1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

905 Reacties 905
Dessi31

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Jij hebt gelijk! Ik heb het intussen ook aan de praat nadat ik een nieuwe eSIM had geïnstalleerd 😀 

Egelantier

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

vdK 

het klopt als ik buiten loop met de hond en laat mijn telefoon thuis gaat de watch automatische over op 4G en kan gewoon bellen en gebeld worden alleen dus thuis lukt dit niet zo probleem is opgelost TOP

Nouk_

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ik heb 4G op mijn Watch alleen als ik daarmee naar iemand bel ziet diegene een heel ander mobiel nummer. Hoe kan dit opgelost worden?

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

@Nouk_ Lees de berichten hierboven even. Dat probleem had ik ook.  De oplossing is hier al gegeven. Het is vrij eenvoudig op te lossen als je deze stappen uitvoert. 

Nouk_

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@Jrnholt die stappen heb ik gelezen idd. Bluetooth uit; wifi uit - 4G op Watch. Toen telefoon & Watch opnieuw opgestart en nog steeds een ander nummer bij een uitgaande oproep. Of zijn er nog andere stappen die ik kan volgen?  

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

@Nouk_ 

Ik weet niet hoe lang je al 4G op je Watch geactiveerd hebt. In de e-mail staat dat het tot 24 uur kan duren voor het goed werkt. Misschien moet je het systeem ook even gelegenheid geven om alles te verwerken.  Als je alle stappen hebt doorlopen bij de aanvraag, de iPhone en Watch opnieuw hebt opgestart en daarna even bluetooth op iPhone en WiFi op Watch uit (en daarna weer aan),, dan zou het goed moeten komen. 

PascalM

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ook ik ben er dinsdag op woensdag achtergekomen en ben superblij, direct geactiveerd na het lezen en kan eindelijk zonder telefoon hardlopen. Dank je wel Vodafone, ik had al zo’n vermoede en had me echt voor de kop geslagen als ik halverwege vorige maand naar ODIDO was gegaan en dat jullie er dan 2 weken later mee komen.

 

Daarnaast is mijn verwachting uitgekomen, ik zei al, zodra iOS 17.1 en WatchOS 10.1 live zijn zal Vodafone er wel meekomen, precies zoals in het patroon van voorgaande jaren met ODIDO en KPN en ja hoor, 1 week na release van die software was het er.


Nu nog me gratis extra’s terug en ik ben helemaal blij, want me dubbele data werkt niet, krijg ook geen korting en woon al 8,5 maand op hetzelfde adres met Ziggo aansluiting, heb deze extra’s wel gehad maar door dit issue heb ik in juni per ongeluk een overstap naar ODIDO met nummerbehoud aangevraagd, omdat ik begin september na aanleiding van het statement toen het gevoel al kreeg dat het er wel eens aan zat te komen, het contract bij ODIDO wat half oktober in zou gaan verscheurd en alsnog verlengd bij Vodafone, echter sinds die opzegging in juni ben ik mijn extra’s kwijt en ik heb ze nog niet terug, ookal zit ik dus nu onder mijn nieuwe contract. Dus @Cecilia zou je me daarmee kunnen helpen

Jovano12

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik was iemand die last had van de greyed out ‘configureer mobiel netwerk’ knop. Dus toen ik vanochtend wakker werd was ik verrast dat dit niet meer zo was. Ik kon ook direct door het proces heen en het leek er even op dat alles het direct zou gaan doen maar het viel mij op dat er ‘wachten’ bleef staan bij de optie mobiel netwerk. Dus ik dacht: even de iPhone en Watch opnieuw opstarten. 
Nu is opeens na de reboot de hele configuratie er af en krijg ik net zoals velen de bad request error. 
Toch maar weer wachten.

Twitched

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hier precies hetzelfde. 
eerst was de knop greyed out, case aan laten maken, ruim 24 uur later kon ik netwerk configureren, bleef op wachten staan. En nu na reboot heb ik een bad request. 

erg soepel gaat het niet, lijkt wel alsof het niet getest is en gewoon maar wat geactiveerd is

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

Als ik de posts vanaf de lancering van OneNumber doorlees dan denk ik dat Vodafone zichzelf (én de klanten) veel problemen had kunnen besparen. Gewoon door bv één week voor lancering van OneNumber te communiceren wanneer OneNumber gelanceerd wordt en aan welke voorwaarden je moet voldoen om het probleemloos te kunnen installeren. Nu liepen klanten bij de aanvraag tegen problemen aan met bv Duo sim, Red Together, IOS beta’s enz. Ik kan me echt niet voorstellen dat Vodafone dit voor de lancering niet wist. Dit vooraf delen had veel vodafone klanten een aantal uren aanmodderen op dit forum en bellen met de klantenservice gescheeld. 
Niet of op het laatste moment communiceren zal misschien de policy van Vodafone zijn, maar je helpt je klanten en je medewerkers er niet mee.

Martijn_MKL

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi,

ik heb via jullie apple wacht ultra 2 met 10.2 en iphone 15 pro max en alles uptodate. Echter blijf ik deze melding houden!. Wat is de oplossing?

VF.NL ondersteunt de Apple Watch niet

IMG_0378.png

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

@Martijn_MKL 

 Als je op je iPhone ook een beta versie hebt staan kan je die IOS versie in ieder geval terugzetten . IOS17.2 wordt niet door OneNumber ondersteund. Voor de rest kan ik je adviseren om alle posts vanaf afgelopen dinsdag door te nemen. Wellicht dat er een oplossing voor je tussen staat.

 

Mijn Watch Ultra 2 (IOS 10.1) komt ook van Vodafone en daar is OneNumber op geïnstalleerd. Werkt perfect, zolang er geen experimentele IOS versies op je iPhone staat.. 

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Ik heb een Ultra op 10.1 en een 15 Pro Max op 17.1 en bij mij werkte het activeren vrij snel en eenvoudig. Ik heb het nu een aantal dagen, maar ben nog steeds niet ver genoeg van mijn iPhone af geweest om het te kunnen gebruiken. Het bereik van de iPhone is simpelweg te goed 🙂 Ik weet dan ook niet of ik het wel ga houden, immers heb ik eigenlijk altijd mijn telefoon wel bij me (en ja, een 15 Pro Max is vreselijk groot... en ja, ik kan natuurlijk bluetooth even uitzetten om te testen...)  Oh ja, het activeren ging bij mij toen ik mijn telefoon even heb herstart. dus power/volume tegelijk ingedrukt houden, slider naar "off" en dan na een paar tellen de boel weer aanzetten, sim activeren, etc. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3607Posts
  • 1094Oplossingen
  • 1186Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

m.alshafay

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi @Cecilia Thank you, what is the status of supporting Samsung Galaxy watches? We have been referred to this topic several times either by customer service or by other moderators.

Wl

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Cecilia , dank je wel voor uitvoerige post.

zijn er plannen voor ondersteunen van grootzakelijk klanten? 

ik zit namelijk via (groot) bedrijf op vodafone. Zou fijn zijn om te weten dat dit in de (korte termijn) plannen ligt.

 

thanks

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3607Posts
  • 1094Oplossingen
  • 1186Likes

@m.alshafay In the future, we will also make OneNumber possible for Samsung smartwatches. Currently there's no date been announced.

@WI Hier zijn nog geen concrete plannen voor helaas. 

Wl

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je wel voor het checken.

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

@Cecilia : ik heb gister One Number geïnstalleerd. Ging goed. Vanmiddag voor het eerst zonder mobiel naar buiten en getest of ik kon bellen. Dat lukte, maar de ontvanger zag een heel ander nummer en wist dus niet dat ik het was. Wat kan ik doen? En hoe stuur ik jou een privé-bericht, als dat nodig is? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3607Posts
  • 1094Oplossingen
  • 1186Likes

Hi @Corrado1984 
Je mag mij hiervoor zeker even een privébericht sturen, dan ga ik het doorzetten. Je kan mij een privébericht sturen door naar je inbox te gaan op de Community (envelop), een bericht op te stellen en mij als ontvanger te selecteren. Wil je in dit bericht vermelden om welk klantnummer het gaat en de datum + tijdstip van dit gesprek? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic