1
Vraag
2
Reageer en help mee
annet1969

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

sms'jes ontvangen

Ik kan opeens sinds 28 oktober geen sms'jes meer ontvangen, wel versturen. Hiervoor werkte het altijd prima 

69 Reacties 69
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb even op je eigen topic gereageerd @JREN. Anders blijven we op meerdere plekken het gesprek voeren. 

annet1969
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan al ruim 5 weken geen sms'jes meer ontvangen. Ik hoor ook niets van Vodafone, ze zijn er al sinds 28 oktober mee bezig. Ik betaal wel mijn abonnement, maar kan er niet volledig gebruik van maken, dus lijkt me dat ik wel gecompenseerd mag worden. Want dit kan echt niet zo

JREN

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone legt de fout bij Apple neer. Zij geven aan dat bij hen alles correct werkt.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@JREN het issue van @annet1969 is een totaal ander issue. Zij ontvangt helemaal geen sms.
Als de simkaart in een ander toestel gestopt wordt, dan werkt de simkaart en ontvang je alle sms'jes. Dit betekent dus dat het issue in het toestel zit.


@annet1969 kun je het toestel eens opnieuw opstarten? Ik hoor graag of het issue bij jou dan nog steeds speelt? Dan kan ik dit weer doorgeven. 

annet1969
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik mijn toestel opnieuw opstart werkt het nog steeds niet. De fout ligt bij Vodafone. Het is al op 5 verschillende telefoons getest en overal hetzelfde probleem (nog steeds). Ik heb dit probleem inmiddels al ruim 5 weken. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel @annet1969 , Ik ga dit gelijk in het onderzoek vermelden.

Korneel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb hetzelfde probleem, vanaf 5 oktober komen verificatie berichten niet meer binnen, ook die van vodafone zelf niet. "normale' smsjes komen wel door.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3025Posts
  • 875Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @Korneel
Een warm welkom op de Vodafone Community!

De reden waarom je hier een kijkje neemt is natuurlijk des te minder plezant! Heel gek dat je sinds 5 oktober geen verificatie SMS-berichten meer ontvangt. Heb je toevallig in die periode iets veranderd? Ander toestel o.i.d.? Daarnaast ben ik ook benieuwd naar het volgende. Heb je toevallig de simkaart ook in een ander toestel getest? Komen de verificatie SMS-berichten dan wel aan? En heb je je nummer geblokkeerd voor premium sms? Dit kun je controleren via www.payinfo.nl. We horen graag van je!

Korneel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Cecilia,

 

Gisteravond is het na veel heen en weer geapp via de messenger op myvodafone opgelost. Oplossing die uiteindelijk werkte was een reset op afstand van de simkaart en vervolgens een handmatige netwerkwissel en restart van mijn telefoon. Daarna stroomde alle gemiste verificatie sms’jes in een keer binnen. 

probleem ontstond overigens ineens. Telefoon heb ik al 2 jaar en ‘normale’ sms’jes kwamen wel gewoon door.

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de terugkoppeling. Fijn om te horen dat dit bij jou geholpen heeft @Korneel. Het kan verschillende oorzaken hebben waarom SMS'jes vanuit bedrijven niet meer aankomen, terwijl gewone SMS wel werkt. Het controleren op een blokkade of een reset op het netwerk (dit kun je doen door handmatig een ander netwerk te selecteren en daarna het toestel terug te zetten op het Vodafone netwerk)  zijn een van de eerste stappen die wij hiervoor met je kunnen doorlopen. Mocht dit geen oplossing geven, dan dient het bedrijf wat de SMS uitstuurt contact op te nemen met haar provider. Zij dienen dit te laten onderzoeken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic