had je besteld?
De Iphone 12 pro, oceaanblauw! Eigenlijk geloof ik er niks van.
Dit zou wel het bericht ontkrachten dat het nog weken gaat duren. Toch ben ik bang dat dit weer een verhaaltje uit de toverdoos is.
Hopelijk hebben ze veel 256GB blauw binnengekregen 🙂
Bramster wrote:
Mij is wel verteld dat er vandaag waarschijnlijk geen levering uit apple komt dus morgen lijkt kansloos. Apple heeft een aantal iphones in de winkel liggen dus wellicht voor sommige hier een optie 🙂
Tegen mij zeiden ze dat de levering die gisteren zou komen vandaag komt!
FTEK wrote:
Nou jongens.. Ben benieuwd of ik hem morgen krijg.
Heb jij een SMS gekregen dat je hem in week 44 zou krijgen?
Willemijn1213 wrote:
FTEK wrote:
Nou jongens.. Ben benieuwd of ik hem morgen krijg.
Heb jij een SMS gekregen dat je hem in week 44 zou krijgen?
Nee niks.
FTEK wrote:
Willemijn1213 wrote:
FTEK wrote:
Nou jongens.. Ben benieuwd of ik hem morgen krijg.
Heb jij een SMS gekregen dat je hem in week 44 zou krijgen?
Nee niks.
Wat had je besteld?
knny wrote:
FTEK wrote:
Willemijn1213 wrote:
FTEK wrote:
Nou jongens.. Ben benieuwd of ik hem morgen krijg.
Heb jij een SMS gekregen dat je hem in week 44 zou krijgen?
Nee niks.
Wat had je besteld?
Iphone 12 pro, oceaan blauw
Oké, afwachten dus voor een aantal mensen. Er is nog hoop. Succes!
FTEK wrote:
knny wrote:
FTEK wrote:
Willemijn1213 wrote:
FTEK wrote:
Nou jongens.. Ben benieuwd of ik hem morgen krijg.
Heb jij een SMS gekregen dat je hem in week 44 zou krijgen?
Nee niks.
Wat had je besteld?
Iphone 12 pro, oceaan blauw
We horen wel wanneer je een berichtje hebt gekregen dan Hopelijk krijg ik vandaag ook goed nieuws!
Ik heb wel pas vorige week besteld (12 pro 256Gb blauw)
Zo vaag net ook weer via de chat contact opgenomen en zeggen weer dat ze er niet zijn en een nieuwe sms krijgen met dat hij verlaat is…...pffff
Pats16 wrote:
Zo vaag net ook weer via de chat contact opgenomen en zeggen weer dat ze er niet zijn en een nieuwe sms krijgen met dat hij verlaat is…...pffff
Ik krijg soms het idee dat ze ons expres aan het pesten zijn
Vragen jullie wel naar de order afdeling in de chat? 🙂
FTEK wrote:
Vragen jullie wel naar de order afdeling in de chat? 🙂
uhh nee
FTEK wrote:
Vragen jullie wel naar de order afdeling in de chat? 🙂
Ja, daar verbinden ze automatisch naar door als je zegt waar je vraag over gaat
Ineens een melding via PostNL, bleek helaas een ander pakketje te zijn…heb er een hard hoofd in mensen. @Stvn86030 Wat ging jij nu doen, annuleren of wachten?
PS bij mij is de chat dichtgegooid, ik kan geen vragen meer stellen omtrent mijn bestelling.
@vodafone zou dan toch wel met een melding moeten komen als wk 44 niet lukt!?
Het verlossende woord!
Bedankt allemaal voor de gezelligheid op het forum
Ben er klaar mee om steeds voorgelogen te worden, 16e besteld, SMS week 44 en nu opeens eind November.
Dag Vodafone.
iMike wrote:
Bedankt allemaal voor de gezelligheid op het forum
Ben er klaar mee om steeds voorgelogen te worden, 16e besteld, SMS week 44 en nu op eens eind November.
Dag Vodafone.
Maar los van deze chat heb je officieel nog niets gehoord van VF, toch?
iMike wrote:
Het verlossende woord!
Blijft raar dat @Vodafone hier zegt dat sms leidend is!
Wessaman wrote:
iMike wrote:
Bedankt allemaal voor de gezelligheid op het forum
Ben er klaar mee om steeds voorgelogen te worden, 16e besteld, SMS week 44 en nu op eens eind November.
Dag Vodafone.
Maar los van deze chat heb je officieel nog niets gehoord van VF, toch?
Hi Wessaman, nee dat klopt maar de chat is toch ook Vodafone?
iMike wrote:
Wessaman wrote:
iMike wrote:
Bedankt allemaal voor de gezelligheid op het forum
Ben er klaar mee om steeds voorgelogen te worden, 16e besteld, SMS week 44 en nu op eens eind November.
Dag Vodafone.
Maar los van deze chat heb je officieel nog niets gehoord van VF, toch?
Hi Wessaman, nee dat klopt maar de chat is toch ook Vodafone?
Ja zeker, maar ik bedoel;
Ik mag toch aannemen dat ze daarover wel een keer gaan communiceren… op z’n minst naar iedereen die de week 44 SMS heeft gehad?
Dank je wel. Ik zie dat de order er goed in staat alleen zijn we aan het wachten tot we die telefoon door Apple krijgen geleverd. Hopelijk zit die er vandaag bij, dan kan ie gelijk de deur uit. Wij hebben van de fabrikant de toezegging gehad dat we hem binnen zouden krijgen. Zodra de koerier het toestel ophaalt stuurt deze je een sms met de track & trace code.
deze net via Facebook ontvangen...
iMike wrote:
Ineens een melding via PostNL, bleek helaas een ander pakketje te zijn…heb er een hard hoofd in mensen. @Stvn86030 Wat ging jij nu doen, annuleren of wachten?
PS bij mij is de chat dichtgegooid, ik kan geen vragen meer stellen omtrent mijn bestelling.
Ik heb op donderdag de 22ste al geannuleerd omdat ik het niet vond kunnen dat ik zo voorgelogen werd door de klantenservice. Ik had op dat moment een sms voor levering eind week 44, een vertraging waar ik mee kon leven. Met hoe ik behandeld werd door de klantenservice kon ik echter niet mee leven. Direct daarna op donderdag de 22ste een pre order geplaatst bij CoolBlue voor de 256 pro pacific blue en deze werd netjes de volgende ochtend op releasedag op de fiets thuis afgeleverd.
Nog steeds komen er regelmatig aantallen vrij op CoolBlue, Amazon.nl, Mediamarkt fillialen en de fysieke Apple Stores zelf.
@Stvn86030 Klopt, zag ook dat een paar Pro modellen nog af te halen zijn bij Apple stores. Maar dat zal niet lang meer duren vrees ik.
Hmm. En inmiddels dus niet meer. Levering 16-23 november. Zal voor hier niet anders worden vrees ik.
Ruud001 wrote:
Hmm. En inmiddels dus niet meer. Levering 16-23 november. Zal voor hier niet anders worden vrees ik.
Haha ja gaat redelijk snel nog, maar dat is spoedig gestabiliseerd. Nu moet je gewoon even een paar keer per dag kijken, dan komt er wel wat beschikbaar. Het meest bizarre was dat je (los van de online verkoop) elk Mediamarkt filiaal van Nederland binnen kon lopen op releasedatum om er een mee te nemen. Het hele pre orderen bleek gewoonweg overbodig dit jaar
Stvn86030 wrote:
Ruud001 wrote:
Hmm. En inmiddels dus niet meer. Levering 16-23 november. Zal voor hier niet anders worden vrees ik.
Haha ja gaat redelijk snel nog, maar dat is spoedig gestabiliseerd. Nu moet je gewoon even een paar keer per dag kijken, dan komt er wel wat beschikbaar. Het meest bizarre was dat je (los van de online verkoop) elk Mediamarkt filiaal van Nederland binnen kon lopen op releasedatum om er een mee te nemen. Het hele pre orderen bleek gewoonweg overbodig dit jaar
Behalve bij Vodafone blijkbaar...
Na lang wikken en wegen toch besloten ok vandaag te annuleren indien niks gehoord voor 5 uur vandaag. Succes allen verder!
Ik denk dat het hem vandaag niet meer gaat worden.
Ahhh klein beetje goede hoop dat alles vanavond netjes verzonden word en dat we een t&t krijgen van postnl
Christiaaan wrote:
Ahhh klein beetje goede hoop dat alles vanavond netjes verzonden word en dat we een t&t krijgen van postnl
Als dat zo zou zijn, dan zou je dit al in je PostNl app moeten kunnen zien.Althans ik krijg regelmatig vooraankondigingen van hun voordat ik een verzendmail van bedrijf heb gehad.
knny wrote:
Christiaaan wrote:
Ahhh klein beetje goede hoop dat alles vanavond netjes verzonden word en dat we een t&t krijgen van postnl
Als dat zo zou zijn, dan zou je dit al in je PostNl app moeten kunnen zien.Althans ik krijg regelmatig vooraankondigingen van hun voordat ik een verzendmail van bedrijf heb gehad.
Ja ook bij mij staat er nog niks in de postnl app… Helaas.. Maar als ze pas aan het einde van de dag doorgeven dat er een pakket aan komt… Kan nog hoor.. Heb 't vaak bij bol.com en dat soort webwinkels. Dan versturen ze pas laat. Hopen dat ze nu gewoon alles in orde aan het maken zijn en dat 't wat langer duurt dan normaal.
Christiaaan wrote:
knny wrote:
Christiaaan wrote:
Ahhh klein beetje goede hoop dat alles vanavond netjes verzonden word en dat we een t&t krijgen van postnl
Als dat zo zou zijn, dan zou je dit al in je PostNl app moeten kunnen zien.Althans ik krijg regelmatig vooraankondigingen van hun voordat ik een verzendmail van bedrijf heb gehad.
Ja ook bij mij staat er nog niks in de postnl app… Helaas.. Maar als ze pas aan het einde van de dag doorgeven dat er een pakket aan komt… Kan nog hoor.. Heb 't vaak bij bol.com en dat soort webwinkels. Dan versturen ze pas laat. Hopen dat ze nu gewoon alles in orde aan het maken zijn en dat 't wat langer duurt dan normaal.
Het enige dat ik kan zien is dat order verwerkt wordt en mijn abo hebben ze opengebroken zoals zichtbaar in myVodafone. (via Next besteld) Dat was paar dagen geleden nog niet het geval.
Dus nu is het afwachten wie zich het eerst meldt met een T&T
Ik wil ook nog steeds hoop houden, ondanks dit bericht.
SannVeenHaas wrote:
Ik wil ook nog steeds hoop houden, ondanks dit bericht.
Pfff… Zou wel heel sneu zijn...
Ik heb altijd geleerd, hoop is uitgestelde teleurstelling...
iMike wrote:
Ik heb altijd geleerd, hoop is uitgestelde teleurstelling...
Vaker wel dan niet inderdaad…
Net ook via optie status order nagevraagd en daar wordt ook gezegd levering tussen 17 en 30 november.
Ik denk dat het echt afwachten is op een nieuwe batch van Apple
Meld je eerst aan om een reactie toe te voegen.
Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.