1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

905 Reacties 905
Bru17

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Zeker, multisim werkt goed. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik ben bang dat je nog wel even moet wachten op een antwoord @PascalM 
Het lijkt er niet op dat Vodafone haast wil maken. Mijn advies, als je in juni mag verlengen, wacht dan gewoon nog even tot oktober. Je contract stopt in oktober, dan kan je altijd nog, 1 maand voor je contract stopt, melden dat je wil overstappen. Ik zou geen overhaaste stappen zetten in juni want je contract gaat toch pas mee in oktober. Wie weet komt er wel vooruitgang bij Vodafone als de nieuwe Apple Watch uitkomt? Ik weet, dat zeggen we al 2 jaar 😞 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Wat je zegt @Dobbel 
Ik zelf denk ook elke keer, ik stap over. Maar mijn contract loopt nog tot november 2023 en dan kan ik beslissen of ik blijf, of toch maar ga. Zou het erg jammer vinden want ik ben al jaren klant bij Vodafone. Uiteindelijk ligt het aan Vodafone of ik blijf en hoop echt dat ze snel met een antwoord komen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Bru17 
Wat goed dat je die stap hebt genomen. Bevalt het allemaal bij TM?
Begrijp dat je klant was bij Vodafone en dat je contract was afgelopen. Ik kan alleen maar zeggen, je hebt gelijk!

Anonymous
Niet van toepassing

Het is bij Vodafone al net zo'n klerebende als bij Ziggo. Deze 2 clubs passen dan ook precies bij elkaar. Alleen maar laagdunkendheid en pure minachting jegens de klant. Vodafone met de Apple Watch ondersteuning, en Ziggo dat het gebruik van een eigen modem opzettelijk ondermijnt.

Stre

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Let erop dat je met T-mobile vergeleken met Vodafone en KPN niet uit je bundel kunt roamen in Zwitserland, Andorra en nog een aantal landen. Je betaalt een absurd bedrag per MB. Ik vind dat nog minder van deze tijd dat geen Watch ondersteuning. Daarom is voor mij KPN het enige alternatief. Helaas is het bij KPN flink duurder om je buitenland bundel te vergroten als je er doorheen bent. De ideale provider bestaat helaas niet…

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

Ik heb ook op een half vol glas gegokt met m’n Apple Watch en eind vorig jaar toch maar weer verlengd. Spijt van. Er gebeurt gewoon niks. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik zelf blijf altijd positief. Ze zeggen er mee bezig te zijn en mij zegt nog altijd iets dat het ook te maken heeft met Apple. Die heeft soms van die vreemde spelregels. Kijk maar met Apple Pay, mochten ook alle banken niet in 1x de dienst uitrollen. Ik weet het niet maar zelf denk ik dat ze dit jaar actief bij Vodafone gaan uitrollen. Maar ja, dit is ook een beetje mijn hoop natuurlijk ☺️🫣

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

Ik lees dat veel mensen spijt hebben dat ze hebben verlengt bij VF ivm de Apple Watch ondersteuning.

(Ik ben zelf al overgestapt naar TMOBILE voor de Apple Watch 4g ondersteuning)


Even een tip aan iedereen hier, als je abonnement binnenkort eindigd bij VF is het niet nodig om weer voor 1 of 2 jaar te verlengen, als je niks doet, wordt het automatisch iedere keer met een maand verlengt zonder iets te hoeven doen, dan kun je na een maand al naar een andere provider, betaal je alleen voor 1 maand, dit tot een jaar dan moet je wel aangeven bij VF WEL of NIET blijven…. Dit is voor de twijfelaars… 

 

Dobbel

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Waarom de suggestie dat Apple er iets mee te maken heeft?

Alle andere VF landen hebben het wel…..is VF NL anders?

NEE het ligt puur aan vfnl die kennelijk geen ZIN hebben om het te doen, het kan technisch toch niet zo ingewikkeld zijn

JohnDykstra

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Haha, ik denk al 3 jaar dat het dit jaar wordt. Volgens mij hebben ze gewoon een weddenschap lopen op het hoofdkantoor om te kijken tot hoelang ze dit kunnen uitstellen totdat het min of meer verplicht wordt. Of misschien wel omdat Vodafone Nederland eigenlijk geen onderdeel van Vodafone is maar een joint venture tussen het oude Libertel (nu Liberty Global) en Vodafone en doet wat het wil. Kom op Jeroen Hoencamp, zeg tegen de jongens van The Network Factory dat ze 3 dagen zich hiermee bezig houden en je bent van ons gezeur af. Kun je weer zeggen dat Vodafone innovatief is en de klant voorop zet.  

tbryel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het wordt volgens mij na zoveel jaar wel tijd dat “premium” Vodafone dit ook gaat ondersteunen..

PascalM

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

ik vind het het echt te stil vanuit VF... te stil, een mod kan hier toch wel wat zeggen van hoe of wat, want mijn geduld raakt een beetje op richting de mods, het zou fijn zijn als die even kwamen reageren, leg de huidige situatie uit, maar vooral, laat je even horen, want dit kan toch niet, klanten elkaar laten uitspelen omdat ZIJ hun zaken niet op orde hebben, vooral met het December statement van ALS we het gaan aanbieden... ja, als, dat kan nog 10 jaar duren en van uitstel komt afstel

Mikey69

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Het zou Vodafone sieren als Vodafone zelf  vertelt of en wanneer ze eSIM voor Apple Watch en Google SmartWatch gaan faciliteren. En dat gaat Liberty Global voorlopig nog niet doen. Die vaart voorlopig nog zijn eigen koers en trekt zich van de klanten weinig tot niks aan. De portemonnee is nummer 1, techniek nummer 5 en klanten nummer 275. Vodafone Nederland is duidelijk niet hetzelfde als Vodafone elders in Europa:

 

"In juni 2015 bevestigde Vodafone dat er gesprekken zijn met Liberty Global over een mogelijke samenwerking, hierbij werd niet verteld dat een fusie in voorbereiding was. In februari 2016 werd bekend gemaakt dat de Nederlandse activiteiten van Vodafone en Liberty Global fuseren. Als onderdeel van deze fusie ging de Nederlandse dochter van Liberty Global, Ziggo  gebruikmaken van het mobiele netwerk van Vodafone. Vodafone betaalde Liberty €1 miljard als onderdeel van het vormen van een joint-venture met een totale waarde van €3,5 miljard. De deal werd in augustus 2016 goedgekeurd door de Europese Commissie . De fusie was op 31 december 2016 compleet, met als resultaat een joint-venture genaamd VodafoneZiggo Group Holding B.V." (bron: Wikipedia (https://nl.wikipedia.org/wiki/Liberty_Global )

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Gekke vraag @Mikey69 
Maar wat heeft dit nu met dit onderwerp te maken? Is er een verband tussen je verhaal en het nog niet leveren van de Watch Sim mogelijkheid? 

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Uitleg dat Vodafone NL niet gelijk is aan Vodafone international. In NL bekijken ze het business model beter, oftewel de terugverdientijd van de investering.

30% van alle verkochte smartwatches in NL zijn van Apple. Daarvan is de helft slechts een mobile uitvoering. Deze kleine hoeveelheid is op dit moment verdeeld tussen KPN en T-Mobile. ALs Vodafone NL hier een stuk van wilt, moet je rekenen op enkele duizenden abonnementen. Zeker niet meer. Het doen van een flinke investering voor een paar abonnementen is geen sluitende rekensom... Ik denk dat Vodafone helemaal nooit met een AppleWatch ondersteuning gaat komen, echter de grote vraag is of de nieuwe iPhone 15 van dezelfde technieken gebruik maakt (heeft immers geen fysieke sim meer). Als dat zo is, hebben we geluk: dan is het business model in 1 keer een stuk winstgevender geworden en gaat Vodafone overstag. Zo niet: helaas...

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

Vodafone kent e-Sim. Ik heb in mijn iPhone 14 al geen fysieke SIM meer, ik gebruik de eSim van Vodafone. Het 'probleem' lijkt me meer in de techniek van de eSim van de Applewatch te zitten. Vodafone wil daar om redenen niet in investeren vooralsnog.

nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

Ik heb in mijn iPhone 12 ook al een eSim van Vodafone. 
Wat corvankruchten schrijft lijkt mij ook een logische verklaring. Kans is dus aanwezig dat het helemaal niet komt de komende jaren. Ik tel af naar augustus…

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het heeft ook helemaal niets met de eSIM te maken. Laat je niet gek maken door allemaal losse verhalen. eSIM heeft Vodafone al jaren en dat is het probleem, denk ik, ook niet. Wat het probleem wel is, geen idee, al heb ik wel een idee maar dat wil niemand van mij aannemen. Dus gewoon nog maar even wachten, we moeten wel. 

Dobbel

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Het probleem zit hem niet in de e-sim maar in MULTISIM !

Bij multisim worden 2 e-sim/sim aan hetzelfde telefoonnummer gekoppeld, wat betekent dat als ik met alleen mijn AW op stap ben en mijn iphone thuislaat en iemand mij belt, VF mij moet oproepen op 2 sim nummers!

Dit eist dus een wijziging in de VF centrale software, qua oproepen en admin.

En dat willen of kunnen ze niet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic