Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes

Bellen over WiFi en 4G [VoLTE - VoWiFi]

Bij Vodafone maak je gebruik van een goed netwerk. Toch kan het zo zijn dat het bereik af en toe wegvalt. Bijvoorbeeld door dikke betonnen muren van huizen en kantoorpanden. Daarvoor hebben wij nu een oplossing: Bellen via 4G en WiFi. Dan ben je onderweg én binnen goed bereikbaar. Lees in dit topic alle informatie hierover. 
 

4377i3E03042844E720C6.png

Algemene informatie 


Wat is WiFi en 4G bellen?
Met 4G bellen is het niet alleen mogelijk om via het 2G/3G netwerk te bellen, maar ook via ons 4G netwerk. Met WiFi bellen gebruik je WiFi om verbinding te maken als er geen mobiel netwerk van Vodafone beschikbaar is.

Vanaf wanneer kan ik hier gebruik van maken?
Alle particuliere en klein zakelijk abonnees met een geschikt toestel kunnen Bellen via 4G/Bellen via WiFi gebruiken. Dit geldt inmiddels ook voor veel grootzakelijke klanten. Vanaf begin februari 2020 is One Net wel geschikt voor bellen via 4G/Bellen via WiFi. Dit geldt overigens voor zowel One Net Express als One Net Enterprise.

Wat heb ik nodig om Bellen over WiFi te gebruiken?
Je hebt een 4G geschikt abonnement nodig (particulier of klein zakelijk) én je beschikt over het juiste toestel met de laatste softwareupdate. Als je nog geen 4G toestel hebt, kun je met Vodafone Next een nieuw toestel aanvragen. 

Wat zijn de kosten voor WiFi en 4G bellen?
Je betaalt geen extra kosten voor WiFi en 4G bellen. Een gesprek berekenen we op dezelfde manier als Bellen via 2G/3G.

Is mijn toestel geschikt voor Bellen via WiFi?
Onderaan dit topic zie je in de PDF-bijlage met welke toestellen je gebruik kunt maken van Bellen via 4G/ Bellen via WiFi. Dit bestand werken wij direct bij zodra er een nieuw toestel beschikbaar is. Volg dit topic om op de hoogte te blijven. Heb jij al een account op onze Community? Klik dan als je ingelogd bent op 'Topic volgen' en je ontvangt automatisch een e-mail wanneer wij de lijst bijwerken. Ben je nog geen lid van het forum? Maak dan nu een account aan 

Wanneer gaat Vodafone toestel XX ondersteunen?
Wij doen geen uitspraken hierover totdat we zeker weten dat ondersteuning voor een specifiek toestel ook daadwerkelijk beschikbaar is voor jullie. Zodra een toestel geschikt is voor Bellen via 4G en/of WiFi, melden wij dit hier. De Samsung is in ieder geval geschikt voor Bellen via 4G en WiFi vanaf model Samsung S6 en hoger. Voor de iPhone geldt het volgende: alle varianten vanaf de iPhone 6 werken met Bellen via 4G en WiFI. Voor Huawei P serie alle varianten vanaf de P10, de Mate serie alle varianten vanaf de 10. En tot slot voor de P Smart serie werken alle varianten vanaf 2018 met Bellen via 4G en WiFi. Bekijk in de PDF-bijlage onderaan het topic of jouw toestel geschikt is. 

Kan ondersteuning voor een bepaald toestel versneld of aangevraagd worden?
Het veelvuldig vragen om support bij Vodafone versnelt eventuele ondersteuning voor een toestel niet. Vanuit Vodafone werken we graag met toestelleveranciers samen. Echter, die moeten op hun beurt tijd en middelen vrijmaken om hun toestellen (in samenwerking met ons) beschikbaar te maken voor Bellen via 4G en/of WiFi. Wanneer een toestel dus (nog) niet geschikt is voor Bellen via 4G en/of WiFi, wil het dus niet zeggen dat wij dat geblokkeerd hebben. We benaderen fabrikanten proactief om deze functie op hun toestellen te activeren en werken hiervoor graag met hen samen. Wij kunnen de software van het toestel zelf namelijk niet aanpassen.

Wil jij concrete informatie óf een verzoek doen voor Bellen via 4G en/of WiFi op ons netwerk voor een bepaald toestel? Dan raden we je aan om contact op te nemen met de producent van het betreffende toestel.
 

VoLTE en Roaming

 

In de toekomst gaan enkele operators in het buitenland zowel 2G als 3G uitschakelen. Denk bijvoorbeeld aan landen als Korea, Amerika, Mexico en Canada (oa). In die landen wordt Bellen via 4G (VoLTE) dan de enige manier om bellen of gebeld te worden. Vodafone werkt er hard aan om 4G bellen in het buitenland mogelijk te maken. Wil je bereikbaar blijven voor het thuisfront? Schakel dan alvast Bellen via 4G aan in je toestel. Zodra 4G bellen in het buitenland mogelijk is, kan je daar direct gebruik van maken. Tot die tijd biedt 4G bellen je thuis ook al een betere verbinding en signaal binnenshuis. 

 

Voor Bellen via 4G (VoLTE) heb je een actieve internetverbinding nodig. Bevind je je straks in één van de landen die 2G en 3G uitgeschakeld hebben en is je databundel op? Of heb je je datalimiet van 60,50 euro bereikt én geen actieve Alles in 1 Wereldbundel? Dan kan je niet meer internetten. 

In dat geval raden we je aan om je datalimiet in My Vodafone te verhogen. Of koop een extra databundel om te blijven bellen, appen en sms’en via het 4G netwerk in dat desbetreffende land.

 

In landen waar 2G en 3G wel nog actief is, kan je wel blijven bellen en sms’en als je databundel op is. In Nederland blijft 2G voorlopig sowieso beschikbaar tot eind 2024. 

 

Eén minuut bellen via het mobiele netwerk wordt altijd afgerekend als één minuut bellen, ongeacht of je belt via 2G, 3G, 4G of 5G. Dus niet in MB’s. Dit zie je ook zo terug op je factuur en in My Vodafone bij je verbruik. 

IMS Services
 

Noodnummers bellen
Wil je via Wifi een noodnummer zoals 112 bellen? Dan schakelt je toestel automatisch over naar het mobiele 2G of 3G netwerk. Je bent namelijk verplicht om je locatiegegevens mee te sturen wanneer je een noodnummer belt en dat kan niet via WiFi bellen. Heeft ons mobiele netwerk tijdelijk geen dekking? Geen zorgen. Je toestel schakelt dan automatisch over naar het netwerk van een andere provider.

Ik krijg een melding van IMS Service over noodoproepen
Het kan zijn dat de IMS melding in beeld komt. In de IMS melding zie je het volgende staan: "noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking ".
Als Bellen over WiFi in je telefoon aan staat, krijg je deze melding. Vodafone is verplicht je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Deze melding ontvang je ook wanneer je de functie Bellen over WiFi in je toestel hebt aanstaan, én je telefoon maakt verbinding met een WiFi-netwerk.
 

Ik wil de IMS Service melding uitzetten
Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen. Vodafone kan dit niet voor jou doen omdat het een toestelinstelling is. Uiteraard is dit wel op eigen risico en is Vodafone niet aansprakelijk voor eventuele problemen die hieruit ontstaan.


Update 01-12-2020:

Het kan zijn dat het niet meer mogelijk is om deze melding uit te schakelen is. Dit is software en toestelafhankelijk. 
 

Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi. Houd er verder rekening mee bij een iPhone dat wanneer je het alarmnummer belt, het gesprek via het mobiele netwerk wordt geleid: indien beschikbaar! Gaat de call via WiFi, dan wordt de locatievoorziening van je toestel gebruikt, ook als je dit uitgeschakeld hebt. Wij raden aan bij noodgevallen gewoon je mobiele netwerk te gebruiken. 

Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te zetten.

  1. Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
  2. Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven. 
  3. Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up. 
  4. Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm. 
  5. Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken. 
  6. Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.


Toestelinstellingen voor VoLTE


Je toestel instellen voor WiFi bellen
Voor het bellen via 4G hoef je verder niets te veranderen. Je telefoon instellen voor Bellen via WiFi doe je zo: 

Android
1. Open de telefoonapplicatie (Het groene bel-knopje)
2. Ga naar instellingen
3. Selecteer Bel via WiFi: Aan
4. Daarna kies je bij Voorkeur WiFi of Voorkeur mobiele netwerk voor: Voorkeur mobiele netwerk.

Een andere optie is: 
1. Ga naar je beginscherm
2. Veeg van bovenaan naar beneden. Hierdoor komt er een menu naar beneden geschoven 
3 Veeg van rechts naar links
4 Zet bellen via WiFi aan.

ff3d1c4b-d4a8-4467-b499-c7372674b036.png


Vodafone Smart Ultra 7

1. Ga naar Call+
2. Klik rechts op opties (3 bolletjes)
3. Ga naar Instellingen
4. Ga naar Oproepinstellingen
5. Ga naar Bellen via WiFi en klik deze optie aan
6. Je ziet nu bovenin je scherm dat 'Bellen via WiFi' is ingeschakeld

c2cef19c-f9cc-4b23-99ef-d63ebbdf691c.png


iPhone

Vanaf 29-03-2018 staat Wifi bellen standaard aan op Apple toestellen met iOS 11.3 of hoger. Hierdoor hoef je dus geen instellingen meer aan te passen en maak je direct gebruik van Bellen via WiFi. Een uitzondering hierop is de iPhone 5s/c. Deze ondersteunt namelijk géén 4G waardoor we geen overdracht kunnen doen van het WiFi naar het mobiele netwerk. Dit zou namelijk kunnen leiden tot een verbroken verbinding. Uiteraard kun je als gebruiker hier wel handmatig voor kiezen, om in specifieke gevallen je indoor dekking alsnog te verbeteren.

Op deze manier schakel je de iPhone handmatig in voor Bellen via WiFi: 

  • Ga naar 'Instellingen' > 'Telefoon' > 'Bellen via wifi' en zorg dat 'Bellen via wifi' ingeschakeld is.
  • Start de iPhone opnieuw op.
  • Maak verbinding met een ander wifinetwerk. ...
  • Schakel 'Bellen via wifi' uit en weer in.

Het instellen van Bellen over 4G voor Apple:

  • Ga naar instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data.
  • Klik op 'Schakel 4G in'
  • Klik vervolgens op 'Gesprekken en data'
  • Zodra er een vinkje verschijnt, kun je na één werkdag bellen via het 4G Netwerk.
     

Het instellen van Bellen over 4G voor Android:

  • Ga naar instellingen > Verbindingen > mobiele netwerken > Bellen via 4G
  • Zet de schakelaar aan.

[Update 22-7-2019] Bellen over 4G en Wifi met de Xiaomi Mi 9
Gebruikers met een Xiaomi Mi 9 kunnen nu na het bijwerken van de laatste Vodafone software gebruik maken van Bellen via 4G en Wifi. De PDF-bijlage in dit bericht is nu ook bijgewerkt met deze informatie. 
Let op: alleen de Vodafone Software is geschikt. Deze herken je aan de “VF” in de software versie, bijvoorbeeld V10.2.7.0.(PFAEUVF).
 

Bellen via WiFi lukt niet.. 
 

Waarom zie ik geen WiFi Bellen in mijn scherm?
Omdat het toestel over het algemeen zelf kiest wanneer het overschakelt naar WiFi Bellen.

Mijn firewall blokkeert bellen via WiFi, welke poort(en) gebruiken jullie?
De verbinding verloopt via UDP poorten 500 en 4500. Zorg ervoor dat je firewall deze poorten niet blokkeert.

Ik ben in het buitenland, waarom werkt het niet?
Vanuit het buitenland ondersteunen we Bellen via 4G en/of WiFi nog niet. Je gesprek verloopt daarom automatisch via 2G of 3G.

Mijn router/modem maakt gebruik van een buitenlandse alternatieve DNS, levert dat problemen op?
Er wordt een controle uitgevoerd op het source IP. Je moet dus een Nederlands IP-adres hebben om Bellen via WiFi te gebruiken.

Het lukt niet om Bellen via 4G en/of WiFi te gebruiken met mijn prepaid aansluiting, hoe kan dat?
Inmiddels zou je met prepaid ook gebruik moeten kunnen maken van deze dienst. Mits je hiervoor het geschikte toestel hebt, uiteraard. 
 

Deel jouw ervaringen! 
 

Heb je vragen over WiFi- en/of 4G-bellen of wil je jouw ervaringen delen?

Stel je vraag en open je eigen topic. Voor specifieke technische problemen waar de Community ook geen antwoord op heeft, bel je met 1201. Vraag dan naar de Network Crew (tijdens kantoortijden).

Wil je op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen rondom Bellen via WiFi? Volg dan dit topic. Zodra er een update is, plaatsen we deze hier. Wil je direct een melding krijgen als er nieuws is? Abonneer je dan op dit topic door rechtsboven bij "Opties" op "Abonneren" te klikken. Je ontvangt dan een e-mail als er een update is. Ben je nog geen lid van onze Community? Maak dan eerst een account aan

www.vodafone.nl/act/c/VoLTE-topic

648 Reacties
Nando

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
bedankt voor je informatie Energie B nog even en dan zal ik een wat beter toestel nemen me vrouwtje heb een goeie en ik dacht goedkoper af te zijn nou een hoop ongemak ! Heb ik er voor gekregen goedkoop is duurkoop dan maar een tientje meer toch maar wel gelijk geen gedoe met trage WiFi enzo.
Vriendelijke groetjes Nandö
Robbie87

Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Kan de Samsung J5 2017 wifi bellen, ik heb een prepaid van Vodafone?.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Met prepaid is dit helaas niet mogelijk Robbie87
Robin123

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
LG lijkt ook niet erg ondersteunt te worden door Vodafone. Mijn LG G6 is compatibel met VoWiFi, maar wordt niet ondersteunt. Dit gaat ook op voor de G7. Aangezien ik geen vodafone dekking heb thuis, maar wel vast zit aan het vodafone netwerk zou dit toch wel erg fijn zijn! Enige kans dat LG ook opgenomen wordt op de lijst?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Op dit moment, is er helaas (nog) niks bekend of de G6 en G7 ondersteund gaan worden Robin123

Correctie, inmiddels is deze toegevoegd.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
[Update 7-2-2019] Bellen over 4G en WiFi met de Sony Xperia XZ2, XZ2 Compact en XZ3
Gebruikers met een Sony Xperia XZ2, XZ2 Compact en XZ3 kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G en WiFi. De pdf-bijlage in het eerste bericht van dit topic is daarop bijgewerkt.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
[Update 12-2-2019] Bellen over 4G en WiFi met de Motorola G7, G7 Power en de G7 Play en bellen over 4G met de Motorola G7 Plus
Gebruikers met een Motorola G7, G7 Power en G7 Play kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G en WiFi. Gebruikers met een Motorola G7 Plus kunnen na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G. De pdf-bijlage in het eerste bericht van dit topic is daarop bijgewerkt.
a3aan79

Gedreven Ontdekker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Wordt de Sony Xperia XZ1 Compact ook nog toegevoegd?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
a3aan79 dat is op dit moment helaas nog niet bekend.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
[Update 15-2-2019] Bellen over 4G met de Wiko View2
Gebruikers met een Wiko View2 kunnen na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G. De pdf-bijlage in het eerste bericht van dit topic is daarop bijgewerkt.
Reneoke

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Komt er voor de One Plus 3T ook wifi bellen beschikbaar?

Alvast bedankt,
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hier is nog niks over bekend Reneoke
Robin123

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven wrote:
Op dit moment, is er helaas (nog) niks bekend of de G6 en G7 ondersteund gaan worden Robin123

Correctie, inmiddels is deze toegevoegd.

Ik had even goede hoop, maar de Motorola G6 is toegevoegd. Niet de LG G6 helaas. Al meer bekend of LG toegevoegd gaat worden?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
[Update 26-2-2019] Bellen over 4G en WiFi met de Nokia 9 PureView
Gebruikers met een Nokia 9 PureView kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G en WiFi. De pdf-bijlage in het eerste bericht van dit topic is daarop bijgewerkt.
jessehouwing

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog geen Google Pixel 2 XL support? Firmware bevat de optie, maar niet in te schakelen....
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
jessehouwing op dit moment helaas nog niet.
Barbara XZ2 com

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi forumleden, ik heb een sony xperia XZ2 compact. Volgens het lijstje zou dit toestel geschikt moeten zijn voor bellen over Wifi en 4G maar in het menu van mijn telefoon staat deze optie niet vermeld. Mijn vriend heeft een gewone XZ2 en die heeft de optie wel. Waar kan ik de optie vinden in het menu van de compact variant? (misschien zoek ik verkeerd?)
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes
Hoi Barbara XZ2 compact drager
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Staat het niet onder Oproep instellingen en dan Bellen via Wifi?
Anders eens kijken bij Instellingen, Netwerk en Internet, Mobiel netwerk?

Ik heb het toestel niet dus ik kan ook niet met je mee kijken.
Maar volgens het lijstje moet het lukken. Misschien heb je hier nog iets aan: https://support.sonymobile.com/global-en/xperiaxz2compact/faq/wifi-&-connectivity/801930746ffcf563015c0bfaac370020da/
Barbara XZ2 com

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:
Hoi Barbara XZ2 compact drager
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Staat het niet onder Oproep instellingen en dan Bellen via Wifi?
Anders eens kijken bij Instellingen, Netwerk en Internet, Mobiel netwerk?



Dank je wel voor je snelle antwoord! Beide opties had ik al geprobeerd jammer genoeg. Kan het zijn dat de XZ2 (-compact) toch niet geschikt is?
Barbara XZ2 com

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zag in de link naar de Sony website de volgende melding wanneer Wifi bellen niet als optie in het oproep instellingen menu staat:


  • Tap the menu button (three vertical dots) > Settings > Calls > Wi-Fi Calling. If Wi-Fi Calling isn't available, contact your network operator.

Zou het kunnen zijn dat er bij Vodafone iets 'aan' gezet moet worden?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes
Goede vraag, denk dat je dan beter even de klantenservice van Vodafone kunt bellen. Misschien dat die kunnen inzien of er iets aangezet moet worden.
Haroldxx

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kun je met de Huawei P Smart (2019) ook al WiFi bellen?
Barbara XZ2 com

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:
Goede vraag, denk dat je dan beter even de klantenservice van Vodafone kunt bellen. Misschien dat die kunnen inzien of er iets aangezet moet worden.


Ok, thanks, dat ga ik proberen!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes
Haroldxx wrote:
Kun je met de Huawei P Smart (2019) ook al WiFi bellen?

Aan het begin van deze topic staat een uitleg over het gebruik van 4G over WiFi en daar zit ook een document bij die je kunt downloaden om te zien of je toestel geschikt is.

Dus even scrollen naar pagina 1, daar staat het document in het originele bericht.
Haroldxx

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt, ik had de lijst wel gezien maar alleen de Huawei P Smart (2018) staat er op. De Huawei P Smart (2019) niet. Wordt dezelfde dan niet ondersteund? Of moet deze nog toegevoegd worden omdat deze vrij nieuw is?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes
Moeten we even wachten tot een moderator je vraag ziet. Die kan je dan wel helpen. Of je belt de klantenservice van Vodafone of via een chat te starten. Die mensen kunnen je waarschijnlijk ook wel antwoord op geven.

Eventueel een berichtje via Facebook of Twitter. Succes en ik hoop dat het snel mogelijk zal zijn. Want als 2018 het kan dan moet 2019 toch ook lukken ?.

Wel alvast een fijn weekend gewenst.
Ikweethetooknie

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bijzonder dat de Nokia 7.1 en de Nokia 9 er wel tussen staan, maar de Nokia 8.1 niet. De software voor al deze toestellen is identiek (Android One) en volgens de specs, ondersteunen ze allemaal VoWifi. Dit is een feature die Vodafone moet activeren, maar dit begrijp ik niet. De 7.1 is begin december uit gekomen en de 8.1 eind december. De Nokia 9 is net uit dus aan de releases kan het ook niet liggen. Vraag me toch af wat het beleid is met het activeren van deze functies.
Haroldxx

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankjewel Energieboy,

Ik hoop dat een moderator mijn vraag kan beantwoorden of De Huawei P Smart (2019) ook wifi bellen ondersteunt.

@Moderator?

Alvast bedankt,
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Haroldxx
De Huawei P Smart 2019 ondersteunt ook bellen over Wi-Fi.
Deze zal toegevoegd worden aan de lijst 🙂
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Haroldxx @ iedereen: de lijst is aangepast. 🙂
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Ikweethetooknietmeer goede vraag. Soms komt het ook door verschil in hardware. Ik heb de vraag uitgezet.
Haroldxx

Nieuwkomer
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankjewel, helemaal top!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Haroldxx, ik heb een terugkoppeling, de Nokia 8.1 staat inderdaad bewust nog niet op de lijst. Het kan natuurlijk elk moment wijzigen, maar op dit moment kunnen we daar niet meer over vertellen of beloftes over uitspreken. De uiteindelijke activering is namelijk ook afhankelijk van de fabrikant.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
[Update 20-3-2019] Bellen over 4G en WiFi met de Samsung Galaxy S10, S10+ en S10e, de Sony Xperia 10 (ook bekend als de XA3) en de Huawei P Smart 2019
Gebruikers met een Samsung Galaxy S10, S10+ en S10e, de Sony Xperia 10 (ook bekend als de XA3) en de Huawei P Smart 2019 kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G en WiFi. De pdf-bijlage in dit bericht én het eerste bericht van dit topic is daarop bijgewerkt en nu al aangekomen bij versie 3.0! :grinning::birthday:
-ET-

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik maak gebruik van een Nokia 6.1

Ik heb onder Mobiel Netwerk de mogelijkheid voor bellen via Wifi aan staan en voorkeur voor Bellen op Voorkeur voor Mobiel. Echter als ik tijdens het navigeren in de auto gebeld wordt op die simkaart dan valt mijn 4G verbinding weg, gaat geen data meer over heen. Ik heb geen optie voor VoLTE kunnen vinden. Mijn toestel is volledig up-2-date. Wordt de Nokia 6.1 niet ondersteund door vodafone? Het is namelijk knap lastig als je navigatie niet meer werkt tijdens het bellen.
Xiaomichel

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
Ik heb een vraag over Xiaomi mi 9, is dit toestel ook geschikt voor bellen over wifi?
Helaas heb ik dit nodig om thuis te kunnen bellen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes
Xiaomichel wrote:
Hallo
Ik heb een vraag over Xiaomi mi 9, is dit toestel ook geschikt voor bellen over wifi?
Helaas heb ik dit nodig om thuis te kunnen bellen.

Twee topics boven je heeft Marc- een PDF geplaatst met toestellen die 4G over Wifi ondersteunen.
Lees die PDF en je weet of je toestel dit aan kan of niet 😉
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
[Update 29-3-2019] Bellen over 4G met de Nokia 8.1
Gebruikers met een Nokia 8.1 kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G. De pdf-bijlage in dit bericht én het eerste bericht van dit topic is daarop toegevoegd/bijgewerkt.
Ikweethetooknie

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,

Bellen via Wifi is dus nog niet mogelijk met de Nokia 8.1? Al enig zicht op wanneer dit wel zou kunnen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
[Update 5-4-2019] Bellen over 4G en WiFi met de Samsung A40
Gebruikers met een Samsung A40 kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G. De pdf-bijlage in dit bericht én het eerste bericht van dit topic is daarop toegevoegd/bijgewerkt.
binjo

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Goedendag,

Ik heb een Pixel 3 en zou graag gebruik maken van bellen via WiFi. Het toestel is er geschikt voor en ik heb bijvoorbeeld op mijn werk helaas vrij matig bereik.

Hoe groot is de kans dat deze mogelijkheid voor de Pixel 3 wordt toegevoegd?

Groeten!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi binjo

Dit is helaas nog niet bekend. Verderop in dit topic lees je hier ook al eerdere klantvragen over met meer informatie over VoLTE voor de Pixel.
binjo

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi Sharon,

Ja die had ik gezien. In het kader van "hoe meer vragen, hoe groter de kans dat het gaat gebeuren", de vraag nog maar eens gesteld.

Dank voor je reactie.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
[Update 10-4-2019] Bellen over 4G en WiFi met de Samsung A50
Gebruikers met een Samsung A50 kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G en WiFi. De pdf-bijlage in dit bericht én het eerste bericht van dit topic is daarop toegevoegd/bijgewerkt.
lion070

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook een Pixel 3 XL gebruiker , zou graag ook VoLTE gebruiken omdat ik nu in m`n woning niet bereikbaar ben met vodafone 3G of 4G .
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
[Update 16-4-2019] Bellen over 4G en WiFi met de Samsung A20e en A70
Gebruikers met een Samsung A20e en A70 kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G en WiFi. De pdf-bijlage in dit bericht én het eerste bericht van dit topic is daarop toegevoegd/bijgewerkt.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
[Update 25-4-2019] Bellen over 4G en WiFi met de Huawei P30 (ook Pro en Lite)
Gebruikers met een Huawei P30 (ook Pro en Lite) kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G en WiFi. De pdf-bijlage in dit bericht én het eerste bericht van dit topic is daarop toegevoegd/bijgewerkt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
[Update 26-4-2019] Bellen over 4G met de Motorola G6.
Gebruikers met een Motorola G6 kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via 4G. De pdf-bijlage in dit bericht én het eerste bericht van dit topic is daarop toegevoegd/bijgewerkt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
[Update 9-5-2019] Bellen over Wifi met de Nokia 8.1
Gebruikers met een Nokia 8.1 kunnen nu na het bijwerken van de laatste software gebruik maken van bellen via Wifi. De pdf-bijlage in dit bericht én het eerste bericht van dit topic is daarop toegevoegd/bijgewerkt.
rwlangeveld

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vind het echt bijzonder slecht dat SignaalPlus is uitgeschakeld omdat er zogenaamd overal 4G dekking zou zijn. Helaas is dat er niet, dus zit nu met twee SignaalPlus zenders die niets meer waard zijn en zonder dekking, midden in de randstad.
Wat ik nog slechter vind is dat het alternatief dat geboden wordt: VoWIFI maar voor een beperkt aantal toestellen wordt ondersteund. Zo ondersteunt Vodafone NL geen OnePlus toestellen, omdat ze die hier niet verkopen. In andere landen (e.g. UK en India) ondersteunt Vodafone het wél. Hier zegt Vodafone: leuk dat je SignaalPlus hebt gekocht en fijn dat het goed werkte, maar wij stoppen ermee. Leuk dat je een hele mooie en hele goede telefoon hebt, waar je blij mee bent en die VoWIFI ondersteunt, maar gooi hem toch maar weg en koop maar een andere dure telefoon die je eigenlijk niet wilt in onze winkel, als je tenminste nog ontvangst wilt. Ook nog eens slecht voor het milieu en niet bepaald duurzaam om zo'n telefoon nu alweer te vervangen. Mijn OnePlus 5 draait op de laatste versie van Android (9) en wordt nog iedere maand geüpdated.
Dus wat mij betreft is de service/dienstverlening en de netwerkdekking van Vodafone verslechterd, is de door mij gekochte apparatuur waardeloos geworden en wordt er geprobeerd en passent over mijn rug nog geld te verdienen door me een andere telefoon, die ik niet wil, van honderden euro's aan te bieden uit hun eigen winkel. Ik ervaar dat als afzetterij. En het is zeker niet bepaald klantvriendelijk. Minste wat je kan doen is het aantal merken uitbreiden welke voor VoWIFI worden ondersteund.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic