Sander
Community Developer
Community Developer
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes

Breaking: Apple introduceert de iPhone 16-serie

Apple heeft op 9 september de langverwachte iPhone 16-serie onthuld! Er komen vier varianten op de markt: de iPhone 16, iPhone 16 Plus, iPhone 16 Pro en iPhone 16 Pro Max. Benieuwd naar de nieuwste specs, functies en verbeteringen? Praat mee op de Vodafone Community en laat weten wat jij van de iPhone 16-serie vindt.

Vanaf wanneer kun je de iPhone 16 pre-orderen?
De pre-order voor de iPhone 16-modellen gaat van start op vrijdag 13 september om 14:00 uur bij Vodafone. Zorg dat je er klaar voor zit!

Voor zakelijke klanten
Ben je een zakelijke klant en wil je op de hoogte blijven van alles rondom de iPhone 16? Check dan hier de laatste informatie.

De vier modellen op een rij: 

Met welke iPhone accessoire ben jij onafscheidelijk verbonden?

De nieuwe iPhone 16 is net aangekondigd, en dat betekent niet alleen een upgrade van je telefoon, maar misschien ook een upgrade van je handige gadgets. Denk bijvoorbeeld aan een stevige hoes die je iPhone al meerdere keren gered heeft, of zijn je AirPods je vaste partner tijdens het sporten of werken? Iedereen heeft wel iets dat ze dagelijks gebruiken met hun iPhone. Maar welk item kun jij écht niet missen?

Kortom, met welke iPhone accessoire ben jij onafscheidelijk verbonden?

36 Reacties
fvar

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Sander,

Ik hoop dat alles goed met je gaat! Vorig jaar hadden we de mogelijkheid om gebruik te maken van de Friends & Family korting. Ik vroeg me af of er dit jaar ook weer zo’n actie gepland staat?

Als dat het geval is, zou ik daar graag gebruik van maken. Mocht je daarnaast nog andere interessante aanbiedingen hebben, hoor ik het natuurlijk ook graag!

Alvast bedankt voor je reactie en fijne dag verder.

Met vriendelijke groet,
Fehmi 

Stvn86030

Gedreven Ontdekker
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 45Likes

@Sander Hier ben ik ook benieuwd naar. De laatste keer had ik hier ook gebruik van mogen maken 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3599Posts
  • 1094Oplossingen
  • 1186Likes

Hi @fvar & @Stvn86030 

Jullie zitten dus al helemaal klaar voor 14:00 vanmiddag! Nu ben ik natuurlijk wel reuze nieuwsgierig naar welk toestel jullie keuze gaat? Wat betreft Friends&Family. Als je vanuit een vriend/bekende deze actiecode hebt ontvangen, dan kan je deze ook dit jaar verzilveren via: Vodafone Friends & Family

Ruud001

Raadgever
  • 901Posts
  • 1Oplossingen
  • 877Likes

Nou probeer al 4!!! Uur om een abonnement te verlengen. Helaas. Het lijkt wel met het jaar erger te worden bij Vodafone. Snap dat het druk is, maar dit. 🙀

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3599Posts
  • 1094Oplossingen
  • 1186Likes

Oh jeetje, dat is een hele poos! Je geduld werd behoorlijk op de proef gesteld op vrijdag de 13e. Hopelijk is het alsnog gelukt om te bestellen @Ruud001

Ruud001

Raadgever
  • 901Posts
  • 1Oplossingen
  • 877Likes

@Cecilia Natuurlijk is het wel gelukt. Maar niet online. Dat was bagger. Misschien kunnen jullie dit nog toelichten?
Telefonisch geregeld. Met een hele goede medewerker contact gehad en het is keurig goedgekomen. Nou hopen dat hij eind van de week geleverd gaat worden…

iPhone Pro Max Desert Titanium 1TB. 

Kai-

Meekijker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste,

Afgelopen vrijdag de iPhone 16 pro max gehaald (voor de eerste keer een pre-order gedaan). Ik vraag me af wanneer ik een levering kan verwachten. Is dat gewoon de vrijdag wanneer ze in de winkel liggen of later? Ik kon het nergens echt vinden op de website. Sorry als deze vraag al (een aantal keren) is gesteld, maar ik kon het antwoord nergens vinden. Hoe gaat dat in z’n werking?

Ook staat er bij mij bij ‘status bestelling’ in de app: “Je bestelling is door ons gecontroleerd en wordt verder verwerkt”. Is dit goed of had mijn bestelling al verder verwerkt moeten zijn om ‘m vrijdag te kunnen ontvangen? 

Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp!

Met vriendelijke groet,

Kai

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3599Posts
  • 1094Oplossingen
  • 1186Likes

Hi @Kai-, goedemorgen! 

Logisch dat je met smart zit te wachten en zo snel mogelijk jouw pre-order in huis wilt hebben. De iPhone 16 telefoons zijn te pre-orderen vanaf 13 september om 14:00. De iPhone 16, iPhone 16 Plus, iPhone 16 Pro en iPhone 16 Pro Max zijn leverbaar vanaf 20 september. Vanwege de grote belangstelling kan het gebeuren dat een iPhone 16 een langere levertijd krijgt. Mocht dit het geval zijn, dan lees je er t.z.t. alles over op onze pagina met actuele levertijden. Ook houden we je per SMS op de hoogte van de levering. 

De status van je bestelling is zoals deze momenteel moet zijn bij een pre-order! Vanuit eerdere ervaringen zien we altijd dat de status van de bestelling wordt gewijzigd op het moment dat het definitieve contract wordt verzonden. Dan geschied ook de levering binnen enkele werkdagen. 

Kai-

Meekijker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

IMG_8422.png

IMG_8423.png

  

Goedemorgen @Cecilia,

Bedankt voor je snelle en duidelijke reactie! Je benoemt net de website met actuele levertijden, maar het enige wat ik op die website zie, is een algemene uitleg over levertijden. Klopt dit? Komt het vaak voor bij Vodafone dat de pre-orders ook daadwerkelijk geleverd worden op de dag dat ze leverbaar zijn? Vanaf welke dag zou ik een sms’je kunnen verwachten?

Ook heb je het over het definitieve contract, maar die heb ik via de mail als het goed is gelijk ontvangen. Ik heb de pre-order in de winkel gedaan omdat het online niet ging (zoals bij anderen ook het geval is zo te lezen). Ik kreeg het contract, samenvatting contract, algemene voorwaarden etc opgestuurd met een dag later een mail waarin stond: ‘Sorry voor de vertraging. Je bestelling staat nog niet klaar om te verzenden maar we doen er alles aan om het zo snel mogelijk bij je te bezorgen’. Ook in die mail word ik verstuurd naar de website met levertijden, maar ik snap niet echt wat ik aan die algemene informatie heb (zie foto’s). Nogmaals bedankt voor de tijd en moeite!

Mvg,

Kai

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3599Posts
  • 1094Oplossingen
  • 1186Likes

Hi @Kai- 

De pagina met de levertijden wordt altijd aangepast op het moment dat de uitlevering start. Er komt dan een overzicht met de levertijden per toestel. Vandaar dat ik ook aangaf in mijn eerdere berichtje dat je er t.z.t. alles over leest op die pagina! 🙂 Verder word je dus per SMS op de hoogte gehouden omtrent de levering van jouw pre-order. Die informatie is leidend. Op dit moment is de order een ''back order'' en zodra de uitlevering volgt dan wordt de status van de bestelling aangepast en krijg je hier ook communicatie over. De snelheid van uitleveren wordt namelijk ook bepaald door de hoeveelheid bestellingen van een bepaald type, kleur, geheugen etc. Voor nu is het dus echt nog eventjes afwachten. 

Kai-

Meekijker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Cecilia,

Helemaal duidelijk! Bedankt voor de uitleg. Ik zal nog eventjes afwachten dan.😁 Nog een fijne dag toegewenst!

Mvg,

Kai

Ruud001

Raadgever
  • 901Posts
  • 1Oplossingen
  • 877Likes

@Cecilia Hoi. Is er al een levertijden lijstje in de maak? Hier nog geen bericht gekregen of hij wel of niet morgen wordt geleverd. Of kunnen jullie dat misschien nakijken? Alvast bedankt. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3599Posts
  • 1094Oplossingen
  • 1186Likes

Hi @Ruud001 
Het lijstje is zeker in de maak! Vanaf dinsdag 24 september wordt de levertijden pagina aangepast. Je ziet dan net als vorig jaar weer het schema per type toestel en een indicatie van de verwachtte levertijd. Uiteraard blijft de communicatie die je per SMS ontvangt leidend. Nadat de levertijdenpagina is aangepast op 24 september, dan zal vervolgens wekelijks op iedere dinsdag de pagina weer worden geüpdatet met de nieuwste informatie. 

Annn

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Cecilia 

Als er pas dinsdag een overzicht komt met levertijden, kunnen we er dan vanuit gaan dat er pas vanaf dan telefoons uitgeleverd gaan worden? Ik heb tot op heden nog geen bericht ontvangen en ga er dan ook vanuit dat ik morgen geen Iphone 16 pro zal ontvangen. 

Stvn86030

Gedreven Ontdekker
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 45Likes

@Cecilia @Sander Weten jullie misschien ook of vanaf morgen de eerste zwarte Apple Watch Ultra 2 2024 uitgeleverd gaan worden? Mijn bestelling staat al heel wat dagen op “bestelling wordt ingepakt”. BVD!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3599Posts
  • 1094Oplossingen
  • 1186Likes

Vanaf vandaag, vrijdag 20 september, worden de eerste toestellen uitgeleverd. Dit geldt zowel voor de iPhone 16 als Watch. De volgorde van uitleveren wordt bepaald door het moment waarop de bestelling is geplaatst (first in - first out). Zoals ieder jaar zijn we ook afhankelijk van de voorraden die we van Apple krijgen. Wordt jouw pre-order vandaag niet geleverd? Dan krijg je later vandaag een SMS. Vervolgens krijg je dan vanaf 25 september opnieuw een SMS met daarin de verwachte levertijd. Ook dit geldt voor zowel de iPhone 16 als Apple Watch.

Stvn86030

Gedreven Ontdekker
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 45Likes

@Cecilia Oké, dankjewel voor je bericht. Alleen in het geval van de Apple Watch heb ik  gelijk zodra het kon besteld en mijn contract gekregen. Daarna staat hij sinds maandag op “verstuurd” in My Vodafone, alleen heb ik nooit een t&t gekregen. Zou je misschien even mee kunnen kijken of alles wel goed gaat? 

Annn

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia Ik zie dat er nu op de site van Vodafone bijna bij alle Iphone 16 pro toestellen staat dat er een langere levertijd is. Als je op de site van Belsimpel kijkt en een abonnement bij Vodafone wilt afsluiten is het voor vandaag 12 uur besteld, morgen in huis. Hoe kan dit??? 

MarcFR

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bestelling vorige week vrijdag om 14.01 geplaatst in de Vodafone winkel, 14.10 contract ontvangen maar nog geen bevestiging dat ik hem vandaag kan ophalen in de winkel (gekozen voor afhalen in winkel). Terwijl ik op andere fora mensen zie die 'm, zelfde uitvoering, later besteld hebben en door middel van thuisbezorging wel vandaag krijgen.

Zit er verschil in winkelbezorging en thuisbezorging?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3599Posts
  • 1094Oplossingen
  • 1186Likes

@MarcFR Is de bestelling gedaan in de winkel dan nemen de collega’s daar contact op met jou zodra het toestel beschikbaar is. Dit kan zowel telefonisch, via SMS als per e-mail gebeuren.

@Annn Als je een abonnement via BelSimpel afsluit, een derde partij, dan geschied de levering van het toestel door hun en niet door Vodafone. 

@Stvn86030 De bestelling is correct ingevoerd. Als de Apple Watch vandaag niet geleverd wordt, dan volgt er dus nog communicatie over de levering. Wil je extra inhoudelijke informatie over de order, dan het verzoek om contact op te nemen met Status Order via 0800 0560. Houd er wel rekening mee dat zij niet je plek in de wachtrij kunnen zien, maar wel hebben zij net wat meer inzage in de voorraden t.o.v. de reguliere klantenservice.

Stvn86030

Gedreven Ontdekker
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 45Likes

Dankjewel voor de tip @Cecilia . Blijkbaar waren er geen exemplaren binnengekomen en horen we dinsdag/woensdag meer 

Ruud001

Raadgever
  • 901Posts
  • 1Oplossingen
  • 877Likes

@Cecilia Hoi, weet jij waar ik het leverijdenlijstje kan vinden? Zou toch 24 september online komen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3599Posts
  • 1094Oplossingen
  • 1186Likes

Hi @Ruud001 

Yes, dat is deze pagina. Aan het einde van de middag wordt deze bijgewerkt 🙂

Ruud001

Raadgever
  • 901Posts
  • 1Oplossingen
  • 877Likes

@Cecilia Dankjewel. Ik ga het zien...😉

Kai-

Meekijker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi allemaal,

Even een vraagje voor iedereen. Bij mij staat al sinds het plaatsen van de bestelling “bestelling gecontroleerd en wordt verder verwerkt”. Ik kreeg eerder vandaag een SMS waarin staat “Sorry voor het ongemak, we kunnen je telefoon helaas niet meteen bezorgen”. Zijn er meerderen die dit hebben ontvangen of wiens bestelling nog verwerkt moet worden? Zo niet, wat is de status van jullie bestelling? 

Thanks alvast voor de reacties! 

Ruud001

Raadgever
  • 901Posts
  • 1Oplossingen
  • 877Likes

@Kai-  Hoi, nog geen sms maar wel dezelfde bestelstatus. Bestelstatus onbekend. We hebben jouw goedkeuring ontvangen en verwerkt. Je bestelling wordt verder verwerkt  

Gewoon afwachten dus. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12275Posts
  • 3559Oplossingen
  • 3204Likes

Iedereen, die z'n toestel al heeft, van harte gefeliciteerd en ik hoop dat jullie er blij mee zijn. Ik wil graag even gebruik maken van de mogelijkheid om te reageren op het volgende: Gebruikers melden problemen met touchscreen iPhone 16 Pro: heb jij er last van?

Bericht vanuit iCulture: Sommige eigenaren van de iPhone 16 Pro melden problemen met het touchscreen, waarbij aanrakingen niet geregistreerd worden. Vermoedelijk is dit een softwarefout, mede veroorzaakt door de dunnere schermranden. Er zijn ook gebruikers die een soortgelijk probleem melden op oudere iPhones, dus het zou ook nog om een iOS 18 probleem kunnen gaan. We verwachten dat er binnenkort sowieso een software-update uitkomt voor alle iOS 18-toestellen, waarin de eerste bugs verholpen worden. Meer lezen, lees het bij iCulture.

Mocht je hier last van hebben, laten we hopen dat het snel is opgelost en dat Apple dit probleem kan tekkelen in een volgende iOS update. Even het artikel lezen en afwachten op een volgende software-update.

Ruud001

Raadgever
  • 901Posts
  • 1Oplossingen
  • 877Likes

Nou daar wordt je niet vrolijk van. Levertijd 4 tot 6 weken ??????🤪 🤬 

Ongelofelijk. Wat maakt Apple hier wederom weer een slechte indruk zeg. 

Ruud001

Raadgever
  • 901Posts
  • 1Oplossingen
  • 877Likes

@Cecilia Zou jij voor mij kunnen nakijken of de bestelling er goed in staat? Heb namelijk nog helemaal geen sms gehad wat betreft de levering wel, dan niet... Alvast bedankt.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3599Posts
  • 1094Oplossingen
  • 1186Likes

Hi @Ruud001,

Yes, de bestelling (489662251) is correct geplaatst voor het nummer eindigend op 445. Het is nu afwachten op de levering van jouw Apple iPhone 16 Pro Max 1TB Desert Titanium. 

Ruud001

Raadgever
  • 901Posts
  • 1Oplossingen
  • 877Likes

@Cecilia  Hartelijk bedankt voor je info. Ik wacht het wel af. 

Ruud001

Raadgever
  • 901Posts
  • 1Oplossingen
  • 877Likes

@Cecilia Hoi.  Hoe kan het nou dat de levertijden van 4-6 weken niet veranderd? Dat is toch raar. Vanaf 20 september schuift het steeds op en blijft 4-6 weken.  Hoe kunnen jullie dit verklaren? Produceert Apple dan niets? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3599Posts
  • 1094Oplossingen
  • 1186Likes

Hi @Ruud001 
Hiervoor kan je het beste even bellen met Status Order via 0800 0560. Houd er wel rekening mee dat zij niet je plek in de wachtrij kunnen zien, maar wel hebben zij net meer inzage in de voorraden t.o.v. de reguliere klantenservice. Deze heb ik via de Community niet.

Ruud001

Raadgever
  • 901Posts
  • 1Oplossingen
  • 877Likes

@Cecilia Bedankt. Ik ga even bellen.

Ruud001

Raadgever
  • 901Posts
  • 1Oplossingen
  • 877Likes

@Cecilia Hoi, gisteren wederom met de klantenservice gebeld omdat ik nog steeds niet mijn op 13 september  bestelde iPhone 16 pro Max heb mogen ontvangen. Ook geen enkele sms of mail met informatie omtrent levertijd gekregen. Eerste telefonisch contact enkele weken geleden gaf aan dat het nog een twee/drie weken kon duren. Vandaar gisteren maar een keer weer contact opgenomen. Wat schertste mijn verbazing, de bestelling is vastgelopen. Uitlevering stond gepland voor 20 september!!!! Ze stelde voor om de bestelling opnieuw te plaatsen om dan weer achter in de rij te komen. Daar was ik het niet mee eens natuurlijk. Er is overleg gepleegd en de dame in kwestie zei dat de telefoon begin vogende week geleverd gaat worden. Nou ik ga het zien… 

Ruud001

Raadgever
  • 901Posts
  • 1Oplossingen
  • 877Likes

Zojuist de t&t ontvangen. Komt het toch nog goed. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic