Zo werkt de Vodafone Community!
Welkom op de Ziggo Community. Lees hier hoe je kan stijgen in ranks, wat badges zijn en hoe je andere klanten kan helpen met jouw kennis. Wat is een Community?De Vodafone Community is bedoeld voor ied...
Wij zijn pas voor vakantie met het vliegtuig naar Turkije geweest. Het was een modern toestel en het was niet nodig om de telefoon in vliegtuigmodus te zetten. Roaming stond gewoon aan omdat bij Vodafone ook Turkije binnen de bundel valt. Tijdens ons verblijf zag ik dat er voor 5 euro kosten in rekening waren gebracht voor internetgebruik buiten de bundel. Dat was vreemd. Ik heb daarover contact gehad met Klantenservice. Wat bleek is dat mijn telefoon contact heeft gemaakt met het netwerk van Servië en Bulgarije en dat terwijl we op meer dan 10km hoogte over die landen zijn gevlogen! Dit is erg opmerkelijk maar waar. Zet dus altijd Roaming uit tijdens de vlucht om dit soort onbedoelde kosten te voorkomen.
Dat is natuurlijk nooit leuk als er extra kosten in rekening word gebracht.
Over het roaming uit zetten op je telefoon tijdens een vlucht binnen Europa zou ik eerder zeggen laat dat gewoon aan staan en zet de vliegtuigmodes aan. Als je dan op bestemming bent zet je het weer uit.
Voor vluchten buiten de Europa, dan zou ik pas roaming uitzetten om geen extra kosten te krijgen, en zet ook je vliegtuigmodes aan.
De rede om vliegtuigmodes aan te zetten, is meer om je energie verbruik van je batterij te besparen. Als je telefoon geen signaal heeft blijft hij zoeken en dat kost extra energie.
Uiteraard altijd een vervelende ervaring en de tip is om altijd tijdens een boot overtocht of wanneer je gaat vliegen, je toestel op vliegtuigmodes te zetten. Niet alleen om de ervaring die jij hebt maar ook voor het Maritime Netwerk. Wees blij dat je daar dan geen contact mee hebt gemaakt, dan was je niet 5,- euro kwijt maar rond de 100,- euro. Maritime Netwerk geeft zelf al aan dat als je op een luchthaven bent en er staat een vliegtuig die deze functie faciliteit heeft dat je dan ook daar zelfs contact mee kan maken. Wees daarom altijd voorzichtig met dit netwerk! Om te zeggen dat een modern toestel niet in vliegtuigmodes hoeft, is echt onzin.
Advies is: Bij gebruik van vliegtuig of boot, zet je toestel in vliegtuigmodes. Behalve als je vliegt, of met een boot mee gaat, waar je Wifi kan gebruiken, dan gebruik je natuurlijk daar de Wifi van (wees voorzichtig, het moet wel een veilige Wifi zijn).
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Welkom op de Ziggo Community. Lees hier hoe je kan stijgen in ranks, wat badges zijn en hoe je andere klanten kan helpen met jouw kennis. Wat is een Community?De Vodafone Community is bedoeld voor ied...