Sharon
Community Developer
Community Developer
  • 3522Posts
  • 213Oplossingen
  • 439Likes

Inflatiecorrectie 2020

Is jouw rekening opeens een paar cent hoger dan verwacht? Dat komt door de jaarlijkse inflatiecorrectie. Elk jaar stijgen prijzen door inflatie. Dat geldt ook dit jaar weer voor onze abonnementskosten. Vodafone past per 1 oktober 2020 de vastgestelde inflatiecorrectie toe op jouw abonnement.
 

Dit betekent dat je abonnementskosten vanaf 1 oktober 2020 met 2,6%  stijgen. Dit percentage is vastgesteld door het CBS. Deze prijsverhoging geldt echter alleen als je een abonnement hebt afgesloten voor 1 juli 2020. Is dit voor jou het geval? Dan vind je een aankondiging hiervan op je factuur van september, én een reminder op de factuur van oktober. 

< Bekijk mijn factuur in My Vodafone >

Inflatie geldt niet voor kortingen
De verhoging door de inflatiecorrectie heeft alleen betrekking op de abonnementstarieven, zonder kortingen. Dus factuurkorting of de extra korting die je ontvangt omdat je ook Ziggo klant bent telt hierbij dus niet mee. Alle andere tarieven zoals het binnen- en buitenbundeltarief en de kosten voor een BloX blijven hetzelfde. Ook de voorwaarden voor je abonnement wijzigen niet. 

Op mijn rekening is geen inflatiecorrectie toegepast?
Zag jij geen verschil op je factuur van oktober en/of november? Dat kan. Bij sommige klanten is de inflatiecorrectie niet goed toegepast voor die betreffende maanden. Daardoor hebben we een klein bedrag te weinig in rekening gebracht. Dit gaan we verder niet verrekenen. Vanaf december zie je wel het juiste bedrag op je factuur. 

Meer info?
De inflatiecorrectie is opgenomen in artikel 9 van de Algemene Voorwaarden voor Consumenten op pagina 6. Meer informatie over de inflatiecorrectie vind je hier.

Heb je vragen hierover? Laat het ons weten in de reacties of open je eigen topic. De Community denkt graag met je mee. 


Zoek je meer uitleg over hoe je rekening is opgebouwd? Lees dan dit topic

35 Reacties

Uitgelicht topic