1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

905 Reacties 905
Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@IKON ik ben deze toppic gestart in 2021,  ik ben al overgestapt naar TMOBILE na meer dan 20 jaar VODAFONE,….. ik volg dit nog steeds met veel bewondering voor de mensen die er nog steeds in geloven… dat VF overstag gaat….

Rvandego

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Ik heb jammer genoeg de laatste keer gekozen voor een tweejarig contract, ik heb nog elf maanden te gaan. Anders was ik vorige maand al weggeweest.

Ook al zou er over 10 maanden ondertussen ondersteuning zijn, dan  ben ik nog weg na al met al 30 jaar zakelijk en privé Libertel en Vodafone.

Spijtig, dat Vodafone niet met de tijd meegaat, ze waren ooit een geduchte concurrent  van KPN,  maar ik denk dat Vodafone niet wakker ligt van één abonnee meer of minder.

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Rvandego Hoeveel mensen volgen deze vele toppics over de 4g ondersteuning…? nog geen 100man denk ik, dus ik denk dat VODAFONE inderdaad niet wakker ligt😉

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3042Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

@IKON Kort maar krachtig; geen nieuws helaas. Op de achtergrond volgen wij dit en vragen wij ook regelmatig een update uit of er iets gewijzigd is. Zodra het statement gewijzigd is of er nieuws is, dan zullen we hier een update plaatsen. Tot die tijd blijft dus het huidige statement van toepassing.

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Kan alleen maar zeggen: ONGELOFELIJK.

 

Na ±30 jaarLibertel/Vodafone, ga ik eind van het jaar overstappen naar KPN. En het boeit Vodafone geen meter. 

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@Ruud001 Ik ben ook al overgestapt na meer dan 20jaar bij VODAFONE….. join the club

 

ik ga een nieuwe toppic beginnen…. “ Unlimited “😁

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

Dat zijn dan 100 man die nog steeds geloven in Vodafone en zich niet kunnen voorstellen dat het ze geen kont interesseert. En hovel zijn er al overgestapt om deze reden zonder dat ze hier kijken of volgen? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Van veel op deze topic mag ik niets meer zeggen, maar ik doe het toch 🤪. Ik blijft nog even wachten tot september en dan wil ik toch een nieuwe Apple Watch en dan ga ik zien of Vodafone het gaat ondersteunen. Zo niet, dan moet ik eerlijk zijn en melden dat ook ik ga overstappen. Maar ik blijf nog altijd een kleine hoop houden dat Vodafone bij de volgende aankondiging de Apple Watch gaat ondersteunen. 

En voor een ieder die nu al overstappen, omdat het kan, ik geef jullie groot gelijk! Voor wie z’n contract binnen 120 dagen afloopt, wacht nog even tot het einde van je contract en maak dan pas je beslissing. Wie weet 🫣🤭

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Energieboy Op een of andere manier ben jij erg loyaal naar Vodafone toe. Je blijft ze maar verdedigen. En je blijft maar wachten... Ik kan voor een gedeelte je begrijpen, maar een keer houdt het op. En dat is nu. Vanaf Libertel was ik al abonnee, dus daar ligt het niet aan. Er zit al jaren totaal geen beweging in Vodafone. Je kan vragen wat je wil, zij willen alleen de grote zakelijke klanten. Wij als individuen zal ze een zorg zijn. Eind dit jaar ben ik met twee nummers weg. Ben erg echt klaar mee. Ze zijn totaal niet "ready for the future"...😤

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Ik stoor me vooral ook aan de tekst van het “statement” dat steeds herhaald wordt. Er zou moeten staan: “Vodafone kijkt NIET naar de wensen van klanten en volgt NIET de ontwikkelingen in de markt.”

Verder is het meer dan ergerlijk dat er behalve dit statement gewoon geen enkele informatie met ons wordt gedeeld over eventuele voortgang (of juist geen voortgang). Daardoor voel ik me als klant niet gewaardeerd en niet serieus genomen. Vodafone zou zich dat mogen aantrekken, en ik hoop dat @Cecilia  die boodschap ook kan doorgeven.

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Deze berichten zouden we ook naar Apple moeten sturen. Immers is het Apple die geen toestemming geeft aan andere partijen in NL dan KPN en T-Mobile voor deze implementatie. En waarom zouden zij? NL is op de Wereldmarkt al een hele kleine. Dan is de mobiele markt ook nog eens verdeeld in 3 partijen, waarbij de 2 eerder genoemden al een groot marktaandeel hebben. De potentiële markt voor een 3de aanbieder is simpelweg te klein om rendabel te zijn... dus gaat het niet gebeuren. 

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@Nietrijker …. Zo is dat…. Het gaat niet  meer gebeuren…

nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

Welk belang heeft Apple erbij om carriers uit te sluiten? Ik geloof helemaal niet dat dat een rol speelt. Apple bepaalt ook niet of een carrier bijvoorbeeld roaming toestaat met multi-sim of dat je een family setup kunt gebruiken, dit soort zaken bepaalt de carrier allemaal zelf en zal wel gedreven worden door technische mogelijkheden en kosten/baten afweging. Vodafone NL heeft er gewoon geen zin in, kost teveel om te implementeren of levert te weinig op.
Vodafone Duitsland biedt wel Watch aan en biedt straks ook 5G standalone aan. KPN ook vanaf 2024. Zou me niks verbazen als Vodafone NL daar straks ook met het eindeloze dooddoener statement terug komt: “Vodafone kijkt naar de wensen van klanten en volgt de ontwikkelingen in de markt. Deze laten zien dat 5G Standalone een belangrijk product is geworden. Als wij besluiten 5G Standalone  aan te bieden, zullen wij onze klanten hierover informeren.”  En vervolgens ruim 2 jaar later nog niks…

Arwin

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Het is beschamend hoe we aan het lijntje worden gehouden. Het minste wat Vodafone kan doen is duidelijkheid scheppen in de redenen waarom zij het het nog niet geïmplementeerd. Ligt het aan een commercieel model met Apple of is het in hun eigen hand. In het 2e geval kunnen ze een update perspectief geven. Ik heb 5 abonnementen lopen, zet geen zoden aan de dijk. Eigenlijk zouden we onze consumenten kracht moeten bundelen en gezamenlijk overstappen.  KPN of T-Mobile zal blij zijn met honderden nieuwe klanten van een concurrent en zal ons een voorstel doen dat lager is dan Vodafone en evt boetes van te vroeg overgaan willen slikken. Wellicht is er iemand hier die het voortouw wil nemen via een social media platform. Een andere weg die we kunnen bewandelen is een eerlijk antwoord afdwingen via een consumenten programma; negatieve pers buiten een Vodafone forum dat een groot publiek bereid werkt altijd. Het is duidelijk dat Vodafone haar klanten niet serieus neemt door inzicht te geven in wat hier achter zit. Lees nu zo’n 2 jaar via deze thread berichten. Er moet wat veranderen.

Youckle

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

https://www.vodafone.nl/abonnement/esim

 

kennelijk nu wel beschikbaar, maar niet duidelijk of die e-Sim ook werkt op een Apple Watch

Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Dit is er al een tijdje hè….

Youckle

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Helaas..  

 

eSIM + Smartwatches
Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Wij blijven ontwikkelingen in de markt volgen en kijken daarbij ook naar de wensen van de klant. Als wij ons aanbod hierop aanpassen, gaan we onze klanten hierover informeren.

 

 

/// ik kom over een jaar wel weer ens kijken, als ik dan nog niet weg ben bij deze incompetente organisatie 

 

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Heeft inderdaad niets te maken met het feit of er esim ondersteund wordt. Het gaat over de aanpassing op het standaard protocol. (Lees een aantal pagina’s terug over dit onderwerp). Apple moet dat vrij geven voor de operator. Zo lang dat niet gebeurt, is er geen herkenning vanuit het appraat… helaas, maar Apple bepaald in dit geval.

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Vodafone blijft beleefd tegenover Apple, anders krijgen ze het zeker niet… 

pendojoshua

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ben ook al klaar met het volgen van het topic, te veel (terecht) gezeur en te weinig belang/erkenning vanuit Vodafone. Daar had ik toch meer van verwacht.

 

Sowieso een groot hoopje schijtzooi bij ze, ben nog niet lang geleden overgestapt en en zou daarbij op 2 van mijn 4 nummers een gedeeld dataabo krijgen van 200 of 300GB. Uiteindelijk heeft één nummer dat en het andere niet. Tevens werd me door de collega's van Ziggo dat ik hierdoor een gratis tv pakket kon kiezen en komen ze er achteraf mee dat ik de verkeerde vorm televisie heb. Toch spijtig van de wissel van TM naar VF als ik nu ook nog eens tegen dit aanloop.

 

Jammer genoeg nog een ruim jaar uitzitten en dan naar KPN. VF kan de schijt krijgen, ook als ze eSim voor de Watch aan gaan bieden.

 

Succes met wachten, ik volg het niet meer. Levert meer ergernis dan oplossingen op.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic