Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Een abonnement overnemen regel je zelf via My Vodafone

Wil je een abonnement overnemen op jouw naam? Dan zit je hier goed. We leggen je stap voor stap uit hoe je dit zelf kan regelen via My Vodafone. 

 

Waarom neem je een abonnement over?
Je vindt het handig om alle abonnementen in je gezin op één contract te hebben en neemt daarom het abonnement van je partner over. Of je neemt het abonnement over van de persoon die je wilt toevoegen aan je Red Together groep.

 

Hoe regel ik dit?

Eerst moeten we een aantal voorwaarden checken: 

  • Een toestellening is niet overdraagbaar en moet dus afbetaald zijn/worden.
  • Eerste factuur moet betaald zijn.
  • Er mag geen nummerbehoud verzoek in behandeling zijn.
  • Er mag geen contractverlenging gepland staan.

Zijn deze vier punten niet van toepassing op het abonnement dat je wilt overnemen? Klik dan op onderstaande button. Je komt direct op de juiste pagina terecht. 

< Een abonnement overnemen > 

 

Je ziet vervolgens dit scherm: 

 

abo overnemen bewerkt.png

 

  • Vul het mobiele nummer in dat je wilt overnemen
  • Vraag de code op en vul deze in
  • Wij controleren de code én het mobiele nummer dat je wilt overnemen
  • In het volgend scherm zie je een overzicht: het abonnement dat je gaat overnemen + of er een actieve lening bij hoort. 
  • Als je akkoord bent, vink je dit aan en klik je op Overname bevestigen
  • Je ziet een bevestigingsscherm waarin staat dat de overname is aangevraagd

Status bekijken
Je kan de status van je aanvraag altijd volgen via Service in My Vodafone. Houd rekening met een verwerkingstijd van minimaal 5 werkdagen. Zodra de procedure is afgerond, ontvang je vanzelf bericht van ons. 

 

Red Together
Heeft de overname gevolgen voor een Red Together groep? Dan ontvang je van ons een waarschuwing hierover. De volgende situaties kunnen van toepassing zijn:

  • Blijft na overname alleen een hoofd abonnement over? Dan heb je alleen nog de eigen databundel.
  • Blijft na overname alleen een extra abonnement over? Dan heb je geen databundel meer.
  • Is het vertrekkende nummer een extra abonnement? Wijzig dan het abonnement na overname.
  • Vertrekt de beheerder? Dan wordt een ander groepslid beheerder.

De kleine lettertjes
Het abonnement, de looptijd én eventuele kortingen blijven gelijk. Een contractovername is gratis. Daarnaast wordt Vodafone Garant nooit mee overgenomen. We beëindigen de verzekering bij een akkoord van de overname. En tot slot mogen abonnementen met een toestellening onder de 250 euro altijd overgenomen worden.

 

26 Reacties
Entity

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

goedendag, 

 

ik heb een red toghter daarvan dient er 1 nummer van overgedragen te worden naar een ander red toghter abonnement. is dat dan ook mogelijk als het niet het hoofd nummer is? 

bij proberen lukt het namelijk niet. 

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Entity 
Een warm welkom op de Vodafone Community!

Dat kan vast en zeker geregeld worden! De kortste klap is om hiervoor even te bellen met mijn collega's van de afdeling migratie. Je kunt hen kosteloos bereiken via 0800-22 66 789. Zij kunnen het betreffende abonnement migreren naar het gewenste Red together abonnement. 

Aydinm

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo allemaal.

Er wordt aangegeven dat er geen toestellening mag zijn. Dit geldt zover ik weet niet voor zakelijke klanten die de nummers naar een andere zakelijke klantnummer willen overzetten.

Klopt dit? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Aydinm
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Ik zie dat je voor deze vraag ook een eigen topic hebt aangemaakt. Zoals @Energieboy al aangeeft kan je dit het beste even navragen bij de zakelijke klantenservice van Vodafone! 🙂

Teebee

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helemaal fijn dat je dit nu ook online kan doen.….…..

Als hebt zou werken….

Na invullen van de controlecode (SMS) komt doodleuk de melding dat dit niet kan en het ‘waarom’ niet vermeld kan worden vanwege privacy redenen. Advies om samen naar een winkel te komen. Duh….. 😞

Zou niet weten waarom het niet inline zou kunnen; het betreft het nummer van mijn vrouw waar niets ‘bijzonders’ mee is en waar ook geen toestellen aan hangen (op afbetaling zeg maar).

Moeten we weer ingewikkeld gaan doen om een moment te vinden dat we samen naar een (altijd drukke) winkel moeten om dit te regelen.

Overigens niet voor het eerst dat een ‘handig online regelen-aktie’ niet blijkt te werken.

Als dit soort dingen zo moeilijk blijken ga ik wellicht maar ns overstappen naar een provider waarbij dit allemaal wel werkt.
Lijkt mij dat deze procedure in ieder geval voor verbetering vatbaar is.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Een warm welkom op de Vodafone Community @Teebee

Knap irritant dat deze handige functie niet werkt bij het abonnement van jouw vrouw. Had deze optie niet gewerkt, dan waren we natuurlijk overstroomd met meldingen. Er lijkt dus ook iets anders aan de hand te zijn. Ik kan mij voorstellen dat het wellicht wat passen en meten is om samen op een geschikt moment naar de winkel te komen. Mocht het makkelijker zijn, dan kunnen jullie er ook voor kiezen om mijn collega's van de afdeling migratie samen te bellen. Zij zijn bereikbaar via 0800-22 66 789.

Speksjans

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook hier lukt het niet om online een abonnement over te nemen en toe te voegen aan red together met my vodafone..

Na invullen van het 06 nummer en de verificatie van de sms code krijg ik ook de melding 'Abonnement overnemen niet mogelijk'. Het is ons compleet niet duidelijk waarom dit is.. 

We hebben voorlopig geen tijd om weer eens naar zo'n drukke winkel te gaan.. Kan dit worden opgelost zodat het wel online geregeld kan worden?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Speksjans 
Vervelend dat het niet online lukt om een abonnement over te nemen. Via deze weg kunnen we dat helaas ook niet realiseren. De kortste klap is om dan toch langs een Vodafone winkel te gaan waarbij beide partijen een legitimatiebewijs meenemen en hun bankpas. Ik begrijp dat je hier voorlopig geen tijd voor hebt. Je zou in dat geval altijd nog eens kunnen bellen met onze afdeling migratie: 0800-22 66 789.

Speksjans

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan dan helemaal niemand bij Vodafone online meekijken waarom dit mis gaat??? Het is toch niet te begrijpen.. zonder te weten waar dit aan ligt. De winkel is geen oplossing dan wordt het opzeggen!

tbm

Gedreven Meekijker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ook hier een vergelijkbaar probleem met de weigering om privacy redenen.

Red Together is inmiddels actief voor mijn eigen mobiele nummer. Twee gezinsleden wil ik toevoegen aan mijn RT groep.
Die beide contracten staan echter al vanaf de start op mijn naam maar elk onder een ander klantnummer.

Hoe gaat het dan in zijn werk als ik alledrie in mijn RT groep wil hebben?

 

tbm

Gedreven Meekijker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Als aanvulling op het bovenstaande bericht: Alleen mijn partner blijk ik niet toe te kunnen voegen.

Het gaat daarbij om een Red (Special) - overgezet vanuit Ziggo mobiel, sinds 2017 contractvrij - en hier is later een datasim voor tabletgebruik aan toegevoegd (welke sowieso zal komen te vervallen, heb ik begrepen).

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @tbm, goedemorgen!

Voor Red Together en Red Together Extra is het van belang dat alle contracten onder 1 klantnummer komen te staan. Inmiddels staan er twee mobiele nummers onder jouw klantnummer, maar moet hier nog één aan toegevoegd worden. Vermoedelijk gaat dit mis omdat er bij dit mobiele nummer gebruik wordt gemaakt van multi-sim. Ik wil je vragen om hiervoor even contact op te nemen met ons speciale Red Together Team op 0800-020 09 76. 

tbm

Gedreven Meekijker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Cecilia,

Bedankt voor je reactie. Dan ga ik maar contact opnemen met het RT Team.

Marc058

Gedreven Meekijker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas blijk ik niet de enige te zijn die tegen problemen aanloop bij het laten overnemen van mijn abonnement door mijn vrouw die sinds kort Red Together heeft en wat volgens Vodafone als 'makkelijk' over te nemen wordt genoemd. Ook de welbekende privacy redenen zorgen ervoor dat de oorzaak niet kan worden medegedeeld dat de overname niet kan worden uitgevoerd. Ook support kon vervolgens geen antwoord geven waarom het systeem met deze melding komt ondanks dat alle informatie correct lijkt te zijn. Door support werd bevestigd dat het probleem zich vaker voordoet maar dat men geen inzicht heeft in dergelijke systeemfouten en alle gegevens of mogelijkheden om het direct aan te passen..

Wel kwam het verzoek om een formulier in te vullen en benodigde documenten mee te sturen of naar de vodafone winkel te gaan. Waarschijnlijk hebben we zelf de verkeerde aanname gedaan dat men met 'gratis en makkelijk' voor ons als klant bedoelde. Vooralsnog gaan we er vanuit dat het probleem alsnog wordt opgelost zonder dat we daar zelf extra tijd en/of geld in moeten steken

tbm

Gedreven Meekijker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Er is een case aangemaakt om het probleem op te (laten) lossen. De doorlooptijd zou 10-15 dagen zijn.

Hopelijk is het dan ook echt opgelost want eerlijk gezegd vind ik dit klantonvriendelijk lang.

tbm

Gedreven Meekijker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kreeg vanmiddag via de e-mail een melding dat het is opgelost en case closed... Toch nog lekker snel, dacht ik.

Nou, niet dus!

 

De Red Together Extra van mijn dochter hangt nu los onder één van mijn 3 klantnummers met 200 GB databundel maar zit niet meer in een groep.

Mijn Red Together is verplaatst naar hetzelfde klantnummer waar mijn partner onder zit (nog zonder RT Extra want daar moet ik blijkbaar sowieso voor bellen) en heeft nu een 100 GB databundel.

Is het nu echt zo moeilijk om dit op te lossen?

tbm

Gedreven Meekijker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Eindelijk een beetje vooruitgang. Gisteren wel weer een uur voor aan de lijn gezeten. Dat was inmiddels het 5e telefoontje.

Tsja, ik blijf netjes want de klantenservice medewerkers doen ook hun best om het op te lossen.

 

Van de 3 klantnummers op mijn naam zijn er nu nog 2 zichtbaar in het VF systeem.

Het abonnement voor mijn partner is omgezet naar Red Together Extra.

Mijn Red Together abonnement is bij het klantnummer van het abonnement van mijn partner gevoegd.

Een Red Together groep is inmiddels aangemaakt onder dat klantnummer en wij maken beide gebruik van de data pot.

Mijn dochter was al toegevoegd aan mijn vorige klantnummer en onderdeel van de Red Together groep... nu dus niet meer want deze Red Together Extra hangt onder mijn vorige klantnummer doordat VF mijn abonnement heeft verplaatst naar hetzelfde klantnummer als van mijn partner. De Red Together Extra werd daardoor ook weer uit de data pot gegooid.

Gelukkig onderkend de klantenservice dat dit niet klopt en heeft een 20GB databundel aan het RTE abonnement van mijn dochter toegevoegd om het ontstane probleem te overbruggen totdat alles is opgelost.

Er schijnt een nieuwe case te zijn aangemaakt om de laatste kreukel glad te strijken.

 

Overigens realiseren ze zich bij VF blijkbaar niet dat ook mijn RT contract nu niet meer klopt. Deze is immers afgesloten op het vorige klantnummer waar alleen mijn dochter nog bij staat. Ben bang dat er nog een financieel debacle volgt.

Marc058

Gedreven Meekijker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

O jee, hier zijn wij ook verdoemd tot de ene mislukking naar de andere. Eindelijk was er iemand via de red together support groep die een beetje kennis van zaken had qua het 'eenvoudige kunnen omzetten naar red together'. We moesten wel de nodige kopieën ter identificatie weer insturen maar het zou dan vervolgens éénvoudig om kunnen worden gezet. Het resultaat is dat er nu 2 klantnummers onder de account van m'n vrouw hangen. Gemotiveerd aan de slag gegaan om dan nog even de laatste horde te nemen en de nummers samen in de red together groep te stoppen. Helaas kan ik mijn nummer voor alles verlengen behalve naar een red together extra. Eerst maar weer alle opties geprobeerd want het zou volgens Vodafone toch zeer éénvoudig moeten zijn. Toch maar contact gezocht met de hulplijn (met inmiddels het gevoel de grootste stommeling op mobiel telefonie gebied te zijn). Ze konden wel zien dat er contact was geweest en dat het de eerste keer niet gelukt was maar bij na het laatste contact (met de red together expert) zou het....misschien wel gelukt kunnen zijn, maar dat konden ze niet met zekerheid zeggen. Op de vraag of ik een bericht kon ontvangen wanneer men daar wel een duidelijk antwoord op had kwam het verzoek om die vraag bij de vodafone winkel te stellen.  Vanuit de kerstgedachte voor de medewerker in die winkel, lijkt mij dat niet de ideale oplossing dus ik hoop dat er hier nog iemand is die iets kan/gaat doen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Marc058, goedemorgen!

Het blijkt dat het behoorlijk wat voeten in de aarde heeft om alle 3 abonnementen onder 1 klantnummer te krijgen voor Red Together. Uit je bericht begrijp ik dat er nu wel 2 accounts weer samen onder 1 klantnummer hangen, maar er nog van alles mis gaat. Ik durf je niet te garanderen of ik dit kan oplossen via de Community, maar wel duik ik er graag even voor je in. Wil je in je profiel onder het kopje 'Persoonlijke Informatie' eens alle informatie neerzetten zoals alle klantnummers en wat de gewenste situatie precies is? 

Marc058

Gedreven Meekijker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond Cecilia, allereerst dank voor je reactie. Bij ons gaat het om 2 abonnementen die nu onder 2 klantnummers op naam van mijn vrouw staan (zij heeft het red together abonnement als beheerder) In het profiel zijn de gegevens en uitleg inmiddels opgeslagen. Alvast bedankt voor je acties en we hopen dat het jou wel lukt (niets ten nadele van je collega's hoor). De slogan dat je éénvoudig alles omzet naar Red Together mag men wel aanpassen. We horen graag van je.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@Marc058 Op de valreep zo voor de kerstdagen nog even een heel positief bericht. Het verzoek zoals omschreven in je Community profiel is uitgevoerd hoor. Het nummer is omgezet naar Red Together Extra en samen gekoppeld onder hetzelfde klantnummer. Ook heb ik de datapot al direct voor je geactiveerd.

Fijne feestdagen!

 

tbm

Gedreven Meekijker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nou Cecilia, fijn dat je het probleem voor Marc058 op hebt kunnen lossen. Chapeau!

Helaas bij mij nog niet opgelost. 😞

In mijn profiel onder persoonlijke informatie heb ik het hele verhaal incl. klantnummers gezet.
Hopelijk kan jij of een collega ook voor mij nog iets betekenen.

 

Marc058

Gedreven Meekijker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Cecilia, dank voor je actie in deze en jij natuurlijk ook fijne feestdagen. Natuurlijk zonde dat het mij zelf niet lukte om iets wat zo 'makkelijk' schijnt te zijn, toch wel iets lastiger is dan dat men aangeeft (maar dat doet niets af aan jouw adequate oplossing). Ik hoop dat je de andere klanten op dezelfde manier kunt helpen. Mocht jullie productowner hulp nodig hebben dan wil ik gerust wat terug doen 😉

@tbm: Sterkte nog even maar geniet van feestdagen

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @tbm 
Bedankt voor jouw uitvoerige bericht in je profiel. Ik heb de situatie intern voor je doorgezet. Zodra ik een terugkoppeling heb, dan hoor jij uiteraard weer van mij. 

Fijne kerstdagen! 🙂

tbm

Gedreven Meekijker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je inzet.

Ook fijne dagen gewenst!

tbm

Gedreven Meekijker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Cecilia 

Het is bijna niet te geloven maar na zoveel contactmomenten is het jou blijkbaar gelukt om ook mijn problemen opgelost te krijgen. Super bedankt. Topper! 👍🥳🎉

Nog wel even de administratieve kant in de gaten houden, denk ik. Formeel staan er nu nog 2 contracten op een verkeerd klantnummer. Ben ook benieuwd of het goed gaat met de kosten en kortingen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic