Half december 2024 heb ik na het aflopen van mijn oude Vodafone abonnement een nieuw abonnement afgelopen via de tele-marketeers van Vodafone. Ik had hierbij een e-sim besteld. Deze heb ik op 21/12 proberen activeren, echter kreeg ik steevast een foutmelding in de Vodafone app. Later die week hield ook mijn 4/5G internet er ineens mee op en heb ik nu al 2 weken alleen "Edge" mobiel internet, ondanks meermaals contact met Vodafone via telefoon, chat en in de winkel.
Het probleem schijnt een "pending order" te zijn die de activatie van de e-sim verhindert. Echter schijnt niemand deze "pending order" te kunnen annuleren, waardoor ik nu al twee weken slechte dienstverlening ervaar. Twee dagen geleden was ik fysiek in de winkel, en na een uur ben ik naar huis gestuurd met de melding dat "het vandaag geregeld zou zijn en de pending order via de ICT dienst geannuleerd zou worden". Zoals je al kunt raden, is het probleem er echter nog steeds, en is ook de "inactieve" e-sim nog steeds zichtbaar in de Vodafone app.
Aangezien ik mobiel internet vanwege mijn werk broodnodig heb, begint mijn geduld stilaan op te geraken. Vandaar dit bericht. Hopelijk kan iemand achter de schermen het nodige ondernemen.