Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Is mijn Vodafone prepaid verlopen?

Werkt jouw Vodafone prepaid simkaart niet meer? Dan is het prepaid nummer waarschijnlijk verlopen omdat je het te lang niet gebruikte. Wat nu? 


Twee opties
Is je mobiele nummer al volledig afgesloten? Dan kunnen we het helaas niet meer her aansluiten. Het behouden van je oude prepaid nummer is in dit geval dus niet meer mogelijk. Wil je toch weer prepaid gebruiken, bestel dan een nieuwe simkaart. Je krijgt dan een nieuwe prepaid simkaart, met een nieuw 06-nummer.

< Bestel een nieuwe prepaid simkaart >

Ben je wel nog bereikbaar maar kun je zelf niet bellen? Waardeer dan snel je tegoed op en pleeg een belletje, stuur een sms’je of ga het internet op via ons mobiele netwerk! Je mobiele nummer blijft dan gewoon van jou. 

< Waardeer mijn tegoed op >

Hoe werkt dit dan? 
Je tegoed en nummer blijven onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Dit doe je door te bellen, een SMS versturen, data te gebruiken of door op te waarderen. Gebruik je je prepaid nummer langer dan 6 maanden niet?

Dan kun je je tegoed 3 maanden niet gebruiken. Je bent de eerste 2 maanden wel nog bereikbaar.

Waardeer je in die 3 maanden op? Dan blijven je nummer en het tegoed gewoon van jou. Als je niet opwaardeert, sluiten we je nummer af en vervalt je tegoed.

Gebruik dus minimaal 1x per 6 maanden je tegoed. Dan weten we dat jouw nummer in de lucht moet blijven.

 

2 Reacties
LibertelRene

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geldigheid beltegoed:
Bel *101# en je ziet op je mobiel jouw beltegoed en de datum tot wanneer het beltegoed geldig is.

freebert

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wel even goed om duidelijk te vermelden (lees al het andere te verwijderen) dat het NIET om gebruik gaat, maar om betaalde uitgaande diensten. als je geen uitgaande kosten maakt verloopt je nummer, deze kun nog weer terug claimen binnen 3 maanden!!!. in totaal heb je 9 maanden tijd om actie te ondernemen.

 

in de praktijk moet je dus 1x in de 6 maanden even een "keep alive" smsje instellen bijvoorbeeld. na 6 maanden moet je binnen 3 maanden saldo bijkopen om je nummer te behouden,  na 8 maanden gebruik ben je niet langer bereikbaar en heb je 1 maand de tijd om dat probleem recht te zetten. ik neem aan dat je hier een sms voor ontvangt zodra dat gebeurd ?

 

alarmnummer 112 blijft altijd bereikbaar en ook groeps broadcast NL-alert blijft werken. 

 

daarmee is (vodafone) prepaid niet geschikt voor belangrijke communicatie zoals thuiszorg of 2FA sms codes en andere Identiteits doeleinden. dat is eigenlijk wel een groot probleem en bezwaar, want bij vastnet (cheapconnect) kan ik gewoon mn nummer laten verlopen en weer terughalen mits deze nog beschikbaar is, 06 nummers gaan ook uit of onderop de roulatie stapel, waarom deze niet beschikbaar zou zijn is mij een raadsel. misschien kunnen providers beter  helemaal overstappen naar eSim systeem, waarbij er een nummer kan worden toegewezen (gekocht worden) op moment van activatie. scheelt ook een berg aan verzendkosten en plastic kaarten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic