Sander
Community Developer
Community Developer
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes

eSIM gebruiken? Wissel je huidige SIM om of verleng je abonnement met een eSIM

Wil jij graag kosteloos je simkaart omruilen voor een eSIM? Wissel deze dan eenvoudig om via de My Vodafone App. Zo maak jij binnen no time gebruik van alle voordelen. Of vraag eenvoudig een eSIM aan bij een verlenging van je abonnement, met of zonder nieuw toestel. 

eSIM nu ook beschikbaar voor nieuwe klanten

Word jij binnenkort klant bij Vodafone? Oók dan geniet je van het gemak van de digitale eSIM. Want bij het bestellen van jouw hagelnieuwe toestel met abonnement kan de eSIM eenvoudig gekoppeld worden. Heb jij al een toestel op het oog? Check dan de spec’s of deze ook de optie eSIM ondersteunt.


Wat heb je nodig: 

  • Een particulier mobiel abonnement bij Vodafone
  • Een eSIM ondersteunend toestel
  • Een My Vodafone account met tweestapsverificatie
  • My Vodafone app versie 7.0.0. of hoger


De eSIM bestellen, zo werkt het:

  1. Open de My Vodafone App (minimaal versie 7.0.0) en klik op het tabblad [Producten]
  2. Selecteer het gewenste 06-nummer en druk op [Toestel & Sim]
  3.  Klik op [Start (e)SIM-wissel]
  4. We checken of je telefoon geschikt is. Klik op [Wissel naar eSIM]
  5. Je eSIM wordt gegenereerd. Stel een notificatie in door op [Houd mij op de hoogte] te klikken
  6. Je krijgt vanzelf de bevestiging. Zodra je eSIM klaar is, kun je verder met het activeren

 

De eSIM activeren, zo werkt het:

  1. Klik op de notificatie zodat je de nieuwe simkaart ziet staan
  2. Klik op [Ga verder met de eSIM activatie]
  3. Kies [Activeren op dit toestelLet op: hier heb je een dataverbinding voor nodig

 

Verlenging van je abonnement met een eSIM

  • Heb je je Vodafone abonnement verlengd zonder nieuw toestel, activeer je eSIM dan eenvoudig via de My Vodafone app.
  • Ga je voor een nieuw toestel bij de verlenging van je Vodafone abonnement? Dan krijg je tijdens de installatie van je nieuwe toestel een melding om je Vodafone abonnement/eSIM te installeren. Volg deze stappen en activeer daarne je eSIM via My Vodafone, in de winkel of via onze klantenservice. 
  • Gebruik je de My Vodafone app niet, haal dan je eSIM gegevens op via de My Vodafone portal en installeer je eSIM middels het stappenplan. Heb je helemaal geen My Vodafone account, neem dan contact op met onze klantenservice of ga naar één van onze Vodafone winkels. Activeer je eSIM daarna via My Vodafone, in de winkel of via onze klantenservice.

 

Veelgestelde vragen

 

Ik maak geen gebruik van de My Vodafone App. Hoe kan ik de eSIM bestellen?

Als je geen gebruik maakt van de My Vodafone App kun je ook terecht op onze website.

 

< Wissel je sim > 


Wat zijn de voordelen van een eSIM?

Alle voordelen op een rij:

  • Geen plastic, dus een schoner milieu 
  • Bespaart ruimte in je telefoon, omdat batterijen steeds groter worden
  • De eSIM is minder fraudegevoelig
  • Het wisselen tussen telefoons is simpeler
  • Eén toestel voor twee nummers: je kunt zowel je privénummer als je zakelijk nummer op één apparaat gebruiken. Is je toestel Dual SIM geschikt dan ben je op beide nummers gelijktijdig bereikbaar.
    Let op: ze zijn niet gelijktijdig te gebruiken. Als het ene nummer in gebruik is, is het andere “bezet". 
  • Roamingkosten beperk je buiten de EU, door een extra lokaal SIM-profiel aan te schaffen. Dit is bruikbaar in combinatie met de ‘gewone’ SIM voor thuis

 

 

WIl je nog meer weten over de eSIM wat Vodafone jou te bieden heeft? Neem dan hier een kijkje.

 

Heb je nog een vraag of opmerking? Laat dan gerust een reactie achter!

12 Reacties
Ruud001

Raadgever
  • 901Posts
  • 1Oplossingen
  • 877Likes

Wanneer kan ik bij Vodafone een eSIM voor mijn Apple Watch bestellen?

Vodafone kijkt naar de wensen van klanten en volgt de ontwikkelingen in de markt. Deze laten zien dat de Apple Watch een belangrijk product is geworden. Als wij besluiten de eSim op de Apple Watch aan te bieden, zullen wij onze klanten hierover informeren.

 

Wanneer dan?

Groeten,

Ruud Olsthoorn

 

Aaron_1842

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

binnen notime in ieder geval niet, zit hier al 20 minuten te kijken en nogsteeds geen qr voor een esim

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3598Posts
  • 1090Oplossingen
  • 1184Likes

@Aaron_1842 Dat duurt inderdaad langer dan gebruikelijk is! Je hebt geen gegevens ingevuld bij je Community profiel, dus ik kon helaas niet controleren of het al gelukt is. Mocht het niet zijn gelukt? Bel of chat dan even met onze klantenservice. Zij kunnen deze aanpassing dan direct voor je in orde maken.

MJB

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2 woorden 9 letters: duurt lang

 

echt tijd voor Apple Watch support, ..

AlperGezer

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi. I want to exchange my prepaid sim with esim. Currently I'm oustide Netherlands. My vodafone app does not show neither

[ Device & SIM ]

or 
[ Start (e)SIM exchange ]

(Please see attached image of my Dashboard at My Vodafone App)

I have read at your web site that I can order esim by post but it will take time.

By using MyVodafone app it will be very quick. Is there any way for me to order exchange of my sim with esim by MyVodafone App? 

Note: I'm using MyVodafone app version 7.2.0 and iphone 14 pro max, My Vodafone account has two-step verification

 

WhatsApp Görsel 2023-09-19 saat 22.00.45.jpg

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3598Posts
  • 1090Oplossingen
  • 1184Likes

Hi @AlperGezer 

I'm sorry you can't swap your prepaid simcard into eSIM in My Vodafone. One of the requirements for doing this in My Vodafone is that you have a (private) mobile subscription. With prepaid this isn't possible in My Vodafone. I'm sorry. In this case you can use the voucher option below this page. 

AlperGezer

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Cecilia. Thanks for your quick response. I'll do so.  

FS Home

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Al meer dan 2 jaar zeggen jullie dat je naar de mogelijkheid kijk om e-sim met vodafone mogelijke te maken.

Wat is het probleem om dit in te voeren, daar andere vodafone landen dit al lang hebben

niels_bakker

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het proces van het installeren en activeren van mijn Vodafone account loopt niet lekker (ik kom van een andere provider).

Ik kan mijn eSim niet activeren. Via de chat is vodafone onbereikbaar en bellen lukt niet, want mijn eSim werkt niet. 

Via de app en messenger heb ik ook al 20 minuten geen reactie. 

Hoe krijg ik mijn eSim werkend, zodat ik gewoon data heb en kan bellen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3598Posts
  • 1090Oplossingen
  • 1184Likes

Hi @niels_bakker

Wat leuk dat je sinds vandaag een abonnement bij Vodafone hebt. Als ik je gegevens controleer dan zie ik dat het volgende in My Vodafone wordt aangegeven. 

 

Op basis hiervan lijkt het inmiddels dus toch gelukt te zijn. Mocht het nog niet werken, dan kan je eens proberen om de eSIM eens te verwijderen en de eSIM opnieuw te installeren. Mocht ook dat niet werken, dan is de kortste klap om even langs een Vodafone winkel te gaan. Ze kunnen je dan op locatie ondersteuning bieden en indien nodig de eSIM ook direct voor je omruilen voor een andere eSIM of fysieke simkaart.

niels_bakker

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Die melding staat er al een hele tijd. Ik kan nu wel bellen, behalve naar de support van Vodafone. Internet doet het niet.

Dit is toch wel lichtelijk vervelend. De kortste klap zou moeten zijn, contact op  nemen via de chat met support of dat de nummers werken. Voor mij is het ook gewoon een werkdag en een uur wachten op een reactie van support (dus niet dit forum) en een chat die onbereikbaar is, is niet echt klantvriendelijk.

De dichtsbijzijnde winkel is 45 minuten voor mij dus anderhalf uur totaal. Ik ben net verhuisd, maar de routeplanner kan ik dus ook niet gebruiken onderweg.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3598Posts
  • 1090Oplossingen
  • 1184Likes

@niels_bakker Hmm, een vreemde situatie dit. De simkaart is namelijk correct geactiveerd en ook in de netwerkinstellingen zijn geen bijzonderheden te ontdekken. Vanuit hier is ook te zien dat er een data connectie is geweest. Wat ik je nog als tip kan meegeven is om eens een netwerkswitch te proberen. Hierbij wissel je eerst naar een ander willekeurig netwerk en switch je vervolgens terug naar Vodafone NL. Het is ook altijd goed om vervolgens je toestel opnieuw op te starten. Mocht het dan nog niet werken, dan is een kruistest een optie. Hiermee installeer je de eSIM op een ander toestel en test je een andere simkaart in je eigen toestel. Ik kan mij voorstellen dat deze laatste optie wellicht lastig is en tijdrovender dan met een fysieke simkaart, vandaar ook het eerdere advies om langs een winkel te gaan zodat zij je op locatie hiermee konden helpen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic