Regelmatig komen er mensen online met een Mifi router probleem. Deze wil niet werken als een hotspot en daarom vragen ze hier wat ze nu moeten doen. Wat kan er dan aan de hand zijn? Moet je bij Vodafone zijn of ligt het misschien aan je Mifi router?
Het kan zijn dat de netwerkinstellingen ergens in het apparaat niet goed staan. Normaliter zou Vodafone je dan vragen om een kruistest uit te voeren door de simkaart te testen in een mobiele telefoon. Steek je simkaart in een mobiele telefoon en kijk of deze het wel doet, mocht deze het dan wel doen, dan is dit een bevestiging dat de simkaart zelf in ieder geval is uitgesloten als mogelijke oorzaak, want hij doet het wel in een mobiele telefoon. Het probleem zal in dit geval dan ook in de configuratie/instellingen van de Mifi router gezocht moeten worden. Deze instellingen en configuratie van de router kunnen ze bij Vodafone natuurlijk niet inzien en je daarom ook niet verder helpen.
Waar je in ieder geval op moet letten zijn deze APN-instellingen. Daarnaast heeft iedere router nog een scala aan andere mogelijke instellingen. Denk hierbij aan het zelf instellen van een DNS of het aanpassen van een DHCP. Controleer in ieder geval de handleiding van jouw router voor de wijze waarop je de APN kan instellen. Ook kan je altijd nog de router terugzetten naar de fabrieksinstellingen voordat je de APN opnieuw instelt. Dit zorgt ervoor dat eventuele andere instellingen ook worden uitgesloten. Helaas kan Vodafone je via de Community geen verdere tips geven, aangezien het Vodafone gedeelte (de simkaart) was uitgesloten (door de kruistest, weet je nog?!).
Wellicht dat je via fora zoals Tweakers nog wel tips en tricks kunt vragen. Hier is vast en zeker ook specifieke kennis aanwezig omtrent jouw Mifi router. Veel succes en mocht je nog tips hebben, omdat je zelf iets hebt gehad met je Mifi router, laat het hier dan weten. Je helpt daar ook andere Community bezoekers mee.